Side 3 av 7 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 70
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: 8 Uker med D3 og noe bedring...

Jeg vil også tro at du kan være overdosert.
    Det ble jeg også.
    Jeg måtte redusere dosen til bare en fjerde del av hva jeg hadde, men etter noen måneder ble det for lite, og jeg justerte gradvis dosen oppover igjen.
    Ëtter et år er dosen nogenlunde stabil på tre fjerde deler av hva den var.

Dette er nok den effekten D-vitamin har.
    Før hadde men et fenomen man kallte "vårslapp", og trodde det var c-vitamin mangel.
    Det er nok heller at man har hatt lave verdier på D-vitamin om vinteren, og når man så får det igjen (når sola viser seg høyt på himlen) - blir man slapp.

Jeg merket iallfall tydelig at jeg ble slapp i begynnelsen når jeg gikk på så høye doser som deg Hassan.
    Det kan være lurt å senke D-vitamindosen og heller ta opptrappingen over litt lengere tid ?
    Eller som noen utenlandske leger gjør : Doserer med store doser en gang i uka.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,037

Question Sv: 8 Uker med D3 og noe bedring...

Jeg har også kjøpt D-3 (5000 IU) samt K-2 (100mcg) -
    men er det D3 som er overdosert, eller medisinen (eller begge deler)

Jeg er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen, idag
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Sant - altså at jeg burde jo spesifisert bedre.
    Jeg startet med D3 og ble overdosert på stoffskiftehormon (bruker Tyroid)
    Og måtte redusere dosen jeg hadde brukt lenge kraftig.
    Dosen var da 4,5Grain, men var oppe i 5Grain en måned. Og jeg lurte på om den skulle enda høyere. Jeg mener dosen min var så høy fordi D-vitaminstatus var lav. (25-OH = 39)

Etter at jeg startet med D-vitamin måtte jeg senke Tyroid-dosen og var nede i 2Grain. Og lurte på om den skulle enda lavere - jeg lurte faktisk på om det var liv i kjertelen (igjen). Det varte noen måneder før jeg følte meg underdosert og økte dosen igjen. Nå til 3Grain (20G i uka)

Så har jeg lurt på om jeg (omsider?) er overdosert på D-vitamin.
    Jeg har hatt influensasymptomer siden mitt i oktober og ble ikke bra.
    Om søndagen kutta jeg ut alt (untagen Tyroid da) og jeg føler meg bedre enn på lenge.

Det kan være slik at man ikke skal gå på en fast dose D-vitamin.
    Kroppen får jo ingen regelmessig tilførsel av dette.
    Solen varierer jo sterkt og huden danner bare D-vitamin når din skygge er kortere enn du er lang. Måltider som inneholder D-vitamin er også sjeldne.
    De som spiser mye av slik mat merker også trøtthet ettrer måltidet.
    Så tror jeg man blir trett når man inntar D-vitamin.

Men man må på en eller annen måte få det i seg ellers blir jo status for lav, og det over nevnte kan skje.
    Er en og annen sjokkdose løsningen ?

Så vet jeg jo ikke hvordan dette virker på andre enn meg selv, og jeg er jo ikke sikker på det engang så.......

5000IU er 125µg og er en stor dose.
    Jeg syns enda ikke at jeg har noe egen erfaring å bygge på når det gjelder bruk av D-vitamin.
    Hvis noe av det ovenstående stemmer, mener jeg vel at man bør ha en etablert (målt) mangesituasjon for å benytte slike doser.
    Og da er det nødvendig med så store doser, men jeg tror ikke idag at man kan bruke dem for lenge.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    50
    Meldinger
    125

Hei igjen. Takk for alle svarene, jeg har tenkt å stoppa med D vitamin for en ukes periode, og trapper den opp i lengre perioder, for å slippe disse overdoserings symptomene. Gunda jeg har ikke malt kropstemparaturen men jeg ser at jeg friser ikke som for, hendene og fotene er torr og varm, videre jeg marker konstant indre varme samme som for jeg fikk lavtstoffskifte. Hei Joni, hvor langt tid brukte du på økningen av D og livaxine. Hei n`finn, har du noe erfaring med Dosering med store doser en gang i uka og har du noen eksampler av hvor stor dose jeg må ta per uke.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    50
    Meldinger
    125

Standard Selv medisinering med Armour Thyroid (generic) og Hydrocortisone (generic)

Jeg har gitt opp håp med å få Amour og Hydrocortisone på resept, og jeg har blitt tvunget til å bestille på nett. Jeg har bestilt og fått i posten disse medikamenter.

Thyroid (extract) | Armour Thyroid (generic) Thyroid-s 60 mg tab | Sriprasit Dispensary 1000 tabs - Pris 96.00 (£) OG Hydrocortisone | Cortef (generic) Hisone Oral form 10 mg Samarth Pharma | 200 tabs - Pris 67.62 (£). Shipping fee 10 (£) Total 173.62 (£).

Dette kan virke skremmende med alle feil medisinering og troverdigheten av medikamenter kjøpt via nett som vi er kjent til. Men sannhetten er at jeg selv har blitt feil medisinert og brukt som forsøk kanin av Helse systemet. God vet hvor mange tusener av anti depressive medikamenter jeg har spist som egentlig jeg ikke hadde behov for og levaxine som har virket mot sin hensikt og har gjort meg mer og mer syk og fortvilt.

Jeg har tenkt å starte med lav dose Hydrocortisone ca 2.5 mg først og justere dosering oppover litt etter noen dager som jeg har lest har på forumet. Og etter en måned starte med Armour etter jeg (har stoppet Levaxine i en uke) også fra lav dose ca 30 mg. Jeg trenger råd hvis det er andre bedre fremgangsmåte for å åpna best mulig resultat.

Videre jeg lurer på om noen har har erfaring med Online pharmacy at http://www.edrugnet.co.uk

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    50
    Meldinger
    125

Standard Trenger tips om amour og Hydrocortisone

Jeg har tenkt å starte med lav dose Hydrocortisone ca 2.5 mg først, og justere dosering oppover litt etter noen dager. Og etter en måned starte med Armour etter jeg (har stoppet Levaxine i en uke) også fra lav dose ca 30 mg. Jeg trenger tips hvis det er andre bedre fremgangsmåte for å åpna best mulig resultat. Jeg vill nevne også at jeg bruker D3 2000 IU daglig og 150 mcg Levaxine.

God vet hvor mange tusener av anti depressive medikamenter jeg har spist som egentlig jeg ikke hadde behov for og levaxine som har virket mot sin hensikt og har gjort meg mer og mer syk og fortvilt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Smile Sv: 8 Uker med D3 og noe bedring...

Sitat Opprinnelig skrevet av Hassan Vis post
    Hei igjen. Takk for alle svarene, jeg har tenkt å stoppa med D vitamin for en ukes periode, og trapper den opp i lengre perioder, for å slippe disse overdoserings symptomene.

Gunda jeg har ikke malt kropstemparaturen men jeg ser at jeg friser ikke som for, hendene og fotene er torr og varm, videre jeg marker konstant indre varme samme som for jeg fikk lavtstoffskifte.

Hei Joni, hvor langt tid brukte du på økningen av D og livaxine.

Hei n`finn, har du noe erfaring med Dosering med store doser en gang i uka og har du noen eksampler av hvor stor dose jeg må ta per uke.
    Nogen gange kan en tråd "gemme" sig væk og det er derfor altid bedst - Hassan - at komme tilbage og gentage sine spørgsmål.

Jeg har lagt mærke til, at du er kommet videre i dine planer....
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hassan Vis post
    Jeg har tenkt å bytte levaxine med Aramoure eller Erfa Thyroid.
    .... du skrev allerede i dit første indlæg på forummet d. 19. november sidste år: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=9649

Håber det bedste for dig, Hassan. Vi snakkes nok ved på et senere tidspunkt i den anden tråd.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Standard Sv: Trenger tips om amour og Hydrocortisone

Hei Hassan!

Jeg bruker hydrokortison og Thyroid. Du kan lese mer om min vei i den lange tråden her
    Viktig å bruke mye C-vitaminer og D3 når du bruker hydrocortison. Bruk gjerne adaptogener som Ashwaghanda, Ginseng og lakrisrot (lakrisrot bare hvis du ikke har høyt blodtrykk). Adaptogener, som skal hjelpe kroppen med stress, står det om på wikipedia og på forummet og ellers på nett.

Ellers kan det være lurt å få legen din til å ta et ekg, samt lytte på hjertet ditt og sjekke blodtrykk innimellom. Endel info om binyrebarksvikt og bruk av Thyroid er det jo i "Stop The Thyroid Madness". Så om du ikke har boka, kan det være lurt å skaffe seg den.

I STTMboka skrives det om "thyroid dump". Et meget sterkt ubehag som kan oppstå ved oppstart av hydrokortison og Thyroid, en slags hyperopplevelse. Jeg opplevde det motsatte, langsomt kom jeg ned i bunnen. Og fikk føle symptomer på ekstremt lavt stoffskifte. Og brukte tid på å skjønne at det var symptomer på lavt stoffskifte som var så ekstremt tilstede i hele meg. Hvis du vet hvilke hyposymptomer du lett får, skriv dem ned. Vær oppmerksom på kroppen din. Jeg ser du skriver om forsiktig overgang til Thyroid. For blir du skikkelig dårlig, kan verdenen din fort bli så tåkete og senil at du ikke ser hvor langt du faller.

Så mitt råd til alle er, skriv dagbok. Det trenger ikke være hver dag, men ved endringer til det bedre eller verre. Økning eller minsking av medisiner. hva du bruker av kosttilskudd. Skriv ned det som er DINE hyposymptomer, lær dem å kjenne. Så kan du kanskje unngå å bli dårligere enn nødvendig, og regulere medisinene.

Og du vet sikkert at når du begynner på hydrokortison, har du gjort en pakt med "djevelen". Du må ha disse medisinene til du blir bra, deretter trappe uhyre langsomt ned. Gjør du ikke det, kan det gå deg enda verre, du kan få sekundær binyrebarksvikt. Det du har nå, er nok en mild eller moderat binyrebarksvikt, sekundær er verre. Så pillene må du ha med deg, om du sluntrer unna, glemmer å ta med deg doser for dagen når du er ute og farter, så er du et vrak i løpet av dagen. Lag deg gode rutiner, vit hva du tar av medisiner hver dag. Lykke til Hassan!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    47
    Meldinger
    1,051

Hei Hassan

Går du fortsatt på Balderklinikken? I tilfellet vil nok legen gi deg tips om overgang. Slik du beskriver planen din skal du være uten levaxin en uke før du begynner med 30 mg Thyroid/Armour. Når du er på 150 mcg levaxin høres det ut som om du kan få (enda mer) thyroixnmangel ved en slik overgang.

Jeg trappet ned levaxin samtidig som jeg økt gradvis med thyroid. Min tabbe var at jeg ikke øke fort nok med thyroid for å kompensere for det jeg hadde redusert levaxin med. Jeg visste at levaxin har lang halveringstid og trodde at jeg hadde det i kroppen lenger enn hva som var tilfellet. Jeg ble veldig syk og fikk svært mange symptomer tilbake. Jeg kan ikke gi deg en eksakt oppskrift for hvordan du skal gjøre overgangen, men mener at dersom du skal være uten levaxin så lenge bør du starte høyere enn 30 mg, ellers kan du få ubehagelige symptomer!

1 grain thyroid inneholder 38 mcg t4 og 9 mcg t3. t3 er 4 ganger mer potent enn t4, så 1 grain tilsvarer ca 74 mcg t4.

Jeg trapper gradivs opp dosen. Har blitt merkbart bedre, men ikke frisk ennå, må øke dosen mer, tenker jeg.

Godt tips fra Vigdis: Skriv dagbok over symptomer, dosering etc - veldig nyttig.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,062

Hei...vi er nesten i samme startgrop- iallfall når det gjelder naturlig tyroksin(samme brand også!).
    Jeg har tatt de nye tablettene kun i 4 dager, men merker allerede at jeg får for lite.
    Jeg hadde omtrent samme Levaxindose som deg. Jeg gikk ned til 100µg/dgl i en uke. Så har jeg tatt 75µg +1Grain, men det kjennes allerede for lite ut.
    Hvis det er mulig da??
    Nå var jeg nok mulig "undermedisinert" fra før, men lå over ref.området på fT4, så følte det ikke var så mye mere å hente der).
    Jeg går på binyrestøtte-har gjort det i over 2 år.
    Det er fornuftig å begynne med de 2,5mg du sier...bl.a. Persa har hele opptrappingsplanen...jfr. "STTM".
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 3 av 7 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 14:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 21:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 20:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 21:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 23:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn