Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Lightbulb Folkehelseinstituttet er en privat bedrift

"Folkehelseinstituttet er ikke en statlig institusjon, men en institusjon sponset av Rockefellerimperiet. Det var Rockefeller Foundation som i 1929 stiftet og fullfinansierte Statens institutt for folkehelse, som i 2002 ble slått sammen med Statens helseundersøkelser (SHUS) til Nasjonalt folkehelseinstitutt (FHI) som er et forvaltningsorgan underlagt Helse- og omsorgsdepartementet (HOD). Nasjonalt Folkehelseinstitutt produserer vaksiner, forsker på vaksiner, gjør innkjøp av vaksiner, informerer om vaksiner.

(...) Regnskapene til Nasjonalt folkehelseinstitutt er unntatt offentlighet, grunnet ”konkurranse i vaksinemarkedet”. FHI er altså en aktiv aktør i vaksinemarkedet; hvilket naturligvis er en uholdbar situasjon for en offentlig etat som skal være borge for objektiv kunnskap og være på pasientenes side."

Les mer:
    Folkehelseinstituttets historie
    Ambassadører og profitører
    Rockefellers Norske Folkehelseinstitutt

Les mer: Tema - svineinfluensa
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Lightbulb Sv: Folkehelseinstituttet er en privat bedrift

FHI er altså en aktiv aktør i vaksinemarkedet; hvilket naturligvis er en uholdbar situasjon for en offentlig etat som skal være borge for objektiv kunnskap og være på pasientenes side."
    Folkehelseinstituttet har tidligere utviklet yttermembranvesikkel-(OMV)vaksiner mot serogruppe B meningokokksykdom
    til bruk i Norge og i New Zealand.

1990. Forsøk med meningokokkvaksine i Norge

Ikke påvist sammenheng mellom meningokokkvaksine og ME

Kan Meningokok B vaksine være utløsende årsak til M.E ?

2004 i Uganda

2009 i Norge

Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Arrow Vaksineindustrien griper tak (og ja; FHI er en del av den butikken)

Flere har kanskje fått med seg hva som skjer i Australia; de som ikke vaksinerer barna sine mister sosiale ytelser
    Og hva med AP; går for tvangsvaksinering (som liksom høres myyye mer tiltalende når det kalles obligatorisk vaksinering ) i Oslo..
    (- hvis den overkjøringa lar seg gjennomføre "greit"; hvem tror det stopper der )

Jeg syns vaksine-galskapen er så grotesk at jeg omtrent ikke vet hvor jeg skal starte - men...
    mye av som skjer nå, det har skjedd før: http://www.whale.to/v/golden_calf.html

THE GOLDEN CALF
    AN EXPOSURE OF VACCINE-THERAPY

a book BY CHARLES W. FORWARD

T. H. Huxley once met Herbert Spencer in the Athenaeum.
    Wearing a lugubrious expression Spencer remarked,
    "Oh, Huxley, there's been a tragedy in my house this morning."
    Without waiting to hear its nature Huxley at once retorted,
    "Oh, I know what has happened. A beautiful scientific theory has been killed by one nasty inconvenient fact."

" Gullible, however, by fit apparatus, all Publics are, and gulled with the most surprising profit."
    Carlyle, Sartor Resartus.

Second Edition
    LONDON:
    JOHN M. WATKINS
    21 CECIL COURT, CHARING CROSS ROAD, W.C.2
    1933

Preface
    "OPEN CONFESSIONS"
    1. The Golden Calf
    2. A Vested Interest at Bay
    3. Pasteur and Rabies
    4. The " Germ " Theory
    5. Immunology
    6. That Blessed Word " Research "
    7. "Demoralized Research"
    8. Tuberculosis : Koch and His Imitators
    9. Herod Redivivus
    10. Diphtheria : Old and New .
    11. The Schick " Test " Failure. The Schick " Test "
    12. Typhoid and the " Paratyphoids "
    13. Tetanus. A " Useless " Serum
    14. Cholera and Bubonic Plague Bubonic Plague
    15. Insulin : A " Nobel " Prize Failure

Appendices . .

Før og etter bilder av de ulykksalige vaksinerte ligger også - pluss, pluss:
    jeg har sant å si ikke fått lest det hele enda så jeg må få poste mer siden
    Sist endret av Kevlin; 05-05-15 kl 23:36
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Vaksineindustrien griper tak (og ja; FHI er en del av den butikken)

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Før og etter bilder av de ulykksalige vaksinerte ligger også - pluss, pluss:
    jeg har sant å si ikke fått lest det hele enda så jeg må få poste mer siden
    Må indrømme, at min holdning til vaccination er delt. Jeg ved at jeg aldrig nogensinde vil rejse til verdensdele, jeg ikke kan tåle at opholde mig uden et helt batteri af vaccinationer. Jeg ved også at jeg vil aldrig nogensinde benytte influenza-vacciner. Men jeg har set en mand dø af stivkrampe... og skulle jeg komme ud for en skramme under "jordarbejde" eller lignende, vil jeg ikke sige nej til stivkrampevaccine.

Jeg er vaccineret (som barn) mod polio, difteri, kopper (de "ægte") og tuberkulose. Min søn er vaccineret mod polio, difteri, kighoste og de "ægte" kopper. Den sidste måtte jeg skaffe privat lige før man erklærede kopper for udryddet, men siden den alligevel findes indenfor "forskning i bio-våben"... De gængse børnesygdomme har han haft som barn, og kom hurtigt igennem. Men det er ikke sikkert, at det blev så let og hurtigt, hvis vi var underernærede, fattige og hjemløse.

Jeg har pantsat mit bankende hjerte
    hos livsglædens lyse Gud -
    for dette - at leve og "være"
    - se tingene folde sig ud...
    Forundret ser jeg mod dage,
    som endnu ikke er skabt,
    og venter mig altid det bedste
    selv hvor jeg på forhånd har tabt.

Et digt af Rosa Abrahamsen (1926-1964) der blev smittet med polio under "den store polioepidemi" i København i 1952. Hun var 26 år da hun blev syg og så lammet at hun ikke engang kunne selv trække vejret, og største parten af resten af sit liv tilbragte hun i jernlungen.

Da jeg selv var barn, havde jeg en legekammerat med en vissen arm, og en anden med et forkrøblet ben, der pga. polio bare holdt op med at vokse da han blev syg som treårig. Der var også en pige i klassen, der tre gange om året blev fragtet på "rekreation" i bjergene, indtil den dag hun ikke vendte tilbage. Hun døde af tuberkulose som niårig. Året efter døde hendes lillebror af samme sygdom...

Jeg husker at jeg sad med min lille, syg treårig på skødet, med en skalpel og dele af en kuglepen skruet fra hinanden liggende på bordet ved siden af. Han rallede, havde åndenød og så ud som om han skulle kvæles hvert øjeblik det skulle være... Han var ellers vaccineret mod difteri, men som det så ud og lød, var jeg parat til at skære hul i halsen på ham, hvis kvælningen blev værre, mens vi ventede på ambulancen. Det viste sig at det var "falsk" difteri (falsk strubehoste), dvs. uden udskillelse af toksiner og uden fuldstændig tillukning af struben, men for fanden, hvor det ellers var forfærdelig at være vidne til. At alene panikken ikke har taget livet af ham, måtte være at han sad som limet op ad mig, mens jeg har sørget for at være rolig som en klippe... Før difteri-vaccinationer var dødeligheden på op mod 50%, og selv i dag - er den 5-10%.

Det er en udmærket artikel http://www.whale.to/v/golden_calf.html , Kevlin , dog mit indtryk er at forfatteren gør netop hvad jeg personlig bare hader læger for at gøre: vejer fordele og ulemper mod hinanden og træffer valget ud fra "flere har gavn" i forhold til "færre har ulemper".... Lige som med denne HPV-vaccine dokumentaren handler om.

På spørgsmål om Sundhedsstyrelsen har tænkt sig at suspendere HPV-vaccinationer indtil bivirkninger er klarlagt, svarer embedsmanden at det har Sundhedsstyrelsen ikke tænkt sig "fordi HPV-vaccinen gavner så mange flere end den skader" (frit efter hukommelsen). Jeg bare hader når nogen påberåber sig retten (pligten?) til at træffe SÅ livsvigtige beslutninger på mine vegne. Det vil jeg helst selv gøre når noget skal vælges, eller fravælges...

Samtidigt undlader lægestanden og myndigheder at informere om mulige bivirkninger, for "ikke at skræmme folk fra at blive HPV-vaccineret"... Det er her jeg ser det største problem: manglende information og udeladt information, jeg betragter som en svaghed gældende alle vaccination-programmer.

Personligt byder det mig en hel del imod at kæmpe-mod-eller-for-noget-for-alles-bedste, fordi der ikke eksisterer løsninger der er 100% effektive for alle. Lige som jeg ikke kan acceptere lægestandens vurderingsgrundlag ud fra devisen: "gavner så mange flere end den skader", har jeg svært ved at se, at det skulle være så meget mere "rette" at fratage nogen det frie valg af "det", ved at arbejde for et totalt forbud mod "det"... Med modsat fortegn er det faktisk nøjagtigt det samme, begge parter gør: ofrer nogen, for nogen andres skyld.

Det er et dilemma der ikke kan løses.

Der vil altid være nogen der skal betale med liv eller helbred, for at andre skal kunne sige fra. I begyndelsen og midten af 1990'erne blev mere end 50.000 mennesker syge af difteri i Rusland og i de baltiske lande, og 20-25% af dem døde af sygdommen.... Forekomsten og udbrud af epidemier vil altid stige i takt med at procentraten af de vaccinerede falder, så problemet kan ikke løses "retfærdigt", fordi uanset hvad man gør eller ikke gør - nogens børn bliver syge, nogle endda dør for at nogen andre har et ønske om ikke at lade deres børn vaccinere.

Jeg vil gerne anbefale bogen Mikrobejegere skrevet af Paul de Kruif. Jeg har læst bogen første gang da jeg var omkring de 15 år. Læste den omtrent 20 år senere igen. Adolph Denis Horn skriver i fluor-artiklen på sin hjemmeside følgende:

"Fra skolen av ble jeg opplært til beundring og respekt for vitenskap og forskning. Som gutt slukte jeg boken "Mikrobejegere" som fortalte om den spennende og heroiske kamp legepionérene førte mot farlige, smittsomme sykdommer som krevde hundretusener av menneskeliv. Jeg lærte om hvordan vitenskap og teknikk har satt mennesker og samfunn istand til å løse mange oppgaver som tidligere syntes umulige. Vi har sett hvordan forskjellige vitenskapelige disipliner har fostret ånder som har utvidet våre kunnskaper om livet, om mennesket, om jorden og om universet. Vitenskapen sto for sannhet, ærlighet og rettskaffenhet i sin søken etter kunnskap, etter visshet, etter erkjennelse.

Dette var min oppdragelse, og jeg vil - for å hindre misforståelser - påpeke at jeg vet det stadig er forskere av dette kaliber innen vitenskap og forskning. Gudskjelov!" (...)

Bogen er meget velskrevet, interessant og mere spændende at læse, end selv de bedste krimier...

Vacciner har ikke altid været noget fanden har skabt... Det er først de sidste 20-30 år at industrien har overtaget produktionen, drevet af optimeringen af profitten, koste hvad det koste vil. Uden at kende den historiske baggrund bag den oprindelige idealisme (ja, idealisme) der har drevet de oprindelige opfindere af vacciner, ved man faktisk ikke nok til at kunne træffe en veldefineret beslutning. Det er, i hvert fald, min erfaring.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Standard Sv: Folkehelseinstituttet er en privat bedrift

Det er jo det som er hele problemet med vaksine-"debatten".... Man diskuterer skitt og kanel.
    Dett er ingen tvil om at en del vaksiner har vært viktige og reddet liv -> At de har gjort mye mer godt enn dårlig.

Det betyr ikke at en influensavaksine "kastet ut fort og gæli" (fordi man ikke kan teste disse grundig siden viruset muterer som et uvær) er like sikker og viktig å ta. Eller at nye, storvaksiner er gjennomprøvd godt nok...

Så man kan ikke diskutere "vaksiner"... man må diskutere den enkelte vaksinen. Og man må tørre å diskutere hvem som trenger den enkelte, når den skal tas og om den eventuelt skal tas alene eller sammen med flere.

Det der er litt som å diskutere menn... på generell basis og som begrep, når spørsmålet er om man skal gifte seg med en.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Lightbulb La oss ikke kalle det pro- eller antivaksiner, men pro-bevis ^^

Jeg følger opp min tråd med hva jeg postet i et annet underforum:

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Bought - The Truth Behind Vaccines, Big Pharma & Your Food
    http://www.boughtmovie.com/

Fram til 3. juni kan du se denne filmen gratis på internett - 1,5 time med intervju av både fagfolk og vanlige mennesker.

Som en av de sier:
    "La oss ikke kalle det pro- eller antivaksiner, men pro-bevis"
    Jeg har lest og sett på en del filmer om både vaksine-industrien og om GMO -
    siden denne filmen er SÅ bra og GRATIS velger jeg å poste denne først.

Håper så mange som mulig av dere setter dere ned i 1,5 time for å få med dere denne

De fleste land i Europa har påbudt merking av GMO - et par unntak er: Norge og Danmark

Min tanke for ikveld er:
    Hvordan kan man ta en informert beslutning om vaksine ditt eller datt
    når data som formidles til leger og pasienter*
    er manipulert så ekstremt at det sorterer under forfalskning

* Jeg tenker spesielt på influensa- og HPV-vaksine -
    men når de lyver om disse;
    hvordan kan jeg da stole på NOEN av vaksinene som kommer fra denne
    enormt profittable INDUSTRIEN

Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Registreringsfritak/ privat kjøp på nett
    Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 10
    Siste melding: 05-12-09, 23:19
  2. Privat praktiserende klinikker i landet
    Av Alma i forumet Hos legen
    Svar: 6
    Siste melding: 04-10-08, 10:32
  3. Privat endokrinolog