Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: Mann på 22 år med høyt stoffskifte.

JA, men føler seg bagatellisert !
    Tviler på at det går an å ansvarliggjøre legen - hvor mange leger ble dømt i Talomidsaken ?
    De har nok ordnet seg, men vel vitende om dette har man jo pasientombudet.
    Det er dessverre ikke alltid de kan sette seg ordentlig nok inn i saken til å gi et tilfredsstillende svar.
    Men la ikke dette avholde deg !

http://www.npe.no/

Og motpartens syn : http://www.tidsskriftet.no/lts-pdf/pdf2004/1812-3.pdf
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    6

Ja, etter å ha fått svar på de nye blodprøvene viser det seg at stoffskiftet bare har blitt høyere. Legen kalte det "ekstremt høyt". Jeg har en T4-verdi på 30. Nå skal jeg til røntgen og håper jeg kommer meg til en spesialist ASAP!
    Mann på 22 år med høyt stoffskifte.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

30 er høyt da, men kan bli det dobbelte.
    Uansett går det ikke an å se i en tabell hvordan DU har det med dine 30.
    En del andre prøver kan si mye mer om det enn stoffskiftemengde-prøvene.

Tok du flere ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    6

Takk for oppmuntringen, syns legen fikk det til å høres fryktelig ille ut Ille er det selvfølgelig, jeg har jo slitsomme symptomer, men jeg skal ikke si jeg er døden nær selv om verdiene er høye. Tror jeg har tilpasset meg til sykdommen siden jeg har gått med den i kroppen så lenge.

Den siste tiden har det eskalert seg og jeg har utrolige vansker med å sove, samt sliter jeg med vekttap. Jeg tok enda en blodprøve i dag og skal til røntgen på Aker Universitetssykehus i morgen. Har noen formeninger om hvor lang tid det vil ta før jeg kan begynne med behandling? Dette tar fryktelig mye tid og jeg som har eksamener rett rundt hjørnet..

Skulle forresten "ønske" det var flere med høyt stoffskifte her på forumet som kunne dele erfaringer med meg.
    Mann på 22 år med høyt stoffskifte.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Er sikker på at ditt "ønske" var godt ment
    Hyperthyreose kan gi økte verdier av :
    S-Kalsium
    S-Bilirubin
    S-ASAT
    S-Alkalisk fosfatase
    S-Ferritin
    S-SHBG
    U-Kalsium

Reduserte verdier av :
    S-kolesterol
    Leukocytter/trombocytter
    Hemoglobin
    S-Albumin

Slike prøver kan vise hordan kroppen tilpasser seg det høye stoffskiftet, og kan bedre si noe om hvor ille kroppen har det og hvor.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Mann på 22 år med høyt stoffskifte.

Sitat Opprinnelig skrevet av aesthetics Vis post
    Skulle forresten "ønske" det var flere med høyt stoffskifte her på forumet som kunne dele erfaringer med meg.
    Der er mange, her på forummet, som har haft højt stofskifte til at begynde med, men hvor behandlingen har resulteret i lavt stofskifte. Og nu er de her som forhenværende hyperthyreoter.

Jeg har også lagt mærke til på nettet, hvor jeg fandt adskillige "døde" hyperthyreose-boards, at grunden til, at de netop ikke kunne fastholde aktiviteterne er, at behandlingen forvandler så mange med højt stofskifte til hypothyreose-patienter.... Så selv om du lige pt ikke kan finde mange skæbnefælleskaber her, kan du bruge tiden på at lære om hypothyreose, fordi det bliver højst sandsynlig det, din behandling kommer til at føre med sig. Og jo bedre man er forberedt for hypothyreose, jo bedre chancer har man for at opnå samarbejde med lægerne senere. Tag med et gran salt lægernes forsikringer om, at den senere hypothyreose vil være noget af det nemmeste at behandle... Det passer i hvert fald ikke, idet de individuelle variationer langt overstiger lægernes fatteevne. Hele dette forum er bygget på netop lægelige fejlvurderinger, så du ved det.

Rigtig god bedring og lykke til med eksamener og fremtiden.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    5

Hei.
    Jeg er en jente på 22 år som fikk vite at jeg hadde høyt stoffskifte i 2008 og da hadde jeg nok hatt det ganske lenge også for skjoldbruskkjertelen hadde vokst og jeg hadde fått en struma. Ikke så alvorlig som på bilder du får opp når du googler det, men det var en klump på halsen som jeg mente jeg hadde hatt bestandig.
    Det gikk veldig kjapt og greit for seg.
    Jeg tok blodprøver og EKG. Det viste seg at jeg hadde en T4 på 89, husker ikke den andre og en hvilepuls på 159. Jeg studerte og jobbet samtidig og fikk vite at jeg kunne fått hjerteinfarkt når som helst.
    Jeg ble henvist til en spesialist og ble satt på medisiner med en gang, levaxin og neo mercazole og betablokker. Jeg ble bedre med en gang og nivåene mine gikk raskt ned, men ikke helt ned. I fjor rett før jul ble jeg satt på levaxin 125mg og nå er alt som det skal være.
    Jeg kan ikke bli frisk ved å ta medisiner fordi jeg har gått for lenge med det og står nå på venteliste for operasjon. Etter operasjonen må jeg gå på medisiner resten av livet, men det gjør meg ingenting, så lenge kroppen kan fungere slik som den skal og jeg får det bra så gjør jeg det med glede.

Vektmessig, før jeg oppdaget at jeg hadde høyt stoffskifte gikk jeg ned i vekt mens jeg spiste alt jeg kunne komme over, for man får økt matlyst. Etter jeg begynte på medisinene gikk jeg opp til min normale vekt, det opplyste også legen min meg om, at jeg kunne gå opp 6-7 kilo etter medisinene.

Jeg har ikke hatt noen særlig plager med sykdommen, sånn sett har jeg vært veldig heldig. Jeg gleder meg til operasjonen og tar det hele med ro og det tror jeg du også kan gjøre.
    Det kan være slitsomt, ingen har lik opplevelse med sykdommen, men det ordner seg, det gjør det alltid ;)
    Jeg er en jente på 22 år som har hatt struma, høyt stoffskifte i ett og et halv år.
    Jeg fikk nylig vite at jeg burde operere av spesialisten dette fordi at noe annet neppe ville hjelpe.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Har jeg høyt stoffskifte?
    Av Daisy_flower i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 02-11-09, 16:57
  2. Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
    Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 11-04-08, 08:55
  3. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  4. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn