Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Lightbulb Dr. John C. Lowe

Om Dr. John C. Lowe og hans arbejde med hypothyreose og fibromyalgi.

Selv om vi befinder os på et stofskifte-forum - er jeg efterhånden nået til den erkendelse, at i visse (mange) tilfælde, kan en ubehandlet, fejlbehandlet eller underbehandlet hypothyreose (lavt stofskifte) udvikle sig til fibromyalgi og kronisk trætheds syndrom.

Problemet med hypothyreose er, at den sniger sig på sit offer over mange år og der skal vitterlig voldsomme bloprøveresultater, før nogen læge gider få fingeren ud. Derfor går mange, mange mennesker, flest kvinder, med "sin" hypothyreose gennem meget lang tid inden der bliver taget hånd om den. Eller meget værre.... viser disse forbistrede (og primitive) blodprøver ikke det, som er anerkendt af lægerne - får man lov til at gå permanent ubehandlet. Det er i disse tilfælde, at man må frygte, at fibromyalgi udvikles og efterhånden invaliderer tusinder og millioner af mennesker.

Det er sørme interessant med disse blodprøver... Signalhormonet TSH, som indikerer en underaktiv tilstand i skjoldbruskkirtlen - ja, det skal ligge på et bestemt minimum, før lægerne mener, at der er et problem som skal behandles.

Problemet er bare, at de (lægerne) er heller ikke indbyrdes enige om, hvor højt/lavt bør TSH ligge, før en patient har krav på behandling. I vores broderland - Norge - varierer det fra landsdel til landsdel. Mens i den ene landsdel bliver man forkyndt syg af hypothyreose allerede ved TSH-værdi på 3.... i en anden landsdel skal TSH helt op på 10, før man allernådigst anerkender patientens sygdom.

Ligeledes verserer denne "konflikt" om, hvor højt/lavt et TSH-tal bør være, før man anerkender nødvendigheden af en diagnose/behandling - fra land til land i Europa og fra kontinent til kontinent. Det er altså ikke sygdommen, men lægerne selv, som bestemmer, hvornår en sygdom (her hypothyreose) er en sygdom.... De er, i sandhed - blevet guddommelige - de lægelige englebasser.

Kendsgerningen er dog den, at TSH skal enten være umålbar eller max op til 1 - når der ikke er brug for TSHen at "meddele" behov for mere skjoldbruskkirtelhormon. Alt derudover er tegn på, at skjoldbruskkirtlen ikke danner hormon nok. Men så længe dette er fortsat et diskussionsemne lægerne imellem, uden at de erkender behovet for at reagere, før patienten er så syg, så skaderne er fremskredne - kommer der flere og flere til, som er ubehandlet, fejlbehandlet eller underbehandlet - og faren for udvikling af fibromyalgi hos mange hypothyreosesyge vil stige.

Det er min påstand, at de fleste af os, hypothyreose patienter - er udsatte for risikoen for at udvikle det, som jeg personligt og for egen regning kalder for fibromyalgi syndrom. Ligeledes er det min påstand, at så længe diagnosticerede med fibromyalgi ikke udredes (kompetent!!) for hypothyreose 1 - vil de fortsætte med at være syge. Så længe der kun anvendes denne sølle og utiltrækkelig Thyroidea-screening, bestående kun af fastlæggelse af værdi for TSH-signalhormonet og Totalt T4 (i Danmark) - vil enormt mange syge blive overset og udvikle følgesygdomme, herunder fibromyalgi.

Hele denne lange indledning tjener et formål og dette er - at henlede de maltrakterede hypothyreose- og fibromyalgi patienternes opmærksomhed på, at selv om de ikke findes i vort lille land - findes altså ude i verden læger, som føler, tænker og handler anderledes, end vi er vant til her hos os. Og at disse læger vælger at gå mod strømmen og bringe upopulære hos kollegerne budskaber frem, som reelt redder liv - i mere end en betydning.

Dr. Lowe hører til de læger, som har viet sit liv til at udforske og løse gåden om fibromyalgi, som en sygdom, der er direkte forbundet med stofskiftesygdommen hypothyreose. Han har skrevet oceaner af artikler, behandlet tusinder patienter og hans erfaring på dette felt et stor. Speciallæge i fibromyalgi, skjoldbruskkirtel- og hypofysesygdomme - dr. John Lowe skriver følgende om hans syn på den aktuelt gældende endokrinologimodel:

De fire fejlopfattelser i den nuværende endokrinologi-model:

1. Den eneste årsag til mangelsymptomer i forbindelse med skjoldbruskkirtel er lavt stofskifte.

2. Kun patienter med konstateret primært lavt stofskifte bør sættes i behandling med thyroidea-hormon.

3. Lavt stofskifte patienter bør behandles udelukkende med T4 (dvs. levothyroxin i form af Synthroid, Eltroxin, Levaxin mv.)

4. Medicindosering bør alene styres af den dosis, der holder TSH indenfor de normale værdier.

Hmm... hvad er mon disse "normale værdier"? Dvs. det er TSH-tallet og ikke patientes tilstand og (vel)befindende, der afgør medicineringen? Jeps. Det er nemlig sådan det forholder sig...

Ovenstående er hentet fra artiklen Fibromyalgia Aches & Pains as a "Symptom" of Hypothyroidism. En meget interessant artikel, der omtaler risikoen for at patienterne kan udvikle fibromyalgi, som følge af et langtvarigt fejlbehandlet eller underbehandlet lavt stofskifte. Og dette på trods af, at disse patienter ellers kan fremvise de skønneste blodprøveresultater en medicinsk lærebog kan ønske sig...

Relterede artikler af dr. Lowe:

Fibromyalgia & Thyroid Disease
    Inadequate Thyroid Hormone Regulation as the Main Mechanism of Fibromyalgia: A Review of the Evidence
    Dr. Lowe` Hjemmeside
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    60

Standard Sv: Dr. John C. Lowe

Jeg har lest masse og funnet ut at det denne mannen skriver om fibromyalgi og stoffskifte høres fornuftig ut. Hvordan er holdningen til hans kunnskap i Norge, jeg antar : ikke veldig anerkjent.....:(

Jeg føler meg forstått når han skriver :

The main cause of fibromyalgia has been determined. As I recently announced in France, in most cases, fibromyalgia is caused by inadequate thyroid hormone regulation of cell function. The inadequate regulation results from thyroid hormone deficiency and/or partial cellular resistance to thyroid hormone
    I mange artikler skrevet av ham finner man referanser til utrolig mange interesante vitenskapelige artikler om emnet hypothyreose, og jeg er på god vei til å sette meg inn i disse. Jeg er sjokkert over den norske legestands holdninger til studier publisert i vitenskapelige tidsskrift verden over og forundres over det faktum at de kan lukke øynene for all viten som finnes dokumentert der ute som tilsier at man ikke skal stole blindt på blodprøver og henge seg opp i disse når pasienter klart blir bedre av sine symptomer når de får behandling for stoffskiftet.

Jeg ante virkelig ingenting om hvor mange leger som ikke ønsker det beste for sine pasienter og lar seg kue av et gammeldags syn som overhode ikke har noen rot i dagens virkelighet...SJOKKERT :0)

Jeg har til hensikt å utdanne meg selv slik at jeg kan argumentere godt overfor den rigide legestand vi forholder oss til, vi burde kaste alle de vitenskapelige artiklene på bordet til legen vi har og kreve at de setter seg bedre inn i problematikken sånn som vi gjør fordi ikke de bryr seg nok til å oppdatere sin egen viten. Det er en SKAM
    Jeg har et halvt års tid fått kombinasjonsbehandling for hypothyreose i grenseland.
    Medisinene fikk jeg fordi alle symptomer tydet på at jeg kunne være hypothyreot selv om blodprøvene på TSH, T4 og T3 var innenfor normalen.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Om Dr. John C. Lowe og hans arbejde med hypothyreose og fibromyalgi.
    Dr.John C. Lowe er død. Læs denne sørgelige nyhed her.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Angry Sv: Dr. John C. Lowe

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
    Dr.John C. Lowe er død. Læs denne sørgelige nyhed her.
    Beklager dybt, men vi må indstille os på, at der måske er kræfter i gang med at fjerne dr. Lowes arbejde from the face of the world...

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    "The website's will remain as they are. His compassionate words will still be there. I will try to find the newsletter that he was working on and send it (incomplete or finished by my hand). The Thyro-gold will also continue to be available. John believed in it so strongly. I will try to find the clinical trial results and post them for the benefit of those who rely on the product. There are so many documents that he was writing that remain unfinished but I will do my best to sort through them and share them when I can."

http://www.thyroidscience.com/
    This site is temporarily offline.

Index of /
    favicon.ico
    Apache Server at www.fibromyalgiaresearch.org Port 80

This site is temporarily offline.

404 Error File Not Found
    The page you are looking for might have been removed,
    had its name changed, or is temporarily unavailable.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Dr. John C. Lowe

http://articles.mercola.com/sites/ar...se-part-1.aspx

Det er en video, den kommer ikke fram her, men trykk deg videre
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Dr. John Lowe om fibromyalgi og hypothyroid

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    http://articles.mercola.com/sites/ar...se-part-1.aspx

Det er en video, den kommer ikke fram her, men trykk deg videre
    Den kommer frem på Youtube

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Takk for at du fant den på youtube, Anisa!

For dere som ikke orker høre hele, det er på over en time, så er det en fin tekst under i min første link, den er ikke så lang. Den er veldig interessant å lese
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn