Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Tråd: Sviende øyne

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    171

Standard Sviende øyne

Nå har jeg i over en uke slitt veldig med øynene mine. Huden rundt øynene føles sår og øm og vippekanten er desto sårere. På selve øyet er det hvite, ikke særlig hvitt lenger.. snarere rosa.. hehe.. og jeg er tørr og sår. Bløtdelen i øyekroken inn mot nesen hovner opp og gjør skikkelig vondt utover dagen når jeg blir sliten.

Kan dette være øyekatarr? Livostin øyedråper har ikke gitt noen effekt. Heller ikke aloe vera på huden..

Har også prøvd å bytte ut sminken.. - og kutte den helt ut... Men det ser ikke ut til å hjelpe
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: Sviende øyne

Det finnes flere øyetilstander som er direkte relatert til stoffskifte.
    Både høyt og lavt stoffskifte har sine.

De har vært omtalt her på forumet, så forsøk søkefunksjonen i øverste linjen der.
    Så kommer det sikkert noen med egen erfaring snart
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2008
    Meldinger
    77

Høres kjent ut.

Jeg sliter også med øynene - røde, tørre og spesielt ille er det innerst i øyekroken.

Hadde for to uker siden en kraftig øyelokkbetennelse - øyet så ut som en rød ball. Fikk en antibiotikakur av legen, som jeg ikke tok. Gikk heller til akupunktur og øyet var normalt etter to dager.

Min erfaring er at det er sirkulasjonsproblemer som er årsaken til tilstanden. Trykk og væskeansamlinger i tåre- og ørekanalene. Da hjelper det ikke med antibiotika.

Kan anbefale nåler, som hjelper mot mye av det vi sliter med.

hilsen
    Vår

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    171

Jeg har lest igjennom trådene.. Men.. det er ingen som beskriver akkurat det jeg har... Det virker som at øyet mitt blir litt geleaktig .. Men.. det finnes jo grader.. Men øyenlokka mine er ikke røde eller hovne. De er bare innmari såre.

Hmm... På helsekosten jeg var hos i dag skulle hun sette av en salve til meg i alle fall.. har kjøpt meg slike øyendråper på helsekosten som ble anbefalt her inne.. så jeg krysser fingre og tær for at den funker
    Dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Jeg hadde det kun på øyelokk - kan ikke huske noe geleaktige øyne, men svært såre øyelokk.
    Aller første gangen hadde jeg vært i et sauefjøs dagen før, og trodde det var noe allergi derfra, men hadde det senere flere ganger uten at andre sauer enn meg var involvert
    Det vate flere dager og ble jo borte så.....

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    171

Nei, det ser rett og slett ut som at selve tårekanalen hovner opp.. og pga irritasjonen derfra så ser det ut til at den hinnen på selve øyet hovner opp. Det ser gjennomsiktig og blankt ut (gele). Trodde først at det var puss. Men det er faktisk selve øyet som hovner opp slik. Har fått det flere kvelder på rad nå. Går det an å få ødem i øya da?? hehe..

Men jeg er ikke rød på øyenlokka eller huden. Den gjør bare veldig vondt. Kjennes ut som skikkelig solbrent hud eller sviende eksem. Bare at det ikke er noe som er synlig..

Jaja.. det går vel over snart :o)
    Dagbok

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,125

Gå til legen din, Moxa! Ikke bra å gå med slike øyeting lenge uten å finne ut hva det er! Jeg har fått veldig tørre øyne siden i sommer, bruker kunstig tårevæske, nå har jeg med betennelse på det ene øyet.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    171

Ja, jeg gir det ut denne uken. Hvis ikke det har gitt seg drar jeg til legen. Skal jobbe 5 netter nå.. så da orker jeg ikke å styre med legevisitt..
    Men heldigvis har jeg ikke like vondt på øynene i dag. Så jeg håper det er på bedringens vei
    Dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Så lang tid ville ikek jeg gitt det Moxa.
    Øyer er gode å ha......

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Utstående øyne
    Av Beate i forumet Graves sykdom
    Svar: 18
    Siste melding: 29-08-15, 00:42
  2. tørre øyne...
    Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 22
    Siste melding: 02-02-11, 21:41
  3. Øyne
    Av Tante i forumet Graves sykdom