Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Skal man tvinge seg selv?

Sitat Opprinnelig skrevet av Siven Vis post
    , men han trenger ikke ringe meg flere ganger om dagen. Ting går bare ikke så fort!
    Oisann. Etter å ha erfart en del sjefer i løpet av min relativt korte yrkeskarriere har jeg funnet fram til min egen formel for en god sjef: 10% handlekraft, 20% fagkunnskap, 20% intelligens og 50 % klokskap. Den sjefen du omtaler synes jeg ihvertfall ikke virker spesielt klok. Håper han ser lyset snart!

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    akershus
    Alder
    32
    Meldinger
    34

tenkte å friske opp litt på denne tråden da det passer veldig til det jeg er igjennom nå.

Jeg fjernet resterende av skjoldbruskkjertelen i starten på september i år og var sykmeldt i 4 uker. etter de 4 ukene begynte jeg å jobbe igjen (jobber i helsevesenet) og jeg startet selvfølgelig med 4 nattevakter. Sjefen hadde ringt meg uka før for å høre om hvordan jeg hadde det.. og per da hadde jeg det egentlig helt greit.
    Den første natta gikk veldig fint, jeg var glad for å være tilbake på jobb og satt pris på blide kollegaer som sa det var godt å se meg igjen. Natt nr. 2 begynte jeg å føle meg litt uggen og uvel og natt nr 3 ble det bare værre. Det endte med at jeg ikke klarte å dra den siste vakta. Det å ringe 8 timer før du egentlig skal på vakt for å fortelle at du ikke kommer er ikke mye artig. Men hvem vet hva som hadde skjedd om jeg hadde reist på den vakta (jobber alene på natt). Uka etter hadde jeg vakter på kveld og dag, kun 2 stk sådan.. da kunne jeg ta ting i litt eget tempo etter noen dager fri hadde jeg time hos legen og hun besluttet å sykmelde meg i 50% noen uker, sån at jeg skulle slippe nettene.. men da igjen når jeg gir den beskjeden videre til min leder får jeg nesten et sukk i andre enden.. Men jeg klarer ikke å presse meg, jeg har følelser i kroppen som jeg ikke har kjent på før; jeg blir sliten mye fortere enn før, orker bare litt før den "slutter å fungere"..

Jeg prøver å være åpen med mine kollegaer ang det, men føler at de mener jeg syter til tider.... vet ikke hva jeg skal gjøre... "uff, nå er hu sykemeldt IGJEN" - Jeg presser meg selv så mye jeg klarer, men er redd for å presse den for mye, for da kan konsekvensene bli at jeg blir 100% sykemeldt i lengre perioder.. Heldigvis har jeg ihvertfall 1 kollega som gir uttrykk for at hun skjønner meg

uff... noen som har noe tips?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    551

Dessverre ingen tips, men jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver! Det er et problem hele tiden det der, når du er i en jobb hvor du bør fungere minst 100%, og egentlig ikke har krefter til det. Du kan forklare til du blir blå, men de fleste kollegaene har ikke forutsetninger for å forstå hvordan du opplever det, fordi de fleste har mer energi selv og ikke kan sette seg inn i hvordan det føles når alt er et ork. Ikke er det noe morsomt heller, å havne i rollen som den som klager og er kronisk syk, og må tas hensyn til - det er ikke så godt for selvfølelsen.

Så er det dette med forventninger da - noen ganger tror jeg at egne forventninger ligger langt over det som forventes av oss fra de andre. Mange av oss har jo vært friske og hatt egne, store krav til hva vi skulle utrette i jobben, fagutvikling og videreutdanning og jeg vet ikke hva. Å justere ned ideen om hva du kan forvente av deg selv, tar tid.

Når du jobber i turnus, slik du forteller, er det jo en ekstra belastning på kroppen, og jeg synes ikke det er så rart at du blir sliten av nattevaktene. Arbeidsgiver har plikt på seg til å tilrettelegge arbeidet for arbeidstakere som er funksjonshemmede eller kronisk syke - i hvert fall hvis det er en IA-bedrift (inkluderende arbeidsliv). Kunne du fått noen form for tilrettelegging, i samråd med arbeidsgiveren din? Fjerne nattevaktene for eksempel?

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    akershus
    Alder
    32
    Meldinger
    34

Jeg har alltid vært frempå, pådriver og har mange jern i ilden samtidig, og det vet alle venner, kollegaer og ikke minst familie... men har vel egentlig begynt å innse at jeg ikke kan klare alt lenger... og prøver å innstille andre på det også :P Har i all tid vært veldig "sterk" og folk har kommet til meg med klager og syt og de er ikke vant til at jeg er litt svak.. så tror det er en omstilling for folk flest at jeg tiltider havner i den situasjonen (må jo innrømme at det var "godt" å være pasient - så jeg kunne få litt omsorg).

Ja, det er IA-bedrift... og da jeg fikk 50% sykemelding fra legen i forrige uke spesifiserte hun at jeg ikke hadde overskudd for nattearbeid, samt satt en såkalt "avventende sykemelding" (som kan unngås dersom jeg får tilrettelegging).

Alt er nytt, både for meg og folk rundt meg, har jo hatt strumaproblematikk siden jeg bare var noen år.. men det er først nå fra september jeg har vært nødt til å ta Levaxin (tar 150mcg om dagen for å holde tsh nede... for de oppdaga kreft i kulen da de fjernet den)

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    akershus
    Alder
    32
    Meldinger
    34

Jeg kan jo oppdatere denne litt og si at min leder var veldig imøtekommende ifht den "avventende sykmeldingen" så det betyr at jeg slipper nattevakter nå noen uker, og jobber dag og kveld i stedenfor. Det var veldig allright, sjefen sa det som det var at hun ikke hadde råd til at flere av hennes ansatte skulle bli sykemeldte så derfor ville hun tilrettelegge.
    Så nå er både hun og jeg fornøyd

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svar: 75
    Siste melding: 18-02-10, 19:35
  2. Kan jeg øke selv? Skal til legen 28 februar
    Av lissi32 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 27
    Siste melding: 11-11-08, 12:37
  3. Litt om meg selv
    Av VIFkongen i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 19-08-07, 11:26
  4. Presenterer meg selv
    Av grynet i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 17-04-06, 21:33

Bokmerker

Regler for innlegg