Side 8 av 8 Først 12345678
Viser søkeresultater 71 til 74 av 74
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Apoteket har ikke mer medisin!

Sitat Opprinnelig skrevet av may g Vis post
    stemmer den innholds fortegnelsen jeg har fått da ?
    Jeps. Alt stemmer. Det samme produkt. Det samme produktnavn. Det samme indhold. Kun prisen er forskellig.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av bethen Vis post
    Jeg ser at Nature-Throid og WesThroid er helt like Armour med tanke på virkestoff, men noe forskjeller på hjelpestoffer. De står det i likhet med Armour USP på, og da er de like. (USP=Porcine Thyroid Powder). Er det noen her som bruker noen av disse, forresten? Jeg kommer muligens ikke unna å kontakte legen ang. ny resept, men det er greit å vite hva man skal be om først. Hilsen Bethen
    Jeg bruker Nature-Throid nå. Jeg har brukt den gamle Armour (før de nye fyllstoffene). Og merker absolutt ingen forskjell. Skal over på ERFA når det jeg bruker et tømt. Det er likt, alt sammen, bare forskjellige produsenter. den nye Armour vet jeg mange har reagert negativt på, men den har jeg ikke prøvd.

Betegnelsen USP har vel med en offentlig godkjenning å gjøre, mener jeg å huske
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Norge
    Meldinger
    22

Hei

Jeg har lest litt de siste dagene og fant ut at USP betyr at det er et standardisert råstoff, Porcine Thyroid Powder.

Jeg har lagt merke til at det står USP på Armour, Nature-Throid og Westroid.

Hvordan fikk du tak i Nature-Throid, Vigdis? Måtte du he egen resept på denne også, og hvor lang tid brukte apoteket på å skaffe. Jeg lurer også på om disse kan deles.

Jeg kunne egentlig tenkt å prøve Nature-Throid føsrst, for de de er beregnet for allergikere. Jeg har mange matallergier og må også være obs på fyllstoffer.

Hilsen Bethen

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

USP er en organisasjon som godkjenner legemidler.
    http://www.usp.org/
    De godkjenner pulveret som de forskjellige fabrikanter av Tyroide legemidler bruker.

Det er sånn, at hvis du skal produsere feks. Tyroide piller, så krever myndighetene at de lages av godkjente ingredienser.
    Man kan fint godkjenne egne ingredienser, men det er svært dyrt, så alle bruker ett pulver som allerede er godkjent.
    Således er det samme virkestoff i alle de tyroide produkter som er merket med USP.

ERFA bruker også USP, men de har bittelitt lavere innhold - 8,5%, men det kan lett oppveies av feks bedret tarmopptak.
    Man skal ikke endre dosen før man eventuelt kjenner at det trengs.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 8 av 8 Først 12345678

Lignende tråder

1. medisin
    Av sanro i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 18-08-09, 21:45
  2. Armour er ikke alternativ medisin
    Av i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 08-09-07, 19:10
  3. medisin spm og T3-spm
    Av Thyr i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 24-05-06, 17:13
  4. Ny slow-release T3 medisin
    Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 4
    Siste melding: 20-08-05, 10:43

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn