Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Sv: Apoteket har ikke mer medisin!

Skjønner ikke hvordan slikt kan gå an jeg at et medikament som mange mennesker tross alt bruker plutselig kan forsvinne. Og hvorfor kan de ikke prøve å lage det selv i Norge.? Det kan da vel ikke være så innmari vanskelig.Ikke forstår jeg hvorfor Apotekene ikke har fått et varsel fra Grossisten som de importerer fra heller, ettersom jeg forstår at dette har vært kjent i 1 år. Hva skjer dersom man ikke får tak i armour/ eller liknende. ? Jeg responderer ikke på Levaxin og raser ned i T4 fra 26 til 7 på bare en uke så jeg lurer faktisk på om jeg kan komme til å dø av dette ganske snart,? og da er det en del ting jeg må fikse først.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: Apoteket har ikke mer medisin!

jamen hypothyreose er en dødlig sykdom - det er det ikke tvil om !
    Du blir først gul inne i håndflatene, så gal (tossede), så dør du.
    Og de som burde vite mest om dette er jo de som gnir seg i henda og venter økning i Levaxinsalget !
    De som har bestemt at det er ok å opptre slik overfor vår sykdomsgruppe slumrer enda. Og jeg har ikke tru på at de våkner før noen dør.......

Så du har etter min mening all grunn til å bekymre deg chatrin.
    Og jeg har det omtrent som du.
    Og jeg tenker jo over det.............

De mennesker du hele tiden har trodd at er ansvarlige mennesker som er dedikert sin oppgave, er det ikke. Det er kun i lønnsforhandlinger de er det !
    Det er mye viktigere å passe på hvilke bissnissavtaler som er inngått og at man holder seg til dem - isteden for å handle medmenneskelig.

Jeg har jo i mail fra Kragerø Tablettproduksjon at de har en avtale som umuliggjør fortsettelsen av det du etterspør - en Norsk apotekerproduksjon av naturthyroxin.
    De har rett og slett i forhandling med store internasjonale selskaper vært nødt til å frasi seg sin hevdvunnenede rett til magistral produksjon.
    Og en må formode at de ikke har avstått denne retten frivillig - om en kan kalle det frivillig når en avstår med større fortjeneste i sikte da.........

For Norsk (og Dansk) lov sier at om du kan få et apotek til å fremstille et preparat, er det lovlig i salg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv: Hvorfor kan de ikke lage Thyroid selv i Norge?

Samme i USA, de har tusenvis av Compounding Pharmacies, som lager kapsler med Thyroid til pasientene fra pulveret.
    I australia det samme, flere compounding pharmacies som lager det fra det amerikanske pulveret fra American laboratories.
    Og Nederland, hvor pasientene bruker det danske Thyreoïdeum og mange apotek lager det til dem.
    Tyskland har oså en slik ordning, men de har ikke dansk pulver eller amerikansk. (de har et tysk Thyroid-pulver av kukjertler, og det virker ikke så bra, så de bruker omtrent alle sammen tabletter fra kanada eller amerika)
    Merkelig at vi ikke har samme mulighet her i landet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Thyroid fantes registrert i Sverige helt til 1990: http://www.skoldkortelforeningen.se/...gt_hormon.html
    "# I Sverige såldes naturligt sköldkörtelhormon under märket Thyranon. Thyranon avregistrerades 1990-07-01"

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

i 1990 ja !
    Det kan jeg tru - jeg begynte jo i 88 og da sa legen til meg at det var bra jeg ikke begynte før, for nå var det kommet medisin som var mye bedre...........
    Jeg fikk Thyroxin Natrium - og skulle altså være gled for det......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Jeg hørte fra noen som er fra Nordnorge at hennes mor eller mormor hadde fortalt om en stoffskiftemedisin som virket mye bedre i gamle dager....

Mon tro det het det samme her i Norge? Noen som har gammel Felleskatalog?
    Gammel svensk Felleskatalog?

Det ville hjulpet å kunne finne noe norsk bevis på at det var en registrert og godkjent medisin før her i landet....

Her er noe fra thyrolink, www.thyro-link.com trykk på history

Her er ihvertfall om Thyranon: http://www.google.com/search?q=thyra...B2RNFA_enNO220

Og denne er interessant, siden den lister opp alle tilsvarende Thyroid-preparater:
    http://www.sld.cu/servicios/medicame...ist.php?id=399
    Thyranon ble markedsført av organon.
    En av de forrige eierne av Armour Thyroid var altså USV Pharmaceutical Corp., USA. Lurte på hvem som eide merket før.

Interessant å søke på thyranon, altså.
    lurer på om de har det fremdeles i tyrkiet, de hadde det ihvertfall før.

Hvis man blar litt i søkeresulatene, står det at paseintene klaget når de måtte over på t4:
    "Examples * Adverse effects of Melatonin in Chronic Fatigue Syndrome (2002)?
    * DES hormone used in girls to stop growing? (2000)
    * Safe use of breastfeeding suppressants (bromocriptine ea): Report and brochure (1998)
    * Hypothyroid patients complaining about Thyranon change towards Thyrax (1992)
    "
    (funnet i Science shop i søkeresultatene)

og sjekk jodotyrin her fra 1910: http://runeberg.org/nfbl/0778.html
    og tyreoïdea-preparat http://runeberg.org/nfcj/0300.html

http://apteka.kurortinfo.ru/t/thyreoidinum.shtm russisk
    Sist endret av nora; 18-11-09 kl 21:41

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Utrolig intressant dette Nora !

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 08-05-09, 22:40
  2. Hvorfor virker ikke thyroxin?
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 18-04-08, 22:03
  3. Hvorfor kroppen angriper seg selv
    Av Stina i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 12
    Siste melding: 08-02-08, 15:48
  4. hvorfor har jeg ikke hatt det sånn som nå når jeg var lav?
    Av Lissa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 13
    Siste melding: 23-06-07, 22:30

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn