Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Hvor kjøpe ERFA thyroid

Det er mulig at dette thyroid blir å få på Norske apotek snart.
    Den Norske importøren Norsk Medisinaldepot antyder 14dager.

Om noen har tenkt å bruke dette, kan man likegjerne få legen til å skrive ut registreringsfritaket nå med en gang. Papirmølla tar jo tid for dette skal sendes inn og godkjennes før du får det tilbake, og apoteket skal også sende det inn.

Her en liten link hvor produsenten forklarer.
    http://thyroid.erfa.net/index.php/en...monograph.html
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv: ERFA Thyroid

En har postet på facebookgruppen savenaturalthyroid i går:

" Susanne Norberg Hi! I just received my Armour from Canada Drugs even though I live in Norway. My doctor had to fill out an international prescription and it took about 10 days to get the medication."

Men jeg vet ikke helt om det var fra norsk apotek, men det kan tenkes.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

På Vitus, Jernbanetorget i Oslo, sa de at de skulle få neste uke. Ring dem og hør! De hadde tyroksin i forrige uke...
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Det er mulig at dette thyroid blir å få på Norske apotek snart.
    Den Norske importøren Norsk Medisinaldepot antyder 14dager.
    Jeg fikk resept før helga og leverte den på apoteket (på Thyroid fra Erfa). Da visste de ikke om eller evt når jeg kunne få det. Apoteket har nå ringt meg og sagt at de kan skaffe det i løpet av 14 dager. Dette var på Vitus-apoteket v Jernbanetorget. Jeg forstod det slik at de bestilte spesifikt til meg pga resepten min, altså at de ikke tar inn et stort kvantum, men dette er jeg litt usikker på. Jeg har også en bestilling inne på Thyroid fra et internasjonalt apotek i Tyskland, men der har jeg ikke hørt noe på lenge. De siste henvendelsene jeg har sendt, har jeg ikke fått svar på.

Så om man har tid til å vente to uker, så ser det ut til å gå bra å bestille thyroxinen på denne måten. Men tror det ikke helt før jeg ser det, da.

Rufus

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Hej

Jeg vil gerne spørge jer om denne Erfa Thyroid er det samme som Armour? Jeg tænker på om det er lavet af grisse kirtler?
    Jeg vil bare prøve noget andet end den syntetiske Eltroxin.

Kan I også sige hvad Generic Thyroid er? Er det naturlig grisse hormon?

Det er meget vigtig for mig at vide det og prøve det. Jeg har læst lidt om det men forstå det ikke helt, derfor derfor vil jeg meget gerne spørge om en kort forklaring.

Tak

Adam
    Efter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Hei Rogi, ja ERFA Thyriod er fra gris, se hjemmesiden deres.

Jeg skal begynne med den snart, jeg har brukt Armour, bruker nå Nature-Throid.
    les mer om naturlig tyroksin på Stop The Thyroid Madness sine hjemmesider http://www.stopthethyroidmadness.com...-other-brands/
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Du snakker du jo også litt engelsk inn i mellom, Rogi.
    Tyroid er en felles betegnelse på Naturtyroxin laget av gris.
    Legg merke til at "tyroid" alltid er med i det fulle navn.
    Det kalles også for dissicated tyroid.
    Jeg kjenner ikke til at man lager tyroid av annet enn gris, men verden er jo større enn her i vest.

Generic, eller generisk på Norsk (og Dansk?) er en betegnesel som brukes på medisin som er nøyaktig den samme.
    Betegnelsen er relativt nylig tatt i bruk fordi det er bruk for uttrykket i moderne medisinproduksjon.
    Ofte har et firma patent på et stoff de har oppdaget, og når det går ut kan medisinen produseres av andre, men under et annet salgsnavn.
    Så det øker jo forvirringen blandt oss forbrukere at det er slik at samme virkestoff kan ha forskjellige salgsnavn.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    47
    Meldinger
    172

Er ERFA det samme som Armour? Noen som vet dette?

Skal jeg ha ny resept må jeg ha med alt av dokumentasjon til legen for han kjenenr hverken armour eller Erfa.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Thyroid fra Efra er det samme, ja, Jeg ble lovd levering om to uker fra Vitus-apoteket. Men du må levere resept på Erfa Thyroid. Se linken til n'Finn over. De finnes i 30, 60 og 125 mg. Jeg har bestilt 125 mg - boks på 500 tabletter. De kunne ikke si noe om prisen (underordnet for øyeblikket).

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    47
    Meldinger
    172

Standard

Tusen takk ringer umiddelbart og bestiller legetime.

Helt enig- prisen er fullstendig uintressant bare jeg får det jeg fungerer bra med. Men er det 500 tlb i en boks det er jo supert da trenger jeg jo ikke så mange.

Apotek1 får ikke tak i hverken Armour eller noe annet thyroid produkt. Skal skaffe meg resept på ERFA men hvor får jeg tak i det.
    Sist endret av Admin; 06-11-09 kl 16:31 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Erfa Thyroid snart tilgjengelig på registreringsfritak
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 18-10-08, 15:48
  2. Mulig at erfa Thyroid kan skaffes påreg.fritak fra Belgia
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 29-10-07, 14:22
  3. Hvor får vi Armour/natural thyroid fra?
    Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 22
    Siste melding: 31-05-07, 16:15

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn