Side 5 av 5 Først ... 345
Viser søkeresultater 41 til 48 av 48
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Re: Lavt blodtrykk 78/45

Her er en fin side om steroider : http://www.steroider.net/index.php?opti ... &Itemid=27
    Her advares det ganske kraftig mot at stoffskiftepasienter skal bruke det.
    Jeg har likevel lest om at enkelte leger bruker det i behandling av stoffskiftet.
    En må nok ha flere opplysninger for å vurdere dette.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Tananger
    Alder
    49
    Meldinger
    17

Standard Sv: Lavt blodtrykk 78/45

Eg har fått påvist lavt stoffskifte idag og Akutt Struma,vil det si at eg bør være forsiktig hos tannlegen?(begynte på Levaxin og idag)

Skal nemlig i narkose snart å ordne alle tennene, fikk da beskjed om at selv om eg er i narkose vil tannlegen lokal bedøve hele munnen for da blør eg mindre, bør eg innformere anestestilegen om at eg har struma??
    *ble engstelig her eg*

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    14

Du skal uansett gi beskjed til tannlegen om sykdommer og medisinbruk. Om du ikke har reagert tidligere, vil du sannsynligvis tåle lokalanestesi med adrenalin.

Grunnen til at tannlegen (og andre leger) bruker den typen anestesi, er fordi det er lettere å utføre inngrepet jo mindre blod det er. For deg har det ingen betydning. Du skal blø ganske lenge for at det skal bli faretruende blodtap fra munnen.
    Jeg er ikke lenger ung nok til å være verdensmester.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Generelt når vi har hypotyreose tåler vi IKKE den stytke på narkose som friske gjør. Dette har en anestesilege forklart nøye(ovelege på Ulevål.)
    Vi kan rett og slett få en overdose med alt det innebærer(hjertestans m.m.)
    Så er viktig at vi selv informerer, for ikke alle leser evnt.epikriser, og bare lar det stå til!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?

Jeg leste et annet sted her på forumet om ei som også hadde lavt BT og forhøyet Anti-TPO. Jeg har sliti med for lavt blodtrykk over tid. Jeg fikk lavere og lavere blodtrykk på grunn av at jeg reagerte på hormonbehandlingen jeg fikk, (fikk for høy dose, har redusert den nå), men jeg fortsetter å være svimmel til tider og ha lavt blodtrykk.
    Er det noe som følger lavt stoffskifte og hva skyldes det?
    Noen som vet og har det på samme måte?

Jeg tar fortsatt ikke noe for min høye Anti-TPO (siste måling 2 mnd siden og den var på 108) eller stoffskiftet som er litt lavt. Jeg har influensalignende symptomer (ikkeno' svineri altså..hehe), halsen er vond og jeg har hodepine til tider. Plager meg at jeg mister så lett tråden i setninger og at jeg virker og er så utrolig distre om dagen. Skal til legen om to uker, men jeg føler det er så lenge til Vil ha stoffskiftemedisin NÅ, men jeg tør ikke begynne på noe før jeg har fått klarsignal fra legen min! Tar allverdens med vitaminer for tiden, men jeg er så redd kroppen skal ta skade av å gå uten medisinsk behandling siden jeg har så mange symptomer på at ting ikke stemmer.. Ååå, jegersuperleimeg!
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,361

Standard Sv: Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?

Hej Flower

Vi har her slået sammen vigtige tråde om netop lavt blodtryk, for bedre info. Tråden er placeret i Binyre-forummet fordi det lave blodtryk "normalt" hører til i mild til moderat binyrebarksvigt, som er jo en trofast "følgesvend" til hypothyreose. Håber du kan finde et godt svar her.

En anden god tråd er anitab`s Salt og binyrer, ødem og blodtrykk
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Oi, beklager, så ikke det!
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,361

Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Oi, beklager, så ikke det!
    Ikke noget at beklage Vi har lige slået trådene sammen.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Side 5 av 5 Først ... 345

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 9
    Siste melding: 21-11-06, 23:32

Søkeord for denne tråden

Bokmerker