Side 2 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 54
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: Tomt for Armour, stressa nå. Hjelp!

Hvis du selv har funnet et medikament som fungerer på deg, burde jo legen bare bli veldig glad for at du har gjort det ?
    Hovedsaken er jo at du blir bra nok av dette til å synes du har det bra.
    Jeg vil jo tru at legens oppgave er å hjelpe deg ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Jeg sjekket med Apotek 1 i dag igjen, og det har ikke kommet noe ennå.
    Spurte hvilken type de kom til å få, men det kunne hun ikke sjekke pga. utgivelse av Tamiflu. Hun var stresset.

Hun mente de kom til å få inn Nature thyroid, men jeg trodde da det var ERFA thyroid de skulle få?

Tenkte det var greit å vite hvilken type når jeg skal bestille resept.
    Spurte om jeg kunne få utlevert hva det nå måtte være de fikk hvis jeg hadde resept på noe annet som var likt, men tror ikke hun skjønte spørsmålet mitt.

Jeg har Armour tom. søndag, så er det tomt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Thyroid er jo en felles betegnelse på denne typen preparater.
    Det vil si, brukes gjør det vel ikke lenger, det gjorde det, og har vel gått i den store glemmeboken ?
    Men DET skal jo ikke frita dem fra å ta ibruk rett betegnelse.

Legg merke til at fullt preparatnavn feks. er : Armour Thyroid, ERFA Tyroid, Nature Thyroid - osv.

Så spør om ikke resepten kan lyde på Thyroid ?
    Så kan du velge et merke selv ?
    Jeg er slett ikke sikker på om det går - forskrivningsregler er omfttende og ikke min greie
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    70
    Meldinger
    1,063

Jeg spurte om det på mitt apotek i dag-- om jeg bare kunne søke om Thyroid generelt nå pga markedstilgangen for øyeblikket, men farmasøyten sa de måtte ha ett spes. navn(somf.eks. Armour)...mulig andre opererer "bredere"...
    (Dette apoteket er privat drevet, ikke medlem i noen kjede)
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
    Tenkte det var greit å vite hvilken type når jeg skal bestille resept.

Kanskje det går an å få legen til å skrive ut begge deler - bare for å være på den sikre siden når alt er så uvisst og usikkert?

Det er vel bare å mase mer på apotekene. Lever resept og be dem bestille til deg. Min bestilling på Erfas Thyroid skulle ta to uker, sa de. Jeg fikk tak i en 30 mg boks m Armour i går, men det var apotekets siste boks. Jeg ville ha gått tom på mandag.

Du kunne jo kanskje ha tatt en ringerunde til apoteker? Det kan kanskje hende at det finnes noen enslige bokser stående igjen rundt omkring på apotekene?
    Sist endret av Rufus; 05-11-09 kl 15:07 Begrunnelse: Glemte å skrive hvor mange uker det tok...;-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard TOM for Armour!!

Hei. Lenge sia jeg har vært her.
    Fikk meg også en overraskelse på lørdag da jeg skulle bestille Armour ...og fikk beskjed om at det kunne være leveringsvansker. De skulle undersøke og ringe meg etter helga...hørte ikke noe fra dem, så jeg ringte og purra på - fikk da beskjed om at de ikke fikk tak i - og visste ikke når det evt kom til å bli på markedet igjen. Jeg tok mine siste Armour idag...så dette kan bli spennende.
    Kun Levaxin er ikke nok for meg.
    Har ringt Balderklinikken - og håper ny resept kommer snart. Spent på hva jeg får som et alternativ, og hvor lang tid det tar å få det.
    Noen som vet hvorfor det er tomt på verdensbasis - og hvilket stoff det er tomt for? To tanker som slår meg (og dette er bare tanker jeg har)- gris og svineinfluensa...tør de ikke bruke noe fra grisen i disse tider, eller mangel på gris pga mye nedslaktning?? ..eller er det et stoff i Armour som nu brukes i svineinfluensavaksinen?? Who knows....

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

He-he! Ringe rundt å høre om noen har en boks igjen. Det har jeg gjort for lenge siden, og det er tomt. Det er nok flere her på forumet som har gjort det samme som jeg, pluss andre som ikke er på forumet, så apotekene er skrapa for lenge siden.

Jeg skjønner jo at det finnes flere merkenavn på thyroid, men apotekdamen skjønte ikke at jeg spurte om generisk bytte.

Alle er kun opptatt av svineinfluensa, og det var merkelig så mange som fikk svineinfluensa akkurat i dag når man kan få Tamiflu reseptfritt.

Etter at jeg begynte på Armour har jo mitt immunforsvar blitt VELDIG bra, og jeg har ikke vært noe særlig redd for å få svineinfluensa.
    Kjedelig at det skulle gå tomt akkurat nå som vi trenger tablettene mest.
    Kommer de ikke snart nå, tror jeg flere av oss blir mer utsatt for svineinfluensa.
    (Nei jeg har ikke tatt vaksinen, fordi jeg er i mot "unødvendige" vaksiner).

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: TOM for Armour!!

Sitat Opprinnelig skrevet av ella Vis post
    Hei. Lenge sia jeg har vært her.
    Fikk meg også en overraskelse på lørdag da jeg skulle bestille Armour ...og fikk beskjed om at det kunne være leveringsvansker. De skulle undersøke og ringe meg etter helga...hørte ikke noe fra dem, så jeg ringte og purra på - fikk da beskjed om at de ikke fikk tak i - og visste ikke når det evt kom til å bli på markedet igjen. Jeg tok mine siste Armour idag...så dette kan bli spennende.
    Kun Levaxin er ikke nok for meg.
    Har ringt Balderklinikken - og håper ny resept kommer snart. Spent på hva jeg får som et alternativ, og hvor lang tid det tar å få det.
    Noen som vet hvorfor det er tomt på verdensbasis - og hvilket stoff det er tomt for? To tanker som slår meg (og dette er bare tanker jeg har)- gris og svineinfluensa...tør de ikke bruke noe fra grisen i disse tider, eller mangel på gris pga mye nedslaktning?? ..eller er det et stoff i Armour som nu brukes i svineinfluensavaksinen?? Who knows....
    Har nok ikke noe med grisen å gjøre i det heletatt.
    Mangel på råvarer ?
    Bare tull det iallfall - hvor. Er jo griser over alt, og det eksisterer ikke noen nedslakting ut over det vanlige.

Og svineinfluensaen er vel bare et valgt navn. For å skape sympati for putte en milliard i lomma på vaksineindustrien ?

Og infuensa har grisen periodevis hatt i årtusener, også siden 1860 da Tyroidet så dagens lys. Uten at noe menneske er smittet.
    Grisen har ingen kjente sykdommer som smitter til mennesket.

Det er jo omvendt - det er mennesket som smitter grisen.

Mattilsynet uttalte på Tv at man ikkekunne bli smittet av å spise svinekjøtt.

Produksjonsmetoden dagens Thyroid bruker, fjerner allt vev slik at det bare er hormoner igjen av kjertelen.
    Så det er bare å tygge ivei - om du får tak i noe.

Krisen skyldes helt andre ting - som helespolitikk i USA og politisk inngåtte avtaler i EU som nettopp er begynt å virke.

Det Kanada/Belgia produktet ERFA Thyroid skal visstnok komme snart, så kanskje du kan få resept på det ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
    Alle er kun opptatt av svineinfluensa, og det var merkelig så mange som fikk svineinfluensa akkurat i dag når man kan få Tamiflu reseptfritt.

Etter at jeg begynte på Armour har jo mitt immunforsvar blitt VELDIG bra, og jeg har ikke vært noe særlig redd for å få svineinfluensa. Kjedelig at det skulle gå tomt akkurat nå som vi trenger tablettene mest. Kommer de ikke snart nå, tror jeg flere av oss blir mer utsatt for svineinfluensa. (Nei jeg har ikke tatt vaksinen, fordi jeg er i mot "unødvendige" vaksiner).
    Tror heller jeg satser på en tre-fire-dobbling av D-vitamindosen noen dager - isteden for å køe opp i smitterisiko for å kjøpe utgått Tamiflu.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard Sv: TOM for Armour!!

Neida, jeg er ikke skeptisk til å bruke Armour - (og svinekjøtt spiser jeg med god samvittighet, er glad i det .
    Men hvem skulle vel tro at det brått skulle ta slutt med medisin - har ikke streifet tankene mine engang..så det var et lite sjokk å få vite at det var leveringsvansker. Man gjør seg noen tanker..
    Er det noen bivirkninger ved å slutte brått med Armour - noen erfaring med det? Bruker 2 grain om dagen (120mg).
    Brukte 2.5g frem til i vår. Etter blodprøvetaking fikk jeg beskjed om å trappe ned til 2...tror det var pga TSH. Tar i tillegg 1 Levaxin.
    Bruker også 2 stk D-vit á 1000 IU pr dag.

Side 2 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Trenger litt hjelp ang. Armour??
    Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 17
    Siste melding: 22-02-07, 11:03
  2. Amming og Levaxin gir søvnløse og stressa babyer?
    Av RIGG i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 11-09-06, 19:30
  3. Hjelp til linker til Armour
    Av Leya i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 22-05-05, 17:14

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine