Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 31
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Standard Sv: Hypothyreose i 10 år. TRAS

Ja, da har jeg vært hos endokrinolog også. På Aker. Hun var også veldig klar på at det er formen min som er viktig, ikke blodprøvene. Hun sa at tidligere blodprøver (jeg hadde med meg hele livshistorien med labprøver) viste at jeg må være litt "overdosert" for å ha det bra. Jeg begynner virkelig å tro at jeg kan ble frisk!

Og en annen ting, jeg er allerede overdosert Nå har jeg plutselig en T4 på 28 Ser ut som doseøkningen min til 162,5 for 3 uker siden satte futt i kroppen. Og den siste uken har jeg hatt det bedre enn siden første graviditet for 4 år siden Dette lover bra. Men jeg kjenner pulsen min er litt høyere enn den har vært, den har ligget på 50-60 og nåer den på 80, så jeg ligger nok helt på grensa. Mulig jeg ligger ørlittegrann over også når det får stabilisert seg, jeg føler ikke det har gjort det helt ennå.

Men jeg er på rett spor

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    48
    Meldinger
    270

Hurra! Virker som om du virkelig får hjelp. Glad for deg

Var og hos Waaler på tirsdag, han var enig med med i min egen diagnose, hehe. Siste blodprøver antydet Cushings, jeg har lest nok om binyretretthet her på forumet til at jeg var overbevist om at det var det jeg egentlig hadde, han hadde hørt om det () og var meget bestemt og klar. Har gått ned på Erfadosering nå sånn litt. Angst jeg har slitt med i månedsvis (litt pga nye Armour og litt pga binyretretthet) forsvant i løpet av en uke. Phuuuuhhhh....Så nye prøver om seks uker. Men merker at dette funker ja

Fint vi kan hjelpe hverandre Takk til alle som legger ut stoff om binyretretthet

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Takk, og glad for deg også

Men du; sikkert bare jeg som er surrete og treig. Cushing, æ'kke det for mye kortisol? Er det det samme som binyretretthet? Jeg har en brun stripe -pigmentering- rundt der hvor bh'en går, kanskje jeg skal få han til å ta en kikk neste time? Den er riktignok på vei tilbake, den var mye verre før.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    48
    Meldinger
    270

Jo, men ved binyretretthet så varierer produksjon av kortisol og er ujevn hele døgnet. Og jeg har jo bare tatt morgenkortisoltest så langt. Dermed er det sannsynlgi at jeg egentlig produserer for lite, eller i det minste at binyrne "slurer". DET er binyretretthet - man kan ikke helt stole på dem

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Skjønner Hva var morgenkortisolet på da? *nysgjerrig*

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    48
    Meldinger
    270

Lov å være nysgerrig, fanteri

Morgenkortisol 977 med grenseverdi 250-750

En litt rar ting jeg så - jeg har gått på Armour lenge og hadde ingen problemer før de endret formelen. Har en mistanke om at det har køddet til ting en del. Ihvertfall - siste prøver viste T3 på 7,7 (høyt) og T4 på 16,4 (bør være over 21). Går på Erfa nå. Skjønner ikke helt det der, men har lest meg til at binyretretthet kan lage tull i stoffskiftesystemet og da blir alt en ugreie og så må man senke doseringen slik at binyrene får hvile.

Eller noe sånt

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

I dag er hvilepulsen på 65. Det må da tyde på at dosen på 162,5 mcg og T4 på 28 (ref opp til 23) ikke er så over the top? Jeg føler meg bedre enn på så lenge jeg kan huske. Jeg har gått på denne dosen i 3 uker nå, tror det det begynner å stabilisere seg eller er jeg fremdeles på vei opp?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Da har jeg vært og tatt blodprøver 5 uker etter jeg økte dosen skikkelig på egen hånd Og resultatet er nøyaktig likt som for 3 uker siden TSH på 0,02 og fT4 på 28 (Fürst sine ref.omr). Kan vel ikke dra for kjappe konklusjoner, men ting tyder i alle fall på at jeg ikke trenger 6 uker for at blodverdiene skal stabilisere seg.

Jeg føler meg bra med fT4 på 28, ikke noe ubehag for overdosering og en stabil puls på 65. Levaxindosen er nå på 162,5mcg pr dag.

Endret kosthold til á la Dahlqvist, og fått senket kolesterolet i samme slengen Og 4 kg lettere

Så nå går det jommen bedre! Endelig

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Og legen reagerer ikke på at FT4 er på 28? Så bra! Andre leger hadde vel sendt deg til hel vetet...
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Og legen reagerer ikke på at FT4 er på 28? Så bra! Andre leger hadde vel sendt deg til hel vetet...
    Joda Både endokrinologen og fastlegen mener det nok er i høyeste laget. Men de begge ville se det an litt. De mener formen min er viktigere enn blodprøvene. Heldige meg

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Hva sier TRAS noe om?
    Av Carro i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 18-03-09, 10:01
  2. TRAS
    Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 03-09-07, 12:22
  3. TRAS og gluten
    Av Beate i forumet Glutenfritt