Side 6 av 6 Først ... 456
Viser søkeresultater 51 til 58 av 58
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Normal TSH, men lav T4 og T3

Gå til forummet, og se et underforum som heter "blodprøver", der står det endel i forskjellige tråder.

Selen, sink, magnesium, B-12, B-6, jern, rT3 er jo noen prøver som er lure å følge med på, hodet er ikke helt med nå, beklager!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    38

Så må det være tid til opdatering

Jeg tager stadig eltroxin/erythyrox 100 mkgr 3 gange om ugen og 50 mkgr resten af dagene.

Mine blodprøver har ikke ændret sig siden sidst: T4 er på 15,4 og min TSH er vist på 0.70

Dvs ikke de store ændringer. Jeg får åbenbart ikke taget T3 da de (mit lægehus) vist har besluttet at de alligevel ikke skal bruge tallet til noget......

Jeg vil gerne have min T4 lidt mere op i niveau, men er bange for at få for højt stofskifte. Synes også at jeg kan få lidt bivirkninger når jeg sætter dosen lidt op i korte perioder - sveder rigtig meget og kan hurtigt blive opfarende og hidsig Derfor ville jeg helst ikke øge eltroxin for meget (jeg har selvfølgelig min egen læge med ind over)

Jeg har desværre slet ikke tabt mig - tværtimod

Kan man tage på af eltroxin?
    Hvad vil I foreslå at jeg gør? Og bør jeg få min T4 lidt mere op i niveau?
    Eller har jeg måske slet ikke behov for eltroxin men måske noget helt andet?

Vil det evt. være bedre for mig at få Thyroid eller Armour??

På forhånd tak for jeres svar

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    38

Er der slet ingen af jer ellers så hjælpsomme mennesker herinde som har et par forslag

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Du spør vanskelig og da er det vanskelig å svare.
    Har bare noen tanker:
    Jeg vet ikke nok om Eltroxin som du står på, men Levaxin som vi bruker i Norge har bivirkningen vektstigning. Jeg skjønner at du lett legger på deg, men har du andre hyposymptomer? Du beskriver svette og irritasjon ved økning av dosen, men er du utredet for binyretretthet? Det kan jo gi slike symptomer også, og da vil du kanskje trigge binyrene ekstra ved å øke dosen?
    Håper du finner ut av det.

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    38

Hej

Nej jeg er ikke udredt for binyretræthed. Hvilke prøver skal der til?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Cortisol i spytt, blod og døgurin (ikke enten eller, men alle). ACTH og aldosteron kan også være greit å få sjekket. Binyretretthet er ikke en diagnose som anerkjennes av skolemedisinen. Man må derfor snakke med en lege som tenker helhetsmedisinsk. Cortisol er et stresshormon som hjelper T3 inn i cellene så det får gjort jobben sin. Uten cortisol får altså ikke stoffskiftemedisinene virket der de skal. Forskning viser at hypopasienter har lavere cortisol i kroppen enn andre. Det kan komme av at alle celler trenger stoffskiftehormoner, også binyrene. Mao lavt stoffskifte fører til lav cortisol som fører til nedsatt virkning av stoffskiftehormoner.

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    38

Tak for svar.

Kan jeg godt bruge cortisol til noget når jeg allerede er i behandling med euthyrox?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av carlsmor Vis post
    Kan jeg godt bruge cortisol til noget når jeg allerede er i behandling med euthyrox?
    Cortisol er et stresshormon som ALLE trenger, produseres i binyrebarken.

Eutyrox er erstatning for stoffskifthormonet T4 (som også ALLE trenger), produseres i skjoldbruskkjertelen.

Disse hormonene er du avhengig av for å overleve. Hvis man har litt lite av noen av dem dør man ikke men føler seg veldig syk.

Side 6 av 6 Først ... 456

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn