Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard DuoCort (Plenadren) - ny slow release hydrocortison = 1 tablet dagligt

Svensk firma DuoCort AB er ved at udvikle et nyt produkt til behandling af binyreinsufficiens. Det er en tablet, som man kun behøver at tage om morgenen. Den har en meget hurtig øjeblikkelig virkning og frigiver derefter cortison henover over dagen. Man behøver derfor kun tænke på sin medicin en gang om dagen, i modsætningen til Hydrocortison, som man skal indtage flere gange i løbet af dagen.

DuoCort en en hydrocortisontablet i 5 mg og 20 mg styrke, der er designet til indtagelse blot en gang om dagen, lige når man vågner. Inden for 20-40 minutter frigives der hurtigt en god portion af den totale dosis, og resten frigives gradvist henover de næste 12-16 timer. Dette mønster er meget tæt på den ”normale” fysiologiske frigivelse af Cortisol. Man er nu i sidste fase af kliniske forsøg, og det svenske DuoCort regner med at blive autoriseret til markedsføring i løbet af 2010.

Virksomheden har netop gennemført en patient spørgeskemaundersøgelse, og man kan læse mere herom på www.duocort.com eller her.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Standard Sv: Isocort

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Denne i styrken 5 mg (svensk produkt) kan også bruges til samme formål, så vidt jeg kan se... Uden Echinacea (som i Isocort), der ikke altid gavner dem med visse autoimmune sygdomme (skrev rexxy69 om)...
    Vet du om produktet er kommet på markedet? Liker ideen om at man bare kan ta en om morgenen. En slow release hc tablett, altså.

Redigert; sendte nettopp en mail for å høre om dette.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: DuoCort - ny slow release cortison = 1 tablet dagligt

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Vet du om produktet er kommet på markedet? Liker ideen om at man bare kan ta en om morgenen. En slow release hc tablett, altså.

Redigert; sendte nettopp en mail for å høre om dette.
    Godt nok længe siden BeriM, men har du fået svar på din mail?
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: DuoCort - ny slow release cortison = 1 tablet dagligt

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Godt nok længe siden BeriM, men har du fået svar på din mail?
    Det var 3 år siden at BeritM sendte en mail for å høre om dette, og for 2 år siden spurgte jeg om Berit har modtaget et svar på sin email... Lige som i Det Virkelige Liv findes bestemte regler for pæn eller mindre pæn adfærd, opførsel og behandling af hinanden - findes tilsvarende regelsæt også på Internettet, hvor den gælder hinsides geografiske sprog-områder dvs. overalt. Et manglende eller undladt svar på Internettet betyder slet og ret "rend mig "...

Godt nok lidt sent, men nu er det opklaret. Modified Release Hydrocortison. Selv om det er opklaret - er prisen så ublu høj, at langt fra alle og enhver vil have råd til behandlingen.

Modified Release Hydrocortison hedder Plenadren, og sælges i to styrker: 5 mg og 20 mg, 50 tabletter for henholdsvis dkr. 3.015,45 (dkr. 60,03/styk/dag) og 4.946,05 (dkr. 98,92/styk/dag). Denne pris er UHYRLIG, og jeg kan ikke se, hvordan andre end velhavende kan betale den.

Måske på længere sigt vil prisen falde, når "konkurrenten" - Chronocort® , der ved at blive udviklet i UK af Phoqus Pharmaceuticals / Diurnal Limited - kommer på markedet. Men da begge producenter - Plenadren's og Chronocort's - vil selvfølgelig opnå størst mulig fortjeneste, bliver konkurrence-effekten nok ganske beskeden, i hvert fald indtil patenterne udløber i løbet af 20 år fra patentansøgninger var indleveret.

• 12.11.2009 Orphan designation (EU/3/07/441) was granted by the European Commission to Phoqus Pharmaceuticals Ltd, United Kingdom, for hydrocortisone (modified release tablet) for the treatment of adrenal insufficiency. The sponsorship was transferred to Diurnal Limited, United Kingdom, in February 2009.
    • 24.02.2010 Chronocort® Phase 1 Study Given Regulatory Approval
    • 03.09.2013 Diurnal announces positive progress in Chronocort® Phase 2 trial

Chronocort var anvendt i et studie i UK i 2009: Modified-Release Hydrocortisone to Provide Circadian Cortisol Profiles, senere også omtalt i Pharmacokinetic characterisation of Chronocort® - A new modified release oral formulation of hydrocortisone that mimics the endogenous circadian profile of cortisol ("We conclude from this study that Chronocort® has the potential to replicate the physiological circadian profile of cortisol without compromising the bioavailability of hydrocortisone.").

Aktuelt er Chronocort ved at blive testet i behandlingen af congenital adrenal hyperplasia (CAH): Pilot Study to Characterize and Examine the Pharmacokinetics and Efficacy of Chronocort® in Adults With CAH

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: DuoCort (Plenadren) - ny slow release hydrocortison = 1 tablet dagligt

Ja, masse legemidler er svinedyre på starten av livsbanen sin. Jeg har i mange år brukt Singulair tabletter mot astma, de kostet ca 10 kr stykket, heldigvis på blå resept. Nå er prisen nede i 3 kr stykket, sånn ca, i følge apoteket. Øyedråpene Restasis, som jeg også får på blå resept, har en pris som likner på gull, koster rundt 40 000 per år å bruke. Om noen år når patentet går ut så vil prisen gå ned. Uten blå resept hadde det vært helt håpløst. Men du er da prisgitt leger og et system som ser nytten i at du får medisinene du trenger.

EDIT/Mod:
    En nyere (juni 2015)relevant Plenadren-oppdatering her.
    Sist endret av Mod; 28-06-15 kl 19:15
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Hydrocortison i norge
    Av Nitelite i forumet Hydrocortison
    Svar: 13
    Siste melding: 08-03-11, 16:11
  2. Thyroxine Plus Low-Dose, Slow-Release Triiodothyronine Replacement...
    Av Anisa i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 1
    Siste melding: 07-11-10, 11:14
  3. Stressdosering hydrocortison
    Av Blondie i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 22-10-10, 19:51
  4. Dosis en eller to gange dagligt
    Av Honeyhob i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Siste melding: 27-08-10, 11:21
  5. Ny slow-release T3 medisin
    Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Siste melding: 20-08-05, 10:43

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn