Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    66
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Pris på Thyroid fra Efra via Vitus

Hei
    Jeg betalte 1224 kroner for 2 bokser Erfa Thyroid à 100 tabletter.
    Det var på Apotek 1.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    50
    Meldinger
    270

Kom fra Apotek1 på Majorstua nå med en boks Erfa Thyroid med 500 tabletter med styrke på 125 mg. Det kostet meg 1600,-. 500 tabletter med styrke på 60 mg derimot koster 1290, lønner seg ikke i det hele tatt. Men uansett, kjøper man boks med 500 tabletter lønner det seg jo veldig sammenlignet med Armour, faktisk.

Har tatt en tablett nå, sublingualt, funker MYE bedre enn nye Armour på den måten. Blir spennende å se de neste ukene om jeg merker noen forskjell, da jeg begynte på Armour tok det under to uker før jeg merket veldig bedring.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Har tatt en tablett nå, sublingualt, funker MYE bedre enn nye Armour på den måten.
    Takk for tipset. Jeg er foholdsvis ny Thyroidbruker, bare drøye to måneder siden jeg byttet ut levaxin. Jeg tenkte først at jeg skulle prøve å ta medisinen på den måten (under tunga), men da jeg kjente lukten av Thyroid, tenkte jeg at det ikke gikk siden det lukter så vondt. Men det smaker helt annerledes - prøvde det i dag, så det kommer jeg til å fortsette med. Men nå har jeg akkurat økt dosen. Og jeg mistenker at jeg har ganske store opptaksproblemer via magen (magen er ustabil, oppblåst og urolig), så jeg begynner å lure på om det kan bli litt mye. Jeg har ustabile binyrer og vil ikke belaste dem med for store doseøkninger, og om jeg tar dosen under tungen, vil kanskje det bety at jeg får en ganske stor doseøkning reelt sett? Ble usikker. Noen som har prøvde begge deler (svelge tablettene og ta dem under tungen)? Påvirket det hvor stor dose en trenger? (Beklager, det ble visst litt off topic..)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    50
    Meldinger
    2,689

Er det ikke merkelig med de prisforskjellene Lillepus og B@mbi..!! Ubegripelig, men godt å vite at Apotek 1 er så pass mye billigere. Skal shoppe neste gang! Men når denne kommer igjennom så har jeg dose for 500 dager ;) Blir en stund til neste gang..

Rufus: Jeg tar mine tabletter med vann bare. Ingen tygging eller annet. Har effekt for det her i gården. Jeg tar jo både Westhroiden og Levaxinen på morgenen. Det fungerer bra for meg. Alle er forskjellige her. noen liker å ta medisinen før de legger seg f.eks. Du får prøve litt over tid. Min erfaring er at alt tar tid når stoffskiftet først er ute av lage. ;)

Min mage roet seg med å minke på hvite karbohydrater. Kanskje grovt brød, pasta og ris vil hjelpe deg og? Men man må jo drikke nok vann da altså. Fiber krever mer vann Har ikke problemer med sukker når det kommer til mage styret.. Bare en tanke i farten.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Talking Jeg skal få hva jeg ønsket meg til Jul: 1 STOOOR boks Erfa Thyroid

At last..

Bedre enn Julenissen er å ha en åpen og imøtekommende lege -
    (hun er tredje forsøk på ny fastlege iløpet av et år )
    og på selveste Lillejulaften skriver Drømmelegen ut resept for Armour
    og fyller også ut skjema for Registreringsfritak.

Etter tips herfra dro jeg på Apotek1 og fikk bestille Erfa thyroid -
    siden Armour har uoverskuelig ventetid.

Og som om ikke det var nok: apotekeren trodde medisinen kom imorra -
    hun sender meg sms... just like that

Slike dager kommer ikke hver dag
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Jeg har lige været ude og besøgte en ven, der har været på ferie i Thailand, hvor han gik på et apotek og købte en boks Thyroid-S (USP) til mig. Boksen indeholder 1000 tabletter à 1 grain. Prisen er 824 BHT = 127,39 dkr svarende til 142,57 nok. Samme kan købes over nettet fra lande udenfor EU/EØS for $ 110-150. Erfa Thyroid (500x2grain) fra et tysk apotek koster ca. 160 Euro (inkl. porto) = 1190,64 dkr = 1332,56 nok .

Så læser jeg her, at norske patienter køber Erfa Thyroid på registreringsfritak for enten noget under eller over 2000 nok for samme (?) kvanta.... og så siger jeg bare, at der er mennesker/firmaer i denne verden som bliver mere end rimelig fede af at udpine stofskiftesyge.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

OI - da snakker vi prisforskjell, ja. Måtte han ha med resept, eller fikk han kjøpt uten..?

Gjerrig & nysGjerrig
    Sist endret av Kevlin; 03-01-10 kl 00:27 Begrunnelse: Utilsiktet kjønnsskifte på thailandturisten ;0))
    Kevlin

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Pris på Thyroid fra Efra via Vitus

Han gik bare ind fra gaden, viste frem udprint af dette billede og forlod apoteket med pille-boksen i en lille, grøn plastpose.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Pris på Thyroid fra Efra via Vitus

1000 TAKK Anisa

Jeg var på Apotek1 (Bragernes Torg, Nordens største torg ) på selveste Julaften -
    da betalte jeg 1278,- for 500 stk 60mg Erfa thyroid.

Og misforstå meg rett; jeg er kjempehappy for å ha ENDELIG funnet en lege som er åpen, lyttende og
    skriver ut resept og reg.fritak + +
    ..men det er nå rart med det - jeg liker å kjøpe mest mulig til "Best price"

Kanskje er det andre land enn Thailand også - som ikke er så svindyre!

Årets første klemmm til deg, fra meg:
    Kevlin

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. De har ikke Erfa Thyroid på Vitus lenger
    Av Lillepus88 i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 11
    Siste melding: 11-12-09, 18:27
  2. Pris på Armour/hvor er det billigst?
    Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 11-08-09, 21:06