Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Standard Sv: Selen og zink-tilskudd

Sitat Opprinnelig skrevet av Fanteri Vis post
    Jeg spiser et tilskudd fra Solaray, Body Defense antioxidant. Det inneholder bl.a 100 mcg Selen og 5 mg Zink. Jeg spiser det for å forsøksvis senke antistoffene.
    Noen som vet om andre pålitelige nettshop'er for kosttilskudd hvor de har dette Solarayproduktet? Jeg er veldig fornøyd med at det er både antioxidanter, zink og selen i én salig suppe. Jeg synes det er greit å slippe og ta så utrolig mange forskjellige tilskudd.
    Sist endret av Admin; 08-01-10 kl 15:56 Begrunnelse: Der manglede et "/" i den bageste [ /QUOTE]

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Det finnes jo de som hevder at man skal være kritisk til mye av de opplysningene som danner grunnlaget for den antagelse som vel er påvei til å bli toneangivende idag : http://www.jerk.dk/Antioxidanter.htm

Så det er vel slik af for mye og for lite forderver alt`?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Selen og zink-tilskudd

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Det finnes jo de som hevder at man skal være kritisk til mye av de opplysningene som danner grunnlaget for den antagelse som vel er påvei til å bli toneangivende idag : http://www.jerk.dk/Antioxidanter.htm
    Uha n`Finn Du kunne næsten ikke finde en mere "pro-mainstream-partisk" "ekspert" end Jerk Langer. Det er jo den samme Langer som advarer mod så at sige alt, der ligger ud over "de af Sundhedsstyrelsen anbefalede doseringer og anvendelse". Han mener også at et multivitamin fra supermarkedet fremstillet af uorganiske forbindelser er lige så godt, om ikke bedre, end de biologisk-aktive organiske vitaminer og mineraler man ellers finder i specialforretninger og hos alternative behandlere. Eller - Gudforbyde - på nettet. At læse hans artikler svarer stor set til at læse etiketter på apotekvarer - man får lige så meget (lidt) ud af det. Og var han en stofskiftelæge - ville han tilhøre den gruppe, der går fanatisk ind for TSH-regime og udelukkende syntetisk levothyroxin, med ledsagende erklæringer om at hverken T1, T2 og T3 har nogen som helst betydning for kroppen da kirtlen jo fremstiller disse udelukkende for sjov (ironi anvendt).

Nej, det er ikke Jerk Langer jeg opsøger når jeg gerne vil finde info om mikronæringsstoffer. Jeg har nemlig ikke brug for vildledning. Nej, så går jeg hellere på http://www.dsgnet.dk og finder hvad Carsten Vagn-Hansen mener om det jeg søger oplysninger om. Eller også går jeg over til Knut Flytlie på http://www.vitaminfoktor.dk . Begge steder kan jeg regne med at finde info man kan have tillid til. Det mener jeg ikke man kan have til Langer.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

jojo - men han er jo derude,
    sammen med de andre.......
    Og han er jo i mine øyne en typisk representant for skeptikere av den type vi absolutt bør ha et våkent øye til.
    Legg merke til at hans argumentasjon begrunnes i statistikk - og så kan mye gå galt.
    Man kan ikke trekke gjennomsnittlige statistikk ned over hodet på enkeltmennesker. Det vet vi når vi får våre blodprøveresultater, og det gjelder i samme grad her.
    De benyttede statisikker er jo ikke engang av "antatt friske mennesker" ,som jo stoffskifteblodprøvene dog er.

Likevel - jeg mener det er hold i at for lite og for mye forderver alt......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    55
    Meldinger
    409

Har tenkt å være skikkelig festbrems!

Husk at kroppen skal nyttiggjøre seg alt vi inntar,
    helt klart at vi trenger ekstra av mye men,
    begynn med anbefalt dose og sjekk blodprøver underveis,
    kan være litt viktig at kroppen litt gradvis venner seg til alt tilskudd,
    det å pøse på tror ikke jeg er helt bra uten å vite hvor verdiene er,
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hva er riktig dosering ved tilskudd av vitamin D3 og jern?
    Av Susa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 4
    Siste melding: 20-11-09, 16:06
  2. Ang. tilskudd av B-vitaminer
    Av Marina73 i forumet B-vitaminer
    Svar: 5
    Siste melding: 04-08-08, 16:57
  3. Kalsium tilskudd når man tar liotyronin
    Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)
    Svar: 2
    Siste melding: 17-07-07, 21:22
  4. Tilskudd til fordyret kosthold pga sykdom
    Av Stina i forumet Tilskudd til fordyret kosthold pga sykdom - som trygdeytelse
    Svar: 5
    Siste melding: 08-04-07, 11:16
  5. Kinesisk balansete, Rosenrot. Andre tilskudd?
    Av bambi i forumet Urtemedisin
    Svar: 1
    Siste melding: 12-01-07, 17:08

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn