Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
  1. #1
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

    Standard Re: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?

    Og forresten - jeg ble også rød, hoven og sår på øyelokkene nå for en tid siden! Trodde det var allergi, men hjalp ikke med allergimedisin. Det klødde forferdelig og sved. Fikk tilslutt en øyesalve med kortison som hjalp - ultracortenol eller noe slikt tror jeg det het. Har hatt dette en gang tidligere også, men aner ikke hva det kommer av.

    Hilsen Lilje
    Autoimmune sykdommer:
    -Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

  2. #2
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

    Standard Re: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?

    Såre øyelokk har jeg også hatt før, men ikke etter at jeg gikk over til Armour.
    Hovne øyelokk kan skyldes for mye vann i kroppen, noe som kan skyldes at stoffskiftet er dårlig behandlet.
    Det jeg hadde var sårhet og kunne se ut som eksem eller solbrenthet - men jeg hadde for mye veske i kroppen da.
    Symptomforklaringer på samme fenomen kan være forskjellige.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  3. #3
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

    Standard Re: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?

    Det som hendte meg var at jeg våknet med veldig hovne øyne og området rundt øynene var rødt om morgenen. Når hovenheten gikk ned fikk jeg rødt eksemlignende utslett som etterhvert ble tørt slik at huden flasset av, litt slik som solbrenthet til meg også. Det klødde ganske mye. Rart at vi finner igjen så mange like symptom synes jeg...eller kanskje ikke det er så rart ;)
    Autoimmune sykdommer:
    -Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

  4. #4
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

    Standard Re: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?

    Så rart n`Finn! Hva gjorde du med eksemet da? Ventet til det gikk over? Jeg ventet en stund og eksemet bare vedvarte. Fikk høre at jeg var allergisk mot sminke, men siden du har opplevd dette også så kan jeg kanskje gå bort i fra det ;)

    Jeg vet at det er vanlig med vann i kroppen når man er underdosert, men kan man ha det også når man er overdosert? Jeg blir litt forvirret av symptomene jeg har hatt, noen ganger kunne det føles som om jeg var ok dosert eller litt høy, men var hoven i fingre og ankler, spesielt hvis jeg satt i ro for lenge.

    Hilsen Lilje
    Autoimmune sykdommer:
    -Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

  5. #5
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

    Standard Re: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?

    Man har så lett for å høre på en forklaring - særlig den fra fagmennesker, selv om disse ikke har forutsetning for å uttale seg.
    Jeg hadde vært i et sauefjøs noen dager før, og da var det kanskje årsaken ?
    Jeg ville helst slippe slike ville gjetninger jeg da.
    Senere har jeg hatt dette i noe mildere grad flere ganger - uten at jeg så mye som har sett en sau.

    Jeg ville ikke smøre med hva somhelst på øyelokk så jeg gikk uten og hadde på litt spenol mot slutten.
    Det var jo også så vondt å ta på at det også¨var en grunn til å la være å berøre.

    Dette var i Levaxinperioden og i prioder med for lav dosering.
    Jeg har jo gått med lav dosering flere ganger uten at dette har skjedd, så hva som må til i tillegg vet jeg jo ikke da.

    Det er ikke lett å bestemme om et symptom er fra høy eller lav dose. Iallfall ikke de første gangene man har dem.
    Etterhvert kan man kanskje klare å bestemme noen av dem, men det tar tid.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

  1. Øyne
    Av Tante i forumet Graves sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 30-07-09, 14:31
  2. vondt i leddene og hovne fingre
    Av Siriusen i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 4
    Siste melding: 21-05-09, 12:00
  3. Hovne øyne/røde lokk
    Av Marianne i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 7
    Siste melding: 06-03-09, 05:34
  4. Lav kropsstepratur og hovne lymfekjertler bak i nakken
    Av tidy i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 05-01-08, 14:50
  5. Veldig hovne øyne
    Av liten i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 2
    Siste melding: 18-12-06, 13:24

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn