Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13

Tråd: TSH-tyranni

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    69
    Meldinger
    10,241

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Lightbulb Sv: TSH-tyranni

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Det var mange kommentarer på facebook om hvor upålitelig TSH her. Her er en:

"I recently found an article in the journal of endocrinology that found smoking lowers TSH. The recommendation is that if you smoke you should cease smoking for 24 to 48 hours prior to a TSH test. No matter what med ( armour, T4, T3 ) I took I never improved. After reading the article I guit smoking 2 days prior to my next TSH test. My TSH ... Vis mercame back at 10.75. Prior to this all my other tests came back within normal ranges and my dosage never changed based on false TSH readings. The doctor increased my meds. I wonder if any doctors actually read any of the new ( albeit limited ) research out there on Thyroid problems. "

"Dr. Peter Singer's comments are not silly, they are condescending, selfish and dangerous. I am disgusted by the number of endocrinologists who dismiss those of us with debilitating symptoms! These drs are lazy, uneducated and elitist. I am looking for a great internist who can walk, talk, test and say something besides Synthroid!"
    "Jeg har for nylig fundet en artikel i Journal of Endocrinology, der omtaler rygning som medvirkende til sænkning af TSH. Artiklen anbefaler, at hvis du er ryger, bør du holde en rygepause på 24 til 48 timer før TSH-testen skal udføres.

Uanset hvad jeg ellers var behandlet med (Armour, T4, T3) blev jeg aldrig bedre. Efter at have læst artiklen stoppede jeg med at ryge i 2 dage før min næste TSH-test.

Mit TSH.... denne gang viste sig at være tilbage på 10,75, mens alle forrige tests viste resultater inden for normalområdet, og derfor blev min dosis aldrig justeret op. Lægen har nu øget min medicindosering og jeg overvejer nu om lægerne overhovedet læser den nye (omend begrænset) forskning."

"Dr. Peter Singer's bemærkninger er ikke bare dumme, de er nedladende, egoistiske og farlige. Jeg væmmes ved endokrinologer der blot afviser dem af os med invaliderende symptomer! Disse læger er dovne, uuddannede og virkelighedsfjerne. Jeg leder efter en dygtig indremediciner, der kan andet og mere end at tælle TSH og sige "Synthroid!"

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Mary skrev en artikkel om showet her:
    http://thyroid.about.com/b/2010/01/2...-awareness.htm

"NBC's Today Show Tackles Thyroid Awareness and Controversies Over TSH Testing: Kent Holtorf, MD Comments.

NBC's Today Show had an interesting segment this morning focusing on thyroid awareness. (You can view the segment online now.) The segment aired on Thursday Jan. 28, 2010, around 9:20 a.m. EST. The story featured California nurse practitioner (NP) Eola Force, who while caring for her own patients, was herself struggling with depression, fatigue, brain fog, and weight gain -- at one point she reached 400 pounds according to the story. Eola said that as a health practitioner, she recognized what were the classic symptoms of an underactive thyroid -- hypothyroidism.

Eola had what the NBC reporter called "the most common blood test to detect thyroid disease, called a TSH," and her TSH apparently came back as normal. Eola said that doctors told her: "It's just because you're fat. You're fat, you're fat, you're fat and you're menopausal, and you're female...and you're fat!"

California thyroid expert Dr. Kent Holtorf -- who we've interviewed here at the About.com Thyroid site a number of times -- was interviewed for the story, and said that the problem is that the TSH test "only catches about 20% of thyroid disorders." Dr. Holtorf said that he worries that "doctors aren't spending the time to do other tests that could catch what the TSH misses."

According to the reporter, "endocrinologists agree that thyroid disorders can be missed, but badmouthing the gold standard for thyroid screening is a controversial idea."

The segment then featured University of Southern California endocrinologist Peter Singer, MD, who said: "We in the endocrinology field feel that we have very sensitive tests in order to be able to diagnose thyroid problems."

Even though Eola's TSH test showed "nothing wrong," according to the reporter, Dr. Holtorf said other tests showed there was a problem, and decided to treat her, which she says worked. Eola told Today: "Within two weeks I was going, 'I'm on the right path!'"

The reporter said: "Some doctors accuse Holtorf of practicing fringe medicine, and say any success is largely due to more of a placebo effect than anything else, but if it makes people feel healthier, so be it."
    NBC's Today Show handler om opmærksomhed på thyreoidea og om kontroverser vedrørende TSH-testen

NBC's Today Show viste et interessant indslag i morges, hvor fokus var rettet på sygdomme i skjoldbruskkirtlen. (Du kan se indslaget online nu.) Segmentet luftet på torsdag 28 januar 2010, omkring 9:20 EST. Historien handler om en praktiserende sygeplejerske (NP) i Californien, Eola Force, der samtidig med at passe sine egne patienter, måtte selv kæmpe med depression, træthed, brain fog og vægtøgning, der på sit højeste nåede op på næsten 200 kg. Eola sagde, at hun som beskæftiget med sundhedspleje vidste udmærket godt at hendes symptomer var tegn på et underaktiv skjoldbruskkirtel og sygdomme hypothyreose.

Eola havde taget, hvad NBC reporter har kaldt det "den mest almindelige blodprøve til påvisning af thyreoidea sygdom, TSH-prøven" og hendes TSH tilsyneladende var normalt. Eola sagde, at lægerne fortalte hende: "Det er bare fordi du er fed. Du er fed, du er fed, du er fed, og du er i overgangsalderen, og du er kvinde ... og du er fed! "

Californiens ekspert i thyreoidea Dr. Kent Holtorf - som vi har interviewet her på About.com Thyroid-sitet flere gange - blev interviewet af NBC i tv-indslaget og sagde, at problemet er, at TSH-testen "kun fanger omkring 20% af alle thyreoidea lidelser." Dr. Holtorf sagde, at han det bekymrer ham, at "læger giver sig ikke tid til at gennemføre andre tests og undersøgelser, der ellers kunne fange, hvad TSH-testen havde misset."

Ifølge journalisten, der har foretaget baggrunds ressearch til tv-indslaget - er endokrinologerne faktisk enige om, at risikoen for at overse sygdomstilstande i skjoldbruskkirtlen eksisterer, men desuagtet vil den "gyldne standard" for thyreoideaudredning (TSH-testen/red.) fastholdes, selv om den er kontroversiel.

Efterfølgende i indslaget blev vist et interwiev med endokrinologen Peter Singer, MD fra University of Southern California. Han sagde at: "Vi endokrinologer føler, at de tests vi benytter er meget følsomme og fuldt ud i stand til at diagnosticere problemer med skjoldbruskkirtlen."

Selvom Eola's TSH-test viste "intet galt" ifølge journalisten, foretog Dr. Holtorf andre tests og undersøgelser som netop bekræftede Eolas stofskiftesygdom, hvorfor han har sat hende i behandling. "Allerede indenfor de første to uger mærkede jeg at jeg var på rette vej" sagde Eola Force under tv-udsendelsen.

Journalisten tilføjede, at "nogle læger beskylder dr. Holtorf for at udøve kvaksalveri (?) og at hans succes med at behandle sygdomme i skjoldbruskkirtlen skyldes placebo-effekt, men hvis behandlingen hjælper og får folk til at føle dem bedre - so be it."
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: TSH-tyranni

"Hyggelig" lege Eola var ute for. Å si "Det er bare fordi du er fed. Du er fed, du er fed, du er fed, og du er i overgangsalderen, og du er kvinde ... og du er fed! " - er det i tråd med legeetisk ed montro?

Det smaker av hersketeknikker, og dem er det desverre mange leger som benytter seg av:
    Usynliggjøring
    Latterliggjøring
    Tilbakeholdelse av informasjon
    Fordømmelse uansett hva du gjør
    Påføring av skyld og skam
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 2 av 2 Først 12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn