Side 3 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 74
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Apoteket har ikke mer medisin!

Aner ikke hvor lang tid det tar.... Har jo ikke prøvd det før jeg heller, så håper bare at jeg har gjort det riktig....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Da blir det litt "utaskjærsk" igjen.
    Mail fra Forest til en selger plukket opp.
    Her gis det svaret at det ikke finnes nok grisekjertler i verden ?
    Hm......

Statement from Forest Laboratories Re: Availability of Armour Thyroid
    Forest Laboratories and its supplier understand how frustrating the back order situation of Armour Thyroid is for patients, and we apologize for the supply interruption.

Forest Laboratories is working closely with its supplier of the product’s active ingredient, powdered Thyroid gland, and both companies are working diligently to return to normal supply levels as quickly as possible.

There are many complicated steps involved in the supply chain for a naturally desiccated thyroid product like Armour Thyroid. One factor in the supply interruption involves the manufacturing of a sufficient quantity of powdered Thyroid gland. American Laboratories, Inc., the sole U.S. supplier of Thyroid Powder Products, is working as quickly as possible to provide Forest with a sufficient quantity of this ingredient.

Forest is addressing the backlog of Armour Thyroid as quickly as possible, however, we are not prepared at this time to give a definitive date by which the product will be fully restocked. Please check for future updates on the availability of Armour Thyroid through the Forest product availability toll-free hotline at (866) 927-3260.

In the meantime, we encourage patients to speak with their physician regarding appropriate treatment for their condition.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Da har jeg vært hos legen og jeg sitter her og gråter. Så dere forstår sikkert at det ikke gikk bra i det hele tatt. Legen ville ikke sende noe resept til noen han ikke visste hvem var, og jeg skulle begynne med Levaxin igjen for det hjalp nemlig alltid. Vel det hjelper ikke på meg. Nå får jeg ta dem for å pleace legen min, men han skal nok få se en blodprøve neste gang jeg kommer der som overrasker ham!. Og da skal han også få beskjed om at jeg ikke orker prøve flere medisiner som ikke virker, da er ny sykemelding alt jeg vil ha og så får naturen gå sin gang. Jeg merker at jeg er for sliten til å bytte lege. Skal prøve å skrive til denne firmaet i Stuttgartgart så får jeg i alle fall et svar.

Da har jeg i allefall fått et svar som er at de ikke kan sende medisin når jeg ikke har resept, og det får jeg altså ikke.

Merker at jeg er helt på bånn psykisk, og at jeg tenker at det skal bli godt å slippe en dag, kanskje det går fort også.

Hva med dere andre hva gjør dere spiser dere Levaxin eller har dere litt Amour igjen eller?
    Sist endret av Admin; 08-10-09 kl 18:24 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    3

Mitt første innlegg

Jeg er 33 år og brukt syntetisk thyroxin/levaxin siden jeg var 18.
    Levaxin har fungert brukbart, men jeg får av og til perioder som er helt jævlige, og har fått en av dem akkurat nå. (slapp sliten(sover 14 timer i døgnet, varm/kald kvalm)
    TSH er bare 7, men tar allerede 150 mikrogram om dagen og legen vil ha meg til å øke til 175.
    Har gjennom dette fora og andre steder lest om armour, og tok det opp med min fastlege idag. Men han har aldri hørt om det engang, og skjema om registreringsfritak var han heller ikke kjent med. Fikk henvisning til endokrinolog så får se hva de sier, men har hørt at de sverger til den syntetiske varianten. Vil uansett prøve armour som et alternativ, men etter hva jeg skjønner er det blitt vanskelig å få tak i, og dessuten er armour thyroid merket blitt endret noe slik at det ikke er effektivt lengre.
    Godt å uansett se at jeg ikke er alene her.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin Vis post
    Da har jeg vært hos legen og jeg sitter her og gråter. Så dere forstår sikkert at det ikke gikk bra i det hele tatt. Legen ville ikke sende noe resept til noen han ikke visste hvem var, og jeg skulle begynne med Levaxin igjen for det hjalp nemlig alltid. Vel det hjelper ikke på meg. Nå får jeg ta dem for å pleace legen min, men han skal nok få se en blodprøve neste gang jeg kommer der som overrasker ham!. Og da skal han også få beskjed om at jeg ikke orker prøve flere medisiner som ikke virker, da er ny sykemelding alt jeg vil ha og så får naturen gå sin gang. Jeg merker at jeg er for sliten til å bytte lege.
    Leit å høre at det gikk dårlig hos legen. Kan du gi legen mer info om Erfa? (Hvis det hele strandet på manglende kjenneskap til Erfas thyroxin) Når Kronen Apotek i Oslo har bestilt det, kan vel legen henvende seg til apoteket å få "go" på at medisinen er tilsvarende som armour? Kanskje du kan gjøre det om ikke legen kan eller vil?

Kan du bruke kunstig T3 som nødløsning?
    Sist endret av Admin; 08-10-09 kl 18:27 Begrunnelse: Citat tilføjet

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    3

Standard

Hei Rufus!

Jeg har egentlig lite kunnskap om erfa selv, men skal undersøke litt på nettet.
    Er det det samme som armour? Har jo vanlig levaxin som jeg alltid har brukt, men nå om dagen funker det som sagt dårlig.

Sjekket ut ERFA thyroid. Erfa er vel bare navnet på produsenten som lager deg. Ellers skal det vel være identisk som armour. Det går ann å få kjøpt direkte fra dem, men man må ha en resept fra lege hvor det står at man trenger armour. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det, når legen min aldri har hørt om det engang.

Kai
    Sist endret av Admin; 08-10-09 kl 18:27 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

De krever resept ja. Så får du ikke det fra legen din, så kan du nok glemme dette firmaet. Jeg har aldri brukt stoff, men det virker som om det er mye letter å få tak i det enn i Armour/ e.l.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Jeg tror rett og slett ikke at en lege ikke kjenenr til naturthyroxin.
    De siste boksene ble skrevet ut av mange nålevende leger og var vel slutt tidlig på 1980-tallet.
    Og - så historieløse i sin egen historie er det bare ikke trolig at så mange er !

Så kan det jo godt hende at de ikke har hørt om handelsnavnet - det var nok ikke på banen den gangen.
    Så da er det muligens spørgerens feil ?
    Spør etter naturthyroxin, så er det iallfall verre å nekte for at de ikke har kjennskap. Og print gjerne ut fra nettet og ta med navnet på konkrete handelsnavn.

Markedstørken i USA har sikkert plausible forklaringer, men hvordan dette blir i fremtiden er ikke godt å si enda. De lover jo guld og grønne skoger helt til kroken er på døra. Det ser likevel ut til at ERFA og dette firmaets Thyroid kan være en sikkrere hest å satse på for oss - men foreløpig er det ikke almindelig markedstilgang for det. Vi får håpe det kommer.

Ordningen "registreringsfritak" er ibruk hver eneste time - så den kjenner de !
    Norge er et lite marked, og markedstilgang er dyrt, så mange produsenter har ikke søkt markedstilgang her.
    Likevel er medisinen de selger tilgjengelig gjennom ordningen med registreringsfritak.
    Ordningen ble revidert i mars i fjor? og ble forenklet for syntetisk medisin.
    Preparater av biologisk opphav ble ikke endret, så det skal fremdeles søkes om disse.
    Dette gårt klart frem av søknadsformularet.
    Alle søknader blir innvilget, så dette er bare en formsak.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Hei igjen Cathrin og Kaigroth

Gikk littegrann hulter tilbulter med innleggene. Så ikke innlegget til Kaigroth før nå (innlegg nr 26 var egentlig svar til Cathrin ....). .... Men skal man ha thyroxin fra apotek, enten i Norge eller via Internasjonalt apotek, kreves resept. Skal man få tak i naturthyroxin uten resept, må man handle på diverse utenlandske nettbutikker, men forumet videreformidler ikke info om dette (men nettbutikkene er også gjerne tomme). Da er en dessverre avhengig av en lege som skriver ut nødvendige resepter, så man må jakte på en slik lege. Synd, men sånn er det dessverre.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

En skal også være OBS på at det ikke er tillatt å importere reseptbelagt medisin fra land utenfor EØS-området.

Side 3 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. medisin
    Av sanro i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 18-08-09, 21:45
  2. Armour er ikke alternativ medisin
    Av i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 08-09-07, 19:10
  3. medisin spm og T3-spm
    Av Thyr i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 24-05-06, 17:13
  4. Ny slow-release T3 medisin
    Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 4
    Siste melding: 20-08-05, 10:43

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn