Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Standard Ekstrem støyfølsomhet og liten tålmodighet

Er det andre som plages med det?

Helgene er ille, da er hele familien hjemme, egentlig det som burde vært det beste, men det blir alt for mye ståk og støy for meg. Har barn på ca 2 og 4, og det skjer jo mye rundt de hele tida. Føler jeg går glipp av barndommen deres. Jeg tåler ikke når flere prater i munnen på hverandre, og det gjør man jo hele tida i den alderen. Det er vanskelig å forklare hva det gjør med meg, men det er akkurat som det går rundt for meg. Jeg får "støy" i hodet, vanskelig å beskrive på annen måte, ikke vondt, men helt "tett" på en måte. Med mannen min får jeg ikke pratet i det hele tatt, det er altfor mange forstyrrelsesmomenter som tar fokus.

Jeg er forholdsvis nygift med to deilige barn, dette burde være den lykkeligste tiden i mitt liv, og det er det jo også, men stoffskiftet ødelegger. Dette er definitivt ikke en depresjon, dette er pur kjemi, og jeg skifter mellom latter og fortvilelse fort.

Jeg har endelig fått meg en flink fastlege, Finn Waaler i Oslo, jeg fikk sneket meg inn utenom fastlegelista, jeg skal til han 14. januar. Jeg har også fått time på Aker til Koren Dahll 19. januar. Jeg håper at de kan hjelpe meg, nå begynner jeg å bli rimelig desperat.

Det ble påvist TRAS-antistoffer hos meg i juni, lurer på om det er de som gjør at det er så "vanskelig" å behandle meg. Jeg føler meg ikke bra med en fT4 på 15, men da er TSH så å si ikke målbar og de vil ikke oppdosere meg. Jeg mener selv at man bare skal gå etter fT4/min form og blåse i TSH. Og det at jeg har blokkerende TRAS, gjør ikke det at TSH er falsk lav? Eller kanskje jeg har både blokkerende og stimulerende, for formen min varierer veldig fra dag til dag. Ellers tror jeg også at antistoffene i seg selv gjør meg dårlig, jeg har anti- TPO over 1300 i tillegg til TRAS-ab.

Mange spm, men det er mye jeg lurer på. Håper jeg får hjelp av legene, får sånn det er nå føler jeg meg bare til bryderi hjemme.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Ekstrem støyfølsomhet og liten tålmodighet

Jeg blir plaget av dette. Jeg har gått på et par skikkelige smeller siste årene, og orker jeg ikke flere mennesker som snakker normalt engang.

Jeg har også små barn, og når det blir for mye mas og uro blir jeg som deg. Pappaen her har en tendens til å sende meg til å slappe av på rommet når det blir for mye sånt. Og det har vært uten at vi visste at dette kom av stoffskifte, for her har jo legene sagt at alt er så bra.

Jo mer sliten jeg er, jo mer utålmodig og mindre toleranse for lyd har jeg altså, så jeg kjenner meg helt igjen i det du forteller.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Jeg har ehller ikke skjønt før i det siste at det kommer av stoffskiftet. Jeg vurderte en stund psykolog, men følte ikke at det var det rette. Jeg har forsøkt det før nemlig:-) Over flere år, uten noe som helst resultat. Det var nok heller en endokrinolog jeg skulle ha sett. For årevis siden.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    47
    Meldinger
    270

Hei Fanteri, så bra du fikk kranglet deg til time hos Waaler

Lykke til!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Hei Fanteri, så bra du fikk kranglet deg til time hos Waaler

Lykke til!
    Jeg trengte ikke krangle en gang

Noe sier meg at jeg må skifte signatur

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,125

Jeg fikk kraftig overfølsomhet overfor støy da kortisolnivået raste nedover. Nå som verdiene er sakte på vei opp, er det helt ok med støy inntil jeg blir trett, da blir jeg igjen overfølsom for støy. Jeg hadde det ikke slik tidligere da jeg gikk på Levaxin, på tross av at jeg var underdosert (kroppen klarte ikke konverteringen fra T4 til T3). Så kanskje er det et tegn på lave kortisoltall? Eller kanskje vi reagerer ulikt med forskjellige hormoner i ubalanse?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Hej

Jeg er overfølsom for lyd, lys og lugte lige siden første dag på Eltroxin for mange år siden. Tobakrygning forstærker det, men uden røg bliver det ikke meget bedre. Det eneste der hjælp før i tiden var at stoppe med Eltroxinen.

Jeg har fået ond i ørene fornyligt.
    Jeg synes det hjælper at drikke meget lidt alkohol eventuelt fortyndet med vand. Det jeg drikker er Schweden Bitter, så jeg ved ikke om det er alkohol eller urter som hjælper lidt.

Mvh Adam
    Efter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    54
    Meldinger
    409

Jeg opplever at jeg er utrolig overfølsom for støy,
    spesielt uorganisert støy eller når det er flere støykilder på en gang,

da føler jeg at hjernen kutter ut totalt,
    må skru av og samle hjerne litt før jeg kan tenke,

jeg er også overfølsom for lukt og reagerer også veldig på det,
    enkelte lukter blir jeg skikkelig dårlig av,
    hvitløk og andre krydderdufter fra folk som har spist slikt da blir jeg svimmel og kvalm,
    skal jeg noen steder jeg vet det er mye folk hender jeg spiser et par scones med hvitløkssmør for da kjenner jeg ikke så mye.

jeg er også ekstremt lyssky så solbrillene er min beste venn, kan ikke gå uten selv om det ikke er direkte som engang.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,348

Hei

Min overfølsomhet mot lyd og lys var helt klart forårsaket av lave kortisolverdier.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Teknik team har slått sammen denne tråden med en annen, men ikke slettet denne. Svar i denne tråden i stedet; http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...?t=8977&page=2 , så blir det ikke så rotete

Men pga sammenslåingen mangler overskriften i innlegg #7. Den skal være den samme som over her; Ekstrem støyfølsomhet og liten tålmodighet, det kommer ikke frem av innlegget.

Så Teknik team, denne tråden ør kanskje slettes og overskriften rettes opp i det nevnte innleg, evt redigeres inn i teksten? Slik det står nå er det veldig forvirrende, og folk skjønner jo ikke hva jeg spør om i dette innlegget?

Lignende tråder

1. For den som vil ta seg en liten dans
    Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 16-11-08, 20:37
  2. Svar: 55
    Siste melding: 06-01-08, 10:28
  3. Ekstrem tretthet, nesten paralysert...
    Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 10-04-07, 12:44
  4. En liten oppmuntring
    Av baremei i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 03-06-06, 23:54

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg