Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

lurer på om jeg har noe galt med binyrene. Akkurat nå føler jeg meg like dårlig som da jeg ble tvunge t til å vær e utenthyroxin i to uker før operasjon/prøver. da bare lå jeg på sofaen, har bare blitt dårliger og dårligere siste ukene, nå blir jeg dårligere for hve rtime.... Jeg tror det skjedde neo da jeg sluttet med østrogen og legen samtidig ba meg trappe ned påt hyroxin. Lest at østrogen påvirker thyroxin. Hjernen klarer nesten ikke tenke. Og å rette opp skrivefeil og skrive dette her virker som en kjempejobb. Brukte fem sekunder i sted for å skjønne hvordan jeg skulle mekke to knekkebrød m ost mellom... Jeg er vanligvis en kjappis som springer mellom ting jeg liker å gjøre, og elsker å trene hardt! Det jeg ikke liker er en annen sak... Skjønte at noe var galt på fredag, hadde trent og gått tur. skulle på en forestilling og følte det som om jeg kunne kollapse når som helst. Følte at jeg ikke var inne i kroppen min, men ved siden av. Så jeg må bare komme meg til legen i morgen, si at det er nødhjelp. Det føles sånn. Når jeg har jobbet i det siste har pausene blitt lengre og lengre, og mindre jobbing. Og dødstreg tankegang. Nå kjennes det ut som om hjernen henger i løse lufta og at det er en trinse og den henger på en snor som jeg ikke klarer å få tak i. Alt er som et kjempemaraton. Skulle skjære gulerot i sted, og jeg klarte nesten ikke å komme gjennom med kniven
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

Thumbs up Sv: HJELP! Har jeg trøbbel med binyrene?

har du målt kroppstemperaturen ? Iflg Janie A. Bowthorpe ( Stop the thyroid madness) så er det entydig problemer med binyrene ( adrenalin fatigue ) om kroppstemperaturen skifter veldig fra dag til dag ( målt f. eks samme tid hver morgen før du står opp ) temperaturer på under 36,6 målt under armen f. eks tyder på problemer med adrenalin. Min temp har gått ned fra 36,4 til 35,92 ( målt oral da dette er mer nøyaktig enn under armen ) siden jeg startet med Armour. Entydig at det er noe med adrenalinet som ikke fungerer. Skal måle hver dag og se om jeg får tempen til å bli stabil i dagene som kommer.
    Skjønner hvordan du har det. Fikk såpass lettelse av Armour de første 2 dagene at "tåkebankene" i hodet lettet en god del, men er litt svimmel igjen isteden.
    Dette skal vi takle. Lykke til

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: HJELP! Har jeg trøbbel med binyrene?

Oppmuntring og gode råd gjør godt! Jeg har beynt med å måle temperaturen: Jeg har funnet termometeret, lagt det ved siden av sengen. Så glemmer jeg å måle...
    Det er i allefall en begynnelse! Var hos legen min i går. Han var veldig sikker på at det er virus. Men testet alt for sikkerhets skyld.

Jeg kjenner at ved å lese om sykdommen min, har jeg også ramlet litt ned i verste tenkelige scenarier. han sa da jeg var der at vanligvis er det jo det vanlige man rammes av, og ikke det uvanlige. Jeg føler meg litt bedre, og antar at det er en virus.

Det er lett å forlese seg! Men det er også viktig med kunnskap! En liten knivegg å balansere på!

Men det varmer sånn, alle her SOM BRYR SEG! jeg sa i et pm tiln`Finn at det kjenne sut som om jeg har fått mange storesøstre of storbrødre som bryr seg. det føles godt!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Broda Barens har forsket mye på kroppstemperatur og hypothyreose.
    Og det er gammelt !
    Oversatt omtrent :
    "I 1942 skrev han en artikkel som viste at morgentemperaturen var en god indikator på basalstoffskiftet. Han anbefalte å måle temperaturen før man står opp på morgonen. Man skal ta temperaturen enten under armen eller bak. Under armhulen er morgentemperaturen normalt 36,6-36,8 grader, og rektalt 37-37,3 grader. Har man lavere enn 36.6 under armen eller mindre enn 37 grader rektalt tyder det på hypotyreose uansett hva blodprøver måtte vise."

Min erfaring er at leger ikke løfter på øyenbrynet engang når jeg forteller at jeg har 36,0 (bak) på Levaxin og at denne steg til 36,6 når jeg gikk over til Armour.
    Altså ikke en stigning helt inn himmelen, men dit føler jeg faktisk ikke at jeg er kommet heller.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Telemark
    Alder
    44
    Meldinger
    19

Hei. Når jeg leste innlegget ditt ble jeg litt paff... Det kunne like gjerne vært jeg som skrev den. Sliter veldig med hukommelsen og alt går tregt i hue. Føles som jeg har vr ute å løpt maraton men har bare ligget på sofaen hjemme. Jeg skal operere nå da, 23 mars og håper på bedre tider.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

Ja, Finn, og ikke bare det. Om man begynner å snakke om temperaturen, så ser de på en som om man har en skrue løs eller nettopp har landet fra en annen planet.
    Jeg hadde med meg kopi av en artikkel om dr. Mark Starr fra bladet Mat og Helse 08/07 for å vise til gammel legen dette med temperaturen.
    I ettertid leste jeg i journalen min at han hadde skrevet - at jeg hadde tatt med meg flere artikkler med sånt alternativ vås, men alt som feiler meg er litt problemer med overgangsalderen.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Jeg har vært hos gynekologen, til sedvanlig sjekk. Fortalte at jeg skulle teste ut Armour. Da kommer dette lille smilet, dere skjønner sikker thva jeg mener. Så jeg spurte ham rett ut hva han mente. Han sa at det var jo ikke hans fagfelt, men han trodde det var bare tull å prøve noe annet. Men at tro som kjent kunne gjøre mye. Så sa jeg -men hvor lenge varer placeboeffekten? For den varer vel ikke til evig tid?- Da sa han ingenting. men det hadde jo også vært interessant å vite. For, en ting er at vi mennesker er rågode på å tro, og fortsette å tro selv om alt motsier troen vår (det er forsket på dommedagssekter, f eks og da dommedag slett ikke kom, ble de bare enda mer styrket i troen). Men jeg kan ikke tenke meg at n`Finn og dere andre som bruker Armour lever i en evig placebolykke?

Jeg har bestilt Broda Barnes boka, det skal bli spennende å lese og sette meg inn i ting. må få litt rutiner på ting. men jeg er glemsk og surrete

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

Beklager, men jeg personlig blir provosert av det lille overbærende smilet deres. Dette har overhodet ingenting å gjøre med å tro at en medisin er bedre enn den andre. Dette har med harde fakta å gjøre. De låter som de skjønner alt, men de bløffer ikke meg. Ingen lege kan fortelle deg hvilke bivirkninger en medisin vil ha på deg, fordi de rett og slett ikke har noe peiling på dette.
    De vil vel helst selge den syntetiske dritten som de også får fortjeneste eller andre goder for om de setter folk på det.

Tester man på legemidler, så vil man først og fremst se at de virker positivt inn på ett begrenset området ( der de absolutt MÅ ha effekt ) - resten er sånn om sånn . De fleste medisinene har store bivirkninger på lever, nyre, magen, galle etc.
    den lille positive effekten kommer ofte i bakgrunn til de enorme bivirkningene mange legemidler har. Det finns masse info på nettet ang. bivirkningene av syntetiske legemidler.

Jeg tror de heller skulle tørke det ekle og nedlatende gliset fra munnen - og la pasienten få det han vil ha selv uten å gulpe opp vås.

De kan da vel selv bruke så mye syntetiske midler som de vil, de kan gjerne få min dose også. Men tro meg, de gjør det ikke selv !
    Vi lever i en tid der informasjon ikke kan holdes tilbake lenger, men det har de ikke skjønnt ennå.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: HJELP! Har jeg trøbbel med binyrene?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Så jeg spurte ham rett ut hva han mente. Han sa at det var jo ikke hans fagfelt, men han trodde det var bare tull å prøve noe annet. Men at tro som kjent kunne gjøre mye. Så sa jeg -men hvor lenge varer placeboeffekten? For den varer vel ikke til evig tid?- Da sa han ingenting. men det hadde jo også vært interessant å vite. For, en ting er at vi mennesker er rågode på å tro, og fortsette å tro selv om alt motsier troen vår (det er forsket på dommedagssekter, f eks og da dommedag slett ikke kom, ble de bare enda mer styrket i troen). Men jeg kan ikke tenke meg at n`Finn og dere andre som bruker Armour lever i en evig placebolykke?
    "Lægen Abram Hoffer, der har medvirket ved mange placebokontrollerede forsøg, finder at placeboeffekten er overdreven og ikke tilstrækkelig pålidelig i den grad, at placeboforsøg kan reproduceres med identiske resultater. Han noterer sig bl.a. at placeboeffekten er mest virksom kort tid efter forsøgets start. Han husker ingen tilfælde, hvor placeboeffekten holdt i en måned." Kilde.... (Kienle G S & Kienle H: The Powerful Placebo Effect - Fact or Fiction?, J.Clin.Epidemiol.,Vol. 50, pp1311-18, 1997)
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av queenie Vis post
    Beklager, men jeg personlig blir provosert av det lille overbærende smilet deres. Dette har overhodet ingenting å gjøre med å tro at en medisin er bedre enn den andre. Dette har med harde fakta å gjøre. De låter som de skjønner alt, men de bløffer ikke meg.
    - jeg er enig, jeg er ikke glad i det lille overbærende smilet.

Og saken er vel at det er så utrolig få leger i Norge (Norden?) som har lite erfaring med noe annet enn syntetiske pille "krykker" for oss som ikke er normale?

Side 1 av 96 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596 Siste

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 16:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 22:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 18:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 10:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 11:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn