Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Standard Selen og zink-tilskudd

Jeg spiser et tilskudd fra Solaray, Body Defense antioxidant. Det inneholder bl.a 100 mcg Selen og 5 mg Zink. Jeg spiser det for å forsøksvis senke antistoffene.

De er ganske dyre i innkjøp, så jeg tenkte jeg kunne forsøke nettet. Lette litt på iHerb fordi de der også har D-vitaminer på 2000 IE, og det er greit å shoppe på et sted. Er det jeg som er blind eller har de de ikke der? Har de noe annet tilsvarende?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Standard Sv: Selen og zink-tilskudd

Ingen som vet?

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    47
    Meldinger
    270

Tja, spis tre paranøtter per dag, da får du i deg det du trenger av selen....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Fanteri Vis post
    Lette litt på iHerb fordi de der også har D-vitaminer på 2000 IE, og det er greit å shoppe på et sted. Er det jeg som er blind eller har de de ikke der? Har de noe annet tilsvarende?
    Du har bare overset dem... de har ca. 16 forskellige D3 à 2000 IE/IU http://www.iherb.com/Vitamin-D-2000-IU Søgeord til iHerb: D 2000 IE

Selen har de ca. 240 forskellige præparater: http://www.iherb.com/Search?kw=Selen Søgeord til iHerb: Selen
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Takk for svar! Jeg ser de har zink og selen hver for seg, men ikke sammen som Solarayproduktet jeg bruker nå.

Hvor mye selen er det i paranøtter?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Sett denne forresten? Kanskje det ikke er så lurt å ta 200 mcg selen allikevel? Mitt kolestrol har faktisk økt fra under 4 til over 5 det siste halvåret. Det er den tiden jeg har tatt selen...

http://www.dinside.no/828731/forsiktig-med-denne

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    47
    Meldinger
    270

Jeg vet ikke hvor mye selen som er i paranøtter, men har det fra denne siden:

http://www.channel4.com/entertainmen...lthyfoods.html

Der står at paranøtter er veldig viktig for thyroidfunksjonen og fertilitet (mange stoffskiftesyke har jo problemer med fertilitet).

Der står også blant annet at rødbeter er bra for immunforsvaret og for å rense blodet. Stoffskiftesyke får ofte problemer med nyrer, lever og hjerte, så er viktig å sjekke det og spise riktig mat osv. Hvis lever og nyrer ikke funker så bra renses heller ikke blodet.

Jeg har begynt å spise det en del som råkost, rasper det opp og gjør gjerne det samme med gulerøtter. Det ser lekkert ut på en hvit tallerken med det oransje og det dyprøde ved siden av hverandre...

Quinoa har alle aminosyrer en menneskekropp trenger. Det som ikke står der er at det var den eneste kalsiumkilden inkaene hadde (de brukte ikke melk). Det fantes ikke tannråte eller skjelettproblemer hos dem...

Jupp, sjekk siden, veldig bra, går man inn på de enkelte matvarer som nevnes der finnes også oppskrifter

Vet dette er litt utenom tema men er vel nyttig likevel?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Kolesterolet er helt nødvendig.
    Det er alltid tilstede i livets begynnelse, og finnes derfor i alle egg og frø.
    Og det er viktig for at livet skal fortsette. Spiser vi ikke nok, vil kroppen produsere det. Det er jo en slags alle hormoners mor dette, og høye verdier kan også være tegn på at det ikke dannes nok hormoner.
    For oss kan det være en peker på at stoffskiftet ikke er som det skal.
    En skal nok ikke alarmere seg om det er noe forhøyet.
    Man har funnet at kolersterolet danner forsnevringer og blodpropper, og har øyeblikkelig gitt kolesterolet skylda.
    Det bør imidlertid være klart at årsakssammenhengen er mer komplex enn som så. Det er jo "noe" som forårsaker dette såklart.
    Det er ikke så enkelt som at pianisten er den opplagte syndebukken.

http://www.ravnskov.nu/damyte7.htm
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Sitat Opprinnelig skrevet av Fanteri Vis post
    Jeg spiser et tilskudd fra Solaray, Body Defense antioxidant. Det inneholder bl.a 100 mcg Selen og 5 mg Zink. Jeg spiser det for å forsøksvis senke antistoffene.
    En kort kommentar til selen:
    Husk å måle det slik at du vet hvor du ligger. Det er viktig for oss å få nok selen, men for høyt selen er ikke å anbefale.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hva er riktig dosering ved tilskudd av vitamin D3 og jern?
    Av Susa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 4
    Siste melding: 20-11-09, 16:06
  2. Ang. tilskudd av B-vitaminer
    Av Marina73 i forumet B-vitaminer
    Svar: 5
    Siste melding: 04-08-08, 16:57
  3. Kalsium tilskudd når man tar liotyronin
    Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)
    Svar: 2
    Siste melding: 17-07-07, 21:22
  4. Tilskudd til fordyret kosthold pga sykdom
    Av Stina i forumet Tilskudd til fordyret kosthold pga sykdom - som trygdeytelse
    Svar: 5
    Siste melding: 08-04-07, 11:16
  5. Kinesisk balansete, Rosenrot. Andre tilskudd?
    Av bambi i forumet Urtemedisin
    Svar: 1
    Siste melding: 12-01-07, 17:08

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn