Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 39
    Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    37

Standard

Jeg gjorde også den "tabben at jeg hørte på legen"da jeg skulle starte kombibehandlingen. Skulle redusere levaxin med 25 microgram,jeg da.
    Men, det gikk jo slett ikke, så jeg måtte øke til opprinnelig dose som er 150 mcg dgl i kombinasjon med 20 mcg liothyronin. Da har jeg det akseptabelt bra. Ft4 og t3 er høyt i normalområdet, mens tsh er kjempelav - og det liker jo ikke legen da men d gjør jeg!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

hei sveis sjekka tallan og t4 var ved siste måling 15. t3 var 4

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Hei ft4 var da 46% og ft3 28%.
    Ft4 var noe lavt for min smak, og ft3 veldig lavt for meg. Jeg må ha dem begge på minst 50%.
    Men du må få prøve deg fram for å finne ut hvor du trenger dem.

Tallene hentet jeg fra unn
    http://unn.no/category11195.html

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

Ja da er jeg i gang med kombibehandling. Tok en sjefsavgjørelse og trappa bare ned med 25 mg levaxin daglig pga at jeg føler meg lav,så får vi kjenne på noen uker. Kanskje forandringen kommer raskt,håper jeg. :P

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

En kort oppdatering. Har nu brukt lio i snart en mnd. holder nok ikke opp mot et halvt år det her. nøyaktig etter 10 daga begynte formen å stupe. nu slit æ med frysinger ,trøtthet,elendig humør,gidder ingenting og mensen varte nøyaktig en dag....ømme muskler,tungpust you name it,lista kan bli veeeldig lang.
    Bit tennern sammen 14 daga til,ny blodprøve.Signalene her innefra var nok riktig,skulle ikke tatt vekk noe levaxin da æ starta med lio,enda tok æ bare vekk halvparten av det legen anbefalte.Tørr ikke tenke på hvordan det ville vært viss jeg hadde gjort det legen anbefalte.
    De første dagan etter æ begynte må ha vært det beste som har skjedd kroppen og hue mitt på mange år,men fremdeles optimist,regna jo med å måtte justere.God påske til alle her inne

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    34

Standard

Hei
    Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din.
    Måtte kutte 50 Leva ifølge legen, når jeg begynte med Lio. Tok 20 Lio til å begynne med, og ned på 50 Leva.
    Det gikk jo ikke bra. Men tenkte jeg måtte følge legen så han skulle være fornøyd med pasienten sin.
    Det gikk så dårlig at jeg var nær sykehusinnleggelse ved neste blodprøve.
    Legen ble veeeeldig redd for hva som skjedde, men jeg holdt på at jeg skulle fortsette med kombibehandling.
    Fikk så "lov" til å bestemme dose selv.
    Det har jeg gjort etter mye lesing her og andre steder.
    Nå er jeg veldig mye bedre, men har brukt ca 3/4 år på finjustering.
    Jeg må bruke mer Leva nå enn før jeg begynte med Lio.
    Så nå er jeg på 125 Leva og 10 Lio pr dag. Pluss 100 Leva fordelt på uka.

Ting tar tid. Gi ikke opp men vær forberedt på å bruke lang tid på øking og justering. Du lærer deg kroppens reaksjoner og kan justere etter det.

Jeg har økt til litt over toleransegrensa slik at jeg ble hyper og så gått litt ned igjen på med.
    Må si det igjen; bruk lang tid med ørsmå justeringer. Dette gjelder både opp og ned, ihvertfall for meg. Ellers blir jeg drittdårlig.

Det er verdt å jobbe litt med dette, for meg har livet blitt mye lettere å hanskes med etter at kombinasjonsbehandlingen ble en realitet.
    Lykke til

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

Lisa! Takk for tilbakemeld. Legen sa at æ også måtte ta vekk 50 lev,men i og med at jeg følte meg lav i utgsngspunktet turte jeg bare trappe ned 25.Får 10 lio delt på to om dag.E det bare lev du justere,eller lio også.Har bestemt og vente til etter blodprøver, så får vi se.Det e faktisk vanskelig å konsentrere seg å skrive på pc for ordene jeg vil bruke blir borte........Lyder det kjent?????

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    34

Standard

Ordene har faktisk kommet mer og mer tilbake til meg etter jul.
    Det er så deilig!!
    Det er bare Leva jeg justerer på nå, men har tenkt å prøve med Lio også etter hvert. Begynte på 20 men måtte ned i 10. Har ikke turt å gjøre noe med det for jeg har det nesten bra nå.
    Føler at hodet er mer med.
    Det jeg sliter mest med nå er skjelvinger og frysing.
    Skjelving hadde jeg også før jeg begynte på medisiner i det hele tatt. (2 år)
    Må vel bare innse at å bli helt 100 er utopi.
    Gikk ubehandla ca 10 år så noe "skade" er vel gjort med systemet?
    Det vil ihvertfall ta lang tid å komme sånn nogelunde tilbake igjen har jeg innsett.
    Viktig å leve etter hvordan kroppen føles og ikke presse seg har jeg funnet ut den harde veien.
    Mener ikke å være pessimist. Er egentlig optimist (løser kryssord med penn)
    men med denne sykdommen er det viktig å være realist og veldig glad i seg selv slik at en kan si ifra og ta hensyn til sine behov.
    Enig?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Hos meg så gikk ft4 ned etter at jeg begynte med liothyronin, og det gjør det med de fleste.
    Man må nok øke dem tilbake igjen veldig snart hvis man har gått ned først......
    Men noen har det helt fint med lavt ft4.
    Ikke jeg.
    Jeg tipper derer må øke tilbake all levaxin, evt også øke på toppen.

Det er lett å se på blodprøver også, etter at man begynner med liothyronin, går ft4 veldig snart ned. Da må man øke det tilbake og slik at ft4 er for eksempel to tredeler opp (bare et typisk eksempel, alt er individuelt) og ft3 er to tredeler opp.

Det med å senke levaxindosen når man begynner med liothyronin, gjøres bare for de av oss som er ekstra følsomme ang. doseøkning. De fleste er ikke så følsomme.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

Ja da e det gått 6-7 uker siden oppstart av lio,blodprøva tatt og hold på hatten de e lik forrige prøver??????? Fremdeles føler æ mæ lav-det som e blitt bedre e ikke så surret/tåket i hue. Ka gjør æ nu...Prøve å øke lev littegrann?

tsh - 1,54 T3 - 4,0 T4 - 15

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Dokumentasjon på T3+T4 kombinasjonsbehandling ???
    Av Joni i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 28-10-07, 21:05

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn