Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Standard Sv: Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone

Da er det bare en ting å gjøre - å forsøke å finne ut hvor lang tid omdanningen tar? Jeg har ikke sett noen tall på dette.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

På min boks står det at dei skal tas om morgenen på tom mage.
    ---

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    332

Jeg tager og så pregnenolone og føler det hjælper mig meget , kan læse i mange tråde herinde at en del tager både pregnenolone OG progesteron?

Hvis nu pregnenolone omdannes til progesteron hvorfor så tage begge?

Tænker om progesteron kan afhjælpe under menstruation, så binyrerne ikke slider så meget?

Gode råd er kærkomne

Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    38

Standard Sv: Mindre HC med mer pregnenolone..?

Jeg har kjöpt pregnenolone men ikke turt å ta det ennå..... Om man sjekker rundt på ulike sider så har det en del veldig kjedlige bivirkninger, og Dr Lam sier at mange, särlig de med alvorlig AF, blir mye verre av det. Og at man ikke vet hva kroppen velger og omdanne det til (hvilket jeg antar er grunnen til at noen blir verre og andre bedre?). Jeg mener, det kan jo like gjerne bli testosteron istedet for kortisol eller? Kanskje blir helt kaos?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Mindre HC med mer pregnenolone..?

Sitat Opprinnelig skrevet av Gemini Vis post
    Jeg har kjöpt pregnenolone men ikke turt å ta det ennå..... Om man sjekker rundt på ulike sider så har det en del veldig kjedlige bivirkninger, og Dr Lam sier at mange, särlig de med alvorlig AF, blir mye verre av det. Og at man ikke vet hva kroppen velger og omdanne det til (hvilket jeg antar er grunnen til at noen blir verre og andre bedre?). Jeg mener, det kan jo like gjerne bli testosteron istedet for kortisol eller? Kanskje blir helt kaos?
    Hertoge bruker jo veldig store doser pregnenolone da, men jeg vet ikke om det er på alle; f.eks kvinner før gjennomgått overgangsalder.. Jeg får ganske store menstruasjonsforstyrrelser hvis jeg tar noe særlig over 25 mg pregnenolone pr dag. Da jeg tok østradiol og progesteron i blodprøve nå, var jo de kjempefine. Helt normalt ift. folikkelfase (eggløsningssyklus eller hva jeg skal kalle det).

Det med at man ikke skal gi pregnenolone til de med alvorlig binyretretthet, tror jeg har noe med at svake binyrer dermed presses til å lage hormoner de egentlig ikke orker lage (ift. youtube film jeg så om emnet her på forumet i går). Ja, og kanskje det er da kroppen penser pregnenolonen inn på kjønnshormonskinnene i stedet? Jeg kan alt for lite om det er hvertfall konklusjonen.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone

Om man sjekker rundt på ulike sider så har det en del veldig kjedlige bivirkninger, og Dr Lam sier at mange, särlig de med alvorlig AF, blir mye verre av det.
    Hej Gemini Har du tjekket på ulike sider om pregnenolone overhovedet har nogle fordele, eller det kun er de kedelige bivirkninger du finder? Jeg forstår godt hvad du skriver, men jeg har også læst hos dr. Lam hans anbefalinger af pregnenolone sammen med mange andre anbefalinger vedr. levevis, kost o.l. som er nødvendige for at støtte binyrene under recovery. Det kan aldrig hjælpe, alene at sluge en tablet fordi det er hele levevis, der gerne skulle følge hormonbehandlingen.
    Og at man ikke vet hva kroppen velger og omdanne det til (hvilket jeg antar er grunnen til at noen blir verre og andre bedre?). Jeg mener, det kan jo like gjerne bli testosteron istedet for kortisol eller? Kanskje blir helt kaos?
    Kroppen ved meget bedre end "os" hvad den skal bruge og til hvad. Og kroppen kan også skelne mellem om den tilhører en mand eller en kvinde. Det som kroppen er i størst underskud med, vælger kroppen først at bruge pregnenolone til.... F.eks. en hel del problemer kvinder har med deres hormoner kan udspringe fra at de danner for lidt testosteron. Jo, kvinder har også brug for testosteron, selv om det er i mindre mængder end mændene, så hvis kroppen bestemmer sig for at omdanne noget af pregnenolone til testosteron, betyder det at det er et behov kroppen detekterer og dækker, meget bedre end selv den bedst blodprøve kan og selv den mest nøjagtigt udregnet dosering der kommer udefra.

Det er nok meget mere "kaos" vores daglige hormonbehandling med altid samme mængder af hormontiskud som vores krop udsættes for - end hvor kroppen selv detekterer og dækker de øjeblikkelige behov for hormoner.
    Jeg har kjöpt pregnenolone men ikke turt å ta det ennå.....
    Det er ikke en god idè at teste noget, når man først skal overvinde frygt for det. Måske burde du vente til den dag du er tryg nok? En behandling man ikke tryg (nok) ved, hjælper sjældent ellers slet ikke.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette Ws. Vis post
    Det med at man ikke skal gi pregnenolone til de med alvorlig binyretretthet, tror jeg har noe med at svake binyrer dermed presses til å lage hormoner de egentlig ikke orker lage (ift. youtube film jeg så om emnet her på forumet i går). Ja, og kanskje det er da kroppen penser pregnenolonen inn på kjønnshormonskinnene i stedet? Jeg kan alt for lite om det er hvertfall konklusjonen.
    Godt forklaret Jeanette Det kunne være denne video (der kom flere film i går...).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Godt forklaret Jeanette Det kunne være denne video (der kom flere film i går...).
    Det var de filmene der jeg så ja! Meget gode og informative!!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Pregnenolone
    Av Bille i forumet Pregnenolone
    Svar: 44
    Siste melding: 08-12-11, 09:00
  2. "Binyretrøtthet" av James L. Wilson
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 25-09-11, 20:28
  3. Wilson's Syndrom
    Av Pusen i forumet Sygdommer som ligner hypothyreose
    Svar: 19
    Siste melding: 17-05-10, 01:22
  4. "Binyretrøtthet" av James L. Wilson
    Av Anisa i forumet Biblioteket
    Svar: 5
    Siste melding: 29-06-09, 13:16

Søkeord for denne tråden

Bokmerker