Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Standard Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate

Måske lidt udenfor emnet, men denne Nutri thyroid fra Your nutrition shop - er det nogt der ligner armour? Kan det erstatte Eltroxin?

Mvh Adam
    Efter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Standard Sv: Binyre-støtte af animalsk oprindelse

Produktet er "kjertelmat".
    Det inneholder alt kjertelen trenger for å produsere stoffskiftehormoner.
    Altså en kost tilskudd som støtter en fungerende kjertel.
    Man skal altså ha en fungerende kjertel for at dette virker.
    De fleste som har det er jo friske, og vil ikke ha noen nytte av dette.

Jeg mener det er svært sjelden at man er så til de grader ute å kjøre ernæringsmessig at dette kan hjelpe.
    I de fleste tilfeller jeg kan tenke meg, vil det være uheldig å forsøke.
    Det gjelder særlig tilfeller av forhøy produksjon, men også tyca og knuter og struma.
    Den type struma som årsakes av lav jod vil ha nytte av det.
    Sist endret av Admin; 25-11-09 kl 12:48 Begrunnelse: Kopieret fra tråden "Binyre-støtte af animalsk oprindelse"
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: Binyre-støtte af animalsk oprindelse

Sitat Opprinnelig skrevet av Rogi Vis post
    Måske lidt udenfor emnet, men denne Nutri thyroid fra Your nutrition shop - er det nogt der ligner armour? Kan det erstatte Eltroxin?
    Mvh Adam
    Nej Rogi. Det ligner ikke Armour. Det er thyreoidea-vævet, hvor T-hormonerne er fjernet og vævet er tilbage, som så bruges som tilskud til at støtte egenproduktion af hormoner, hvis man har en kirtel som fortsat (mere eller mindre) fungerer. Jeg ser folk skriver at de er meget tilfredse med den slags tilskud, men det er mit indtryk, at det bruges mest for at forebygge en forværring, når kirtlen allerede er syg, men ikke helt død. Uden at vide det, tror jeg, at du er så langt inde i sygdommen, at det ikke kan hjælpe dig, fordi du har brug for tilførsel af T-hormoner udefra, da din skjoldbruskkirtel ikke længere kan selv. Så nytter det jo ikke så meget med at tilføre kirtel-stimulans, når kirtlen ikke kan udnytte det. Måske ved andre noget andet og mere?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Thyroid Throu
    Av Eir i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertel
    Svar: 18
    Siste melding: 10-12-10, 16:10
  2. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 11:29
  3. Armour Thyroid
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 28-08-06, 00:17
  4. ARMOUR THYROID