Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Cytomel eller Nycomeds Liothyronin?

Jeg har fået en mail i dag fra en person, som har fået instrukser fra sin læge om, at hun skal starte op med Liothyronin på en startdose på 2,5 mcg. Hun spurgte om, hvordan hun (i alverden) kan dele pillerne helt ned til 2,5 mcg, når pillerne smuldrer allerede når man prøver at dele dem i kvarte på 5 mcg.

Jeg har set Liothyronin-tabletter fra Nycomed i den eneste styrke som forhandles på 20 mcg - og jeg kan derfor se, at de overhovedet IKKE kan deles i nærheden af "nøjagtig" med den form de har. Det er fuldstændig umuligt!

Jeg har derfor skrevet tilbage, at man er nødt til at skaffe f.eks. Cytomel fra udlandet, hvis man skal kunne dele dosen ned til 2,5 mcg.

Forstår ikke, at Nycomed ikke producerer Liothyronin i styrken 5 mcg, hvis lægerne anbefaler visse patienter netop så små startdoser som 2,5 mcg.

Fatter det ikke.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard Sv: Cytomel eller Nycomeds Liothyronin?

NTF har flere ganger oppfordret Nycomed å skaffe 5µg-tabletter liothyronin.
    Hittil har de svart at det ikke lønnerseg eller at det ikke lar seg gjøre eller noe, husker ikke helt. Står enten på hjemmesiden eller i medlemsbladet.

Jeg tror at det ikke lønner seg, siden de må registrere det og det koster en haug av avgifter til staten, og det å lage pillene er dyrt uansett (Kragerø tablettproduksjon lager jo LDN-tabletter på 3 mg, Naltroxon som bare kommer i 50 mg knuses og de lager piller på 3 mg hver, koster vel ca 375 kr for 100, en naltroxontablett koster vel etparogtyve kroner.)

I England, tyskland, USA , Nederland har de massevis av Compounding pharmacies og det er veldig lett å skaffe liothyronin på 2,5 mikrogram hvis man vil, de bare enten lager det fra større tabletter , eller skaffer råstoffet fra spesielle leverandører som spesialiserer seg på salg til compounding pharmacies.

NTF burde tipses om at det bare er å kontakte Kragerø Tablettproduksjon, og at de kan love såogsåmange kunder, og så opplyse pasientene og legen om at det kan skaffes der. Vi vet nå at Nycomed ikke vil lage dem.

Forresten så lager Nycomed ikke Levaxin, de eier rettighetene og Erfa i Belgia lager dem til oss og til Sverige.....

Om den pasienten:
    Et annet alternativ er at pasienten får i seg 2 1/4 mikrogram liothyronin ved å ta en halv halvgraintablett Thyroid....kan være et alternativ til Kragerø Tablettproduskjon-trikset.

Lignende tråder

1. Hvordan dele tabletter ?
    Av FemIce i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 11
    Siste melding: 10-08-07, 07:48
  2. Dele Armour i tre doser?
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 01-10-06, 11:51
  3. FT3 og Liothyronin!!
    Av Nett i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 24-09-06, 23:27
  4. Liothyronin
    Av Alani i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 4
    Siste melding: 06-05-05, 10:48

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn