Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 30
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: De har fått Erfa på Apotek1!!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    For det første kommer Erfa kun i bokser på 500. Det betyr at selv om man må betale mye (1600 for en boks på 500 à 125 mg) så er det likevel noe billigere enn Armour, man får nesten en hel boks på kjøpet i sammenligning.
    Hva? Er det prisen? Jeg betalte 2017 kroner for 500/125mg på Vitus!

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    50
    Meldinger
    270

Oj, seriøst? Var nå ihvertfall 1600 hun sa til meg....Hvor lenge er det siden du kjøpte? Prisen pleide å variere på Armour med ganske mange tiere, tror avhengig av valutaindeks.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

12. november står det på boksen min. Vel, du får si fra hva det blir til slutt

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    50
    Meldinger
    270

Ja, lover, får ikke hentet dem før til uka (AAAARRRGGGGHHHH så mye penger på en gang!!!) og de visste ennå ikke hva prisen på 60 mg ville bli. Men lover å poste det

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Først nå har jeg fått ERFA. hvor lenge siden vi fant ut at det var det vi måtte få tak i i stedet for Armour? Tre måneder?
    Vel, etter mye kommunikasjonssvikt mellom meg, apotekene og forumet har jeg endelig fått! (Altså i dag 13. januar.)
    kunne fått det 5. januar hvis apoteket hadde klart å ringe meg...
    Oppdaget det tilfeldig da jeg gikk forbi apoteket og bestemte meg for å spørre hvordan det gikk. Man må følge opp absolutt alt!!!

500 stk. a 125 mg kostet 1600 kr. Jeg får to bokser på samme resept!
    Kun pga at legen hadde skrevet 130 mcg på resepten, og 2 grain i parantes.
    Apoteket hadde rettet dette til 125 mg. Jeg sa jeg skulle ha tre grain om dagen. Da får jeg to bokser. Stemmer dette eller er apoteket lurt trill rundt

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    50
    Meldinger
    270

Hm, virker som om du har fått det billig ja. Men grattis med å ha fått tak i endelig!

Ser at jeg lovet å poste pris på 60 mg. Det er 1290 for 500 stk, så lønner seg ikke i det hele tatt sammenlignet med 125 mg til 1600 for 500 stk. Veldig merkelig...MEN - de på 125 mg lar seg dele veldig lett, bare brekke dem med fingrene, veldig greit

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard De slutter å føre ERFA på Apotek 1

Nå ser det ut som om ERFA Thyroid er for utgående igjen på Apotek 1. Absolutt alle doser var for utgående, den sterkeste tabletten å 130 mg har de ikke på lager, de har litt av de andre, 60 og 30 mg. Og hun jeg snakket med på apoteket her jeg bor, kunne ikke si hva som kom i stedet. Hva er det som skjer? Og hvorfor? Jeg håper det ikke er den nye Armour som kommer i stedet?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    179

Kva med det norske Thyroid-preparatet?
    Er det ein realitet per i dag eller blir det? Nokon som har skaffa seg dette?

Eg skal truleg teste ut Thyroid ganske snart. Har time på Heggeli neste veke. Fungerer ikkje så bra på Levaxin, per nå er eg korkje over eller underdosert (i alle fall ikkje veldig underdosert). Likevel føler eg meg shitty.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    50
    Meldinger
    270

Ingen grunn til panikk folkens, snakket nettopp med hun som er ansvarlig for import av uregistrerte ledemidler til Norge for grossisten som Apotek1 bruker. Det er ingen planer om å diskontinuere import verken av Armour eller Erfa thyroid, og i tillegg har de begynt å importere Nature-throid til Norge. Derimot har det vært visse leveringsproblemer fra flere av leverandørene. Men så lenge leger i Norge skriver det ut fortsetter de å importere det.

Oppfordrer derimot alle som ikke fungerer på nye Armour til å få legen sin til å spesifisere at de ønsker Erfa på resepten. Erfa thyroid tilsvarer gamle formelen til Armour thyroid og personlig ihvertfall responderer jeg bedre på den. Men også Nature-Throid skal være like bra. Det kan ta litt tid å få levert medisinen men det skal gå!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Dette er spennende.

For meg som går på Levaxin nå, kan jeg få den vanlige legen min til å skrive ut Efra isteden?
    Eller må det være på registreringsfritak?
    Hvordan skaffer man dette :-)
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Noen av dere som har fått Erfa Thyroid?
    Av ella i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 11
    Siste melding: 12-12-09, 21:03
  2. Hvor kjøpe ERFA thyroid
    Av Hansen i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 27
    Siste melding: 22-11-09, 14:05
  3. Sådan ser ud Thyroid® fra Erfa Canada inc.
    Av Anisa i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 22-11-09, 12:50

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn