Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 37 av 37
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: Norsk Medisinaldepot AS

Ja, jeg kjenner også de skoa der ella. Det et umulige greier og skulle ikke være nødvendig !
    Samfunnet burde ha en soleklar plikt til å skaffe oss medisin - isteden har de latt økonmiske interesser skyve oss ut i uvissheten.

Ruth har mobilisert det hun har og skrevet til en rekke av de som burde ha ansvar for situasjonen.
    Vi får se om de svarer......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Om råstoffmangelen; American laboratories måtte bygge om anlegget sitt fordi myndighetene forlangte at de sluttet med å slippe ut løsemidler.
    Erfa hadde hamstret råstoff fordi de hadde visst om dette i ett år, ifølge forumet deres.
    Lurer på hvorfor norsk medisinaldepot kjøper fra Amerika og ikke fra Erfa direkte i kanada.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    50
    Meldinger
    270

Standard De har ikke Erfa Thyroid på Vitus lenger

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Lurer på hvorfor norsk medisinaldepot kjøper fra Amerika og ikke fra Erfa direkte i kanada.
    Var innom Vitus på Jernbanetorget igår og spurte etter Erfa Thyroid da jeg har fått resept og venter på godkjenning fra Legemiddelverket. Hadde lest at mange i forumet har fått Erfa på det apoteket samt på andre Vitusapotek rundt om i Norge. Da jeg spurte etter det fikk jeg beskjed om at ikke bare hadde de det ikke inne, men det fantes heller ikke noe på lageret til grossisten. Og fikk inntykk av at det ikke var sannsynlig at det kom inn heller, ihvertfall ikke på lenge.

Apotek 1 ringte meg på torsdag og sa at de får inn Erfa til uka. Håper det stemmer.....

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    47
    Meldinger
    205

Standard Nature throid, Erfa og armour

er nature throid det samme som Erfa? Har noen erfaring med dette mediksmentet??
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Det kan man si - hvis man vrir litt på begrepene
    Tyroid (med h på engelsk) er en felles betegnelse for alle preparater som lages av svinekjertler.
    Så finnes det jo flere som lager slike tabletter - feks Forest, som lager Armour Thyroid. RCL labs, som lager Westhroid og Nature Throid.
    Disse er USA-baserte selskaper.
    ERFA Thyroid lages i Canada, og lages av samme "råvare".
    Og det er vel det viktigste for oss ?

Tabletten består jo av mer enn råstoff.
    Det "andre" er for å holde tabletten sammen og for at preparatet skal være holdbart osv. og det kan være viktig for noen hva dette er.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    47
    Meldinger
    418

Men ERFA er vel navnet på produsenten, og Thyroid navnet på medikamentet?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Ja, stemmer. ERFA er en av produsentene. http://thyroid.erfa.net/
    Og så glemte jeg å si at jeg har brukt alle nevnte merker om hverandre. De virker like godt på meg.
    Forest har f.o.m 01.09 endret Armour tablettens "fyllstoffer". Etter min mening til en dårligere tablett, men på meg virker den like godt.

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. Norsk Thyreoideaforbund og TSH
    Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 33
    Siste melding: 17-09-10, 10:27
  2. Medisinsk norsk-engelsk-norsk ordbok
    Av Sonja Midtlien i forumet Biblioteket
    Svar: 0
    Siste melding: 16-02-09, 20:51
  3. Norsk Thyroideaforbund og BTF
    Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 22
    Siste melding: 18-12-07, 20:19
  4. Norsk litteratur om FT4 og FT3
    Av marge i forumet Thyreoidea-hormoner
    Svar: 3
    Siste melding: 22-03-07, 11:22
  5. Helseinformasjon på norsk
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Svar: 0
    Siste melding: 23-11-06, 00:42

Søkeord for denne tråden

Bokmerker