Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Hvorfor mangler vi medicin?

For at sammenfatte kort, hvad sagen om forsyningsproblemer med ikke-syntetiske stofskifte-lægemidler handler om. Forsyningsproblemer i hele verden startede da den amerikanske lægemiddel-myndighed FDA, pludselig begyndte kræve en godkendelse af den samme Armour Thyroid, som var i brug siden 1890!

Den samme Armour Thyroid som opfindere af det syntetiske thyroxin har brugt for at lancere deres syntetiske medicin over for myndigheder og lægerne, ved at henvise til, at "vores nye levothyroxin er det samme som og virker på samme måde som Armour Thyroid".

I de forløbne år siden 60-erne, hvor den syntetiske medicin er blevet lanceret - var der så mange klager over virkningen og svingende styrke, bivirkninger osv. at denne syntetiske medicin IKKE kunne godkendes. Men....

... nu er den syntetiske medicin omsider, første gang efter mere end 40 år betinget godkendt. Så nu sørger det amerikanske FDA for, at chikanere Thyroid-USP-mediciner ud af markedet, startende med Armour Thyroid.

Ganske vist skrev Nora før om, at Erfa Thyroid er blevet godkendt i USA, men alligevel bliver forsendelserne fra Canada til amerikanske stofskiftepatienter stoppet i tolden af FDA! Der skal masser af skriftlige og andre henvendelser til, før FDA frigiver forsendelserne enkeltsvis dvs. tager stilling og træffer beslutning om evt. frigivelse i hvert enkelt tilfælde. Det lyder ikke som om Erfas godkendelse til USA-markedet er 100% effektiv. Hvorfor, kunne man spørge sig?

Alt dette skriver jeg for at forklare, at der må ligge andre hensigter bag FDAs chikane af Thyroid USP meds. Og vi må nok indstille os på, at denne sag er langt fra afklaret nok til at vi kan føle os sikre på en betryggende forsyning med ikke-syntetisk medicin i fremtiden. Der findes enorme økonomiske interesser bag forsøg på at fjerne Thyroid USP-meds fra markedet, for at medicinalindustrien skal kunne overtage de markedsandele som før var Armours og andre lægemidlers af samme type.

Frit efter American Association for Health Freedom:

USA-myndighed, Food and Drug Administrationens angreb på Natural Thyroid lægemidler, millioner af mennesker er afhængige af.

Vi har konstateret, at Time-Cap Labs, som er producent af en generisk version af mærkenavnet stof Armour, en naturlig og bioidentical skjoldbruskkirtel-ekstrakt, er blevet beordret af FDA til at standse produktionen. FDA har besluttet at klassificere virksomhedens produkt, der var på marked i over hundrede år, som et ikke-godkendt nyt lægemiddel. Da den nye godkendelse af lægemidlet er alt for dyr for et ikke-patenterbar stof, har FDA i realiteten forbudt disse medicner. Formålet? Formentlig for at beskytte andre lægemidler, der er blevet godkendt af FDA.

FDA har lige godkendt (efter over 60 år uden godkendelse, men solgt alligevel/red.) syntetiske præparater Synthroid (T4), cytomel (T3), og Levethyroxine (T4), som omfatter syntetiske molekyler, men er ikke fuldstændig eller delvis bio-identiske, da de ikke indeholder "T2" eller "T1". Det er derfor ikke så underligt, at så mange mennesker bliver meget bedre af de afbalancerede produkter, der har været til rådighed i generationer dvs. Armour og lignende.

Ifølge statistikker fra American Association of Clinical Endokrinologer og andre medicinske organisationer, ca syvogtyve millioner amerikanere lider af thyroideasygdomme. Deraf mindst 2 millioner af disse patienter behandles med Armour Thyroid eller et generisk tilsvarende lægemiddel. (Dette bare i USA/red.) De naturlige thyroid præparater (herunder Westhroid og Natur-Throid samt Time-Cap Lab's Thyroid) er bio-identiske, komplette hormon præparater, der indeholder "T4" "T3" "T2" og "T1" i samme forhold som findes i den menneskelige skjoldbruskkirtel.

Den anerkendte læge, Dr. Jonathan Wright bemærker: "Lægemidler fremstillet af animalske skjoldbruskkirtler har aldrig dræbt eller skadet nogen, siden de er blevet udviklet i 1890'erne, længe før FDA er blevet oprettet. Disse lægemidler er selve grundpillen ikke kun i behandlingen af hypothyreoidisme, men også i "sund aldring« terapi. FDA burde tage sig af godkendelser af nye lægemidler, i stedet for chikanere succesfulde, over hundrede år gamle lægemidler. FDAs handlinger er skandaløse."

September 2009 Kilde...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Hvorfor mangler vi medicin?

Har de medisin i Belgia, har ikke ErFA noe der? ERFA Belgia? Eller er det min sløve binyrehjerne som løper i sirkel

Kan man reise dit og få medisin? Eller er det like tomt der som i Tyskland, var det ikke der du prøvde, Rufus?

Vi får gå på slakteriene og bestille kjertler og mikse selv :twisted:
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Ingen dum ide' den siste der Ruth !
    Å så billig agitt !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Har de medisin i Belgia, har ikke ERFA noe der? ERFA Belgia?
    Jeg ved ikke Ruth... en ven fra Belgien, som hidtil købte sin apotek-fremstilte medicin i den hollandske by Maarstricht - blev afvist sidste gang med sin recept, med en "uofficiel forklaring" om, at apotekerne i Holland vil nu sørge for at de hollandske patienter ikke skal mangle deres medicin. Det kunne tyde på, at der blev run på den hollandske Thyreoideum, selv fra Belgien, hvor Erfa ellers har reklameret så meget for sig selv. Denne belgiske ven har derfor besluttet sig for at afbryde graviditeten, da hun ikke længere er tryg ved medicinforsyningen og da hun har været halvdød i mange år på syntetisk medicin før, siger hun, at hun ved, at hun ikke kan klare gennemføre graviditeten på levothyroxin alene.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

wow.
    Nederlenderne skjønte vel fort at halve europa ville komme til dem...for å få dansk Thyroid.
    Jeg vet at noen tyske pasienter har gått over til tysk Thyreogland (de fikk ihvertfall tak i det noen uker siden) men den er ikke så bra. Den er laget av kukjertler tror jeg. De har alltid foretrukket Thyroid. (men råvaren fra American Laboratories)

Lignende tråder

1. Struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer
    Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 124
    Siste melding: 27-08-11, 18:41
  2. Medicin-stop = bedring?
    Av Anisa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 0
    Siste melding: 03-04-09, 23:46
  3. Kender nogen forløbet af Hashimoto? Er uden medicin-men har det godt...hvorfor??
    Av ayla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 15
    Siste melding: 21-03-09, 15:15
  4. Medicin med modermælken?
    Av Anisa i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 27-03-07, 07:48
  5. Stofskiftemedicin og antidepressivt medicin?
    Av gitteh i forumet Depresjon
    Svar: 4
    Siste melding: 09-03-07, 13:40

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn