Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 28
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Hvor kjøpe ERFA thyroid

Sitat Opprinnelig skrevet av Pusen Vis post
    Apotek1 får ikke tak i hverken Armour eller noe annet thyroid produkt. Skal skaffe meg resept på ERFA men hvor får jeg tak i det.
    Hej Pusen
    Passer det så ikke, det som Rufus har skrevet tidligere i tråden om leverancen om 2 uger, eller er det måske ikke samme apotek?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Thyroid fra Efra er det samme, ja, Jeg ble lovd levering om to uker fra Vitus-apoteket.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    47
    Meldinger
    172

Selvfølgelig passer det helt fint med leveranse om 2 uker, men det apoteket jeg vanlighvis bruker kunne ikke skaffe ERFA thyroid eller noe som helst annet tyroid produkt. Jeg skal sjekke med det lokale Vitus apoteket om de kan ordne det. Hvis ikke de kan de så vil jeg gjerne vite hvilket Vitus apotek som tar det inn sånn at jeg kan sende resepten direkte dit event henvise det lokale apoteket til å ta kontakt med deg og fikse det.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Hei

Jeg kjenner ikke tli hvordan apotekene skaffer produkter, forhold til leverandører og slike ting. Innbilte meg at alle apoteker i utgangspunktet kunne skaffe alle typer medisiner? Men dette er uklart for meg.

Da jeg kom med resepten min sa det at de aldri hadde hørt om det og sannsynligvis ikke kunne skaffe det. Men de skulle sjekke nærmere for meg, og da fant de ut at de likevel kunne få tak i det. Så når vi får negativ tilbakemelding på spørsmål om Erfa Thyroid, tror jeg kanskje det bare handler om at det er nytt for farmasøytene/de ansatte på apotekene.

Apoteket det gjelder her er det døgnåpne Vitus-apoteket ved Jernbanetorget i Oslo.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Forklaringen din stemmer overens med hva jeg har opplevd Rufus.
    Man blir ofte av-vist før de har sett ordentlig etter.

Nevnte appotek var det første jeg brukte - ingen andre "kunne skaffe".
    Der hadde de forøvrig varen på lager.
    Så dette er et bra Apotek.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Hvor kjøpe ERFA thyroid

ERFA thyroid er ennå ikke kommet til Apoteket. Skal ringe i morgen og sjekke en gang til. Det må jo komme denne uken? Skjønner ikke at de kan bruke så lang tid på å sende dette fra Canada!

Men: Hvis det ikke kommer nå, så drar jeg til utlandet og kjøper det, for kan ikke tenke meg noen andre er så tafatte som de er her i Norge.

Noen som har noen tips om hvor man kan dra?
    I hvilke land kan man kjøpe dette uten resept?
    Kan jeg ha med en norsk resept? Da må vel den søkes på fritak her hjemme først, eller?

Jeg er nå tom for Armour - tok siste dose i dag. Må ha det så fort som mulig og jeg reiser på dagen om jeg finner ut hvor jeg kan få tak i det. Kan ikke vente på at det skal sendes i posten, det kan jo ta opp til to uker!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Jeg kjenner ikke tli hvordan apotekene skaffer produkter, forhold til leverandører og slike ting. Innbilte meg at alle apoteker i utgangspunktet kunne skaffe alle typer medisiner? Men dette er uklart for meg.
    Det burde de, men det gør de ikke... Det kan kun Norsk Medisinaldepot AS svare på. Eller burde kunne... Specielt da Erfa Thyroid er allerede kommet i handelen på netbutikker udenfor EU/EØS. Der kan man købe medicinen til..... 300 dollars (1702,46 nok) for 500 tabletter. Prisen i Europa skulle ellers være 130 Euro (1.096,43 nok), så det lader til at dem der betaler den højeste pris er også dem, som kan købe medicinen først. Fra de europæiske apoteker, som ellers tager imod bestillinger - fortsat intet svar.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

På Erfas hjemmesider står det:
    Thyroid® is available all across Canada. Your main pharmacy will order the product directly from our suppliers if not alrealdy available. We can ship all across the world as long as the patient is part of a "named patient program" and the prescription has been approved by local health authorities.
    (http://thyroid.erfa.net/index.php/en...r-product.html)

Må ikke det bety at dersom du kommer med resepten din til apoteket og apoteket bestiller thyroxinen til deg fra Erfa, så burde det gå bra? Eller er jeg naiv nå?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Jeg har fått mail fra dem i oktober som sa det samme - at jeg kunne få en hvilkensomhelst lege/apotek til å importere fra dem direkte.
    Jeg mailet tilbake å forklarte at det var ikke nødvendig - de kunne bare shipe fra Belgia direkte til oss. Vi må da vise resepten på forlangende til tollvesenet - skrev jeg.
    Og har purret på svar fler ganger uten å få svar.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

YES!

Nå hentet jeg nettopp min boks med Erfa på Vitus-apoteket ved jernbanetorget!
    En stor boks med 500 tabletter, 125 mg!

Fikk med meg boksen uten å betale da de ikke hadde fastsatt prisen - de skulle sende meg faktura.

De hadde visst tatt inn tre bokser til. Jeg prøvde å oppfordre til at de måtte ta inn mer!

Av ren nysgjerrighet forsøkte jeg akkurat å dele en tablett, de er jo store. Det gikk bare sånn delvis bra, ble mange små biter. Så jeg får skaffe meg tabletter som har lavere styrke også, tror jeg. For å findosere.

Skuldrene mine er senket flere cm!

Rufus!

NÅ HAR JEG LAGT INN IDENTISK MELDING I TRE TRÅDER, SÅ NÅ HOLDER DET VEL...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Bra melding Rufus !
    Håper ella ser den !

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Erfa Thyroid snart tilgjengelig på registreringsfritak
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 18-10-08, 15:48
  2. Mulig at erfa Thyroid kan skaffes påreg.fritak fra Belgia
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 29-10-07, 14:22
  3. Hvor får vi Armour/natural thyroid fra?
    Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 22
    Siste melding: 31-05-07, 16:15

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn