Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Hypotyreose tar livet av meg

Progesteron er både for kvinner og menn, så det kan du prøve. (Det er ikkje eit kjønnshormon, slik som østrogen/testosteron). Søk litt på "progesterone" på nettet (engelske nettsider har som regel mykje meir påliteleg info...) og sjå om du finn ei side der det står om bruk for menn... ellers finn du ein god del info her:
    http://www.natural-progesterone-advisory-network.com/

Ellers har eg skrive ein link før (www.drrind.com) der det er ei lang liste om kva tilskot du kan ta for binyrene. ("adrenal support") Der står det også om dosering og kvifor du skal ta det.
    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    - håper du ikke tok for mye av den progesteronkremen.
    Du driller altså

Jeg håber derimod, at lolipop ikke får for lidt progesteron. Det er altså ikke kun graviditetshormon, n`Finn

Progesteron er et hormon med mange positive effekter. Der findes intet væv i kroppen, som ikke påvirkes af progesteron. Det dannes i æggestokkens gule legeme (Corpus luteum) og i moderkagen ud fra kolesterol. Der produceres små mængder i binyrebarken, og mænd har en lille produktion fra testiklerne. Det er et forstadie til det mandlige kønshormon testosteron. Hos kvinder er det af afgørende betydning for bevarelsen af svangerskabet.

Hormonet er altså aktivt både hos mænd og kvinder. Kvinder producerer ca. 20-24 mg progesteron om dagen. Under graviditet stiger egenproduktionen til 350-400 mg daglig. Mænd producerer ca. 1/3 af kvindernes, ca. 7-8 mg daglig.
    Kilde: Læge Calus Hancke & Alex Dybring

"Niveauet for hormonet progesteron spiller også ind på vores humør. Ikke selve progesteronet, men de såkaldte allopregnanolone, som dette hormon spaltes ned til. Allopregnanolonerne dannes i kvindernes æggestokke og i hjernen hos kvinder og mænd. De sørger for god kommunikation mellem de hjerneceller, der giver besked til krop og sjæl om at slappe af. Derfor er systemet så smart indrettet, at vi under stress øger produktionen af allopregnanolone". Kilde...

Progesterone for Men
    Why Is An Obvious Prostate Cancer Treatment Being Ignored?
    Natural Progesterone. Questions and Answers. For Men
    Progesterone: the forgotten hormone in men?

Ingen grund til at drille lolipop med progesteron. Havde lægevidenskaben været mere opmærksom på progesteron hos mænd, ville der være flere energiske mænd og færre mænd med libido- og fertilitetsproblemer.
    Sist endret av Admin; 02-12-09 kl 14:20 Begrunnelse: Link rettet
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Jo - litt, men ikke mye.
    Jeg er også preget av det samfunn jeg lever i - som mann liker jeg jo bryster, men jeg vil ikke ha dem selv

Menn har lett for å bli overdosert. De trenger lite av dette steroidet og behanling med dette er svært sjeldent nødvendig for oss.
    Det kan jo komme av uvitenhet og erfaringsmangel i behandlermiljøet - og hos meg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Hei
    det er mulig jeg er litt ute og kjøre nå, men kommer ikke "bryster" hos menn av at det er feil forhold mellom testosteron og østrogen da? Altså østrogendominans hos den brystfagre mannen

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Man antar jo at det er slik.
    Også østrogenhermere kan ha effekt som en kan observere på kroppen til øldrikkere av et visst kaliber. Humle er ganske likt østrogen - så kansje kvinner kan ha fordel av en ølkveld med jentene, mens gutta får bli hjemme å koke babygrøt ?
    Et skremmende senario spør du meg.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Hypotyreose tar livet av meg

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Jeg er også preget av det samfunn jeg lever i - som mann liker jeg jo bryster, men jeg vil ikke ha dem selv

Menn har lett for å bli overdosert. De trenger lite av dette steroidet og behanling med dette er svært sjeldent nødvendig for oss.
    Det kan jo komme av uvitenhet og erfaringsmangel i behandlermiljøet - og hos meg.

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    det er mulig jeg er litt ute og kjøre nå, men kommer ikke "bryster" hos menn av at det er feil forhold mellom testosteron og østrogen da? Altså østrogendominans hos den brystfagre mannen
    Det lader til, at Lisbeth har 100% ret...

• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Standard Sv: Progesteron for menn

Si meg en ting, hører jeg riktig her mon tro? Jeg synes han sier at de med lav testosteron i forhold til østrogen er mer utsatt for prostatakreft. Men prostatakreft blir jo behandlet med østrogen i noen tilfeller.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Hordaland
    Alder
    43
    Meldinger
    35

Takker for info om progesterone for menn! Har lurt litt på hvordan det virker for oss etter å ha blitt gjort oppmerksom på effekter av progesterone her på forumet.
    Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Troj Vis post
    Takker for info om progesterone for menn! Har lurt litt på hvordan det virker for oss etter å ha blitt gjort oppmerksom på effekter av progesterone her på forumet.
    Selv tak Troj Ja, jo dybere man graver, jo mere bliver man klar over, at når først går der uorden i en kirtel, bliver alle de øvrige også påvirket. Glad for du finder det interessant. Det gør jeg også selv.

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Si meg en ting, hører jeg riktig her mon tro? Jeg synes han sier at de med lav testosteron i forhold til østrogen er mer utsatt for prostatakreft. Men prostatakreft blir jo behandlet med østrogen i noen tilfeller.
    Ja, det er ikke til at forstå, Lisbeth... Kvinder med kræftsygdom (brystkræft, kræft i æggestokke osv.) bliver behandlet med østrogen-undertrykkende midler for netop at reducere østrogen i det syge bryst eller kirtel. Nu ser det ud til, at gennem østrogenbehandling, vil man undertrykke testosteronet i mændenes kroppe, for at... hvad? Det må så være for at undertrykke kræftudviklingen i prostatakirtlen (?).

Man følger filosofien om, at eftersom det er bevist, at når en kvinde har bryster og æggestokke - må det være østrogen, som bidrager til udviklingen af bryster og æggestokke, og dermed også bidrager til udviklingen af kræft i disse - væk med østrogen! Ligeledes da det kun er mænd, som har en prostata-kirtel - må det være testosteron, som bidrager til udviklingen prostatakirtlen og dermed også bidrager til udviklingen af prostatakræft - væk med testosteron!

Man har - kort sagt - gennem forskningsprojekter "udforsket" at kønshormoner påvirker kønskirtlernes biologi og dermed også "kønskirtel-kræftens". Jamen, så må konceptet bag behandlingen være lige så enkelt: væk med kønshormoner, så alt bliver godt igen. At der så kommer en hel hormonkaskade fra andre hormonkirtler, som er jo indrettet til netop at komme de undertrykte kirtler til undsætning - tænker "kræftforskerne" ikke så meget på. De er kun ude på at slå kræften ihjel, uagtet at de også sender patienten samme vej før eller siden, når det nu yderligere ødelagte hormonsystemmet, hvis job det netop er at opretholde livet - bliver smadret af kræftlægernes hormonundertrykkende behandlinger.

Mit personlige indtryk efterhånden er, at behandlingerne udvikles på baggrund af statistiske beregninger af, hvad der er mest eller mindst tilstede under bestemte tilstande eller sygdomme. Det hedder evidensbasret medicinsk forskning (indlæg nr. 2), som har præcist et stort nul at gøre med de erfaringsbaserede medicinske videnskaber, som vi husker det fra tiden før computere har erstattet læger.

Det er meget godt at have statistikkerne at støtte sig til i forhold til diverse praktiske planlægninger indenfor behandlingssystemet. Men at statistisk evidens opkastet til den afgørende faktor bestemmende i - hvilke medicinske behandlinger levende patienter tilbydes/udsættes for er et rendyrket idioti!

Ingen af disse højtuddannede evidens-fanatikerne nogensinde kunne svare på spørgsmål om, hvad med alle disse patienter, som "falder udenfor" de præmisser "evidensen" bygger på? Ikke andet svar end sådan cirka at "hvor der handles, der spildes"!

Lignende tråder

1. Hydrokortison, progesteron, DHEA
    Av Stina i forumet Hydrocortison
    Svar: 33
    Siste melding: 06-09-07, 22:59
  2. Snakker kvinner mer enn menn?
    Av Anne Ma i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 3
    Siste melding: 14-07-07, 19:22
  3. Stakkars menn...
    Av Maia i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 0