Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Tråd: Stine Okkelmo

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,233

Exclamation Stine Okkelmo

"De aller fleste overvektige er blitt det fordi de spiser for mye og beveger seg for lite. De er altså selv skyld i de ekstra kiloene. Det er også antagelig derfor så mange føler seg berettiget til å fortelle dem nettopp dette i ganske kraftige ordelag. Men - alle vet at Jeppe drikker, men ingen spør hvorfor. For en del overvektige ligger det noe helt annet enn latskap bak de ekstra kiloene. Det kan være psykiske belastninger som mobbing, overgrep, dødsfall eller andre traumatiske hendelser i familien/nære omgivelser som har trigget vektøkningen. Når kjipe ting skjer, går noen mennesker inn i en depresjon. Andre prøver å rømme fra det hele ved å bli treningsfanatikere, noen slanker seg anorektiske - og noen spiser seg feite.

Dette er selvsagt ikke hyggelig. Men det er nå engang slik at enhver må ta ansvar for egen helse - både psykisk og fysisk. Er du overvektig, må du se å få slanket deg. Er det psykiske belastninger som har gjort deg feit, da må du få ryddet opp i tankemønsteret ditt. Uansett kan det være lurt å få hjelp av fagfolk, om det så går på hjelp til selve slankingen, eller hjelp til å løse opp flokene som har samlet seg i hodet.

Harde ord, men er det ikke slik det må være?"
    Læs artiklen Hva er det med feite folk? på Dinside.no

Og mens jeg tænkte videre over alle de mange øvrige, utallige grunde til overvægt end overspisning, Stine Okkelmo øjensynlig ikke er bekendt med, scrollede jeg videre ned, hvor særlig en kommentar sprang i øjnene som den første: "Stigmatiserende "journalister" på DinSide.no? Du kan jo gjette på grunnen til at ordet "journalister" står i apostrof... Burde det ikke være et minimumskrav til grunnkunnskap og research FØR slike artikler som bidrar til stigmatisering av en gruppe som sliter allerede??? Kvalmende... Og NEI, jeg er ikke overvektig, men jeg kjenner til problemstillingene disse sliter med likevel." Navnet på denne læser er Karsten Krutt og møder nogen denne brave mand ude i det virkelige liv - fortjener han et håndtryk og en klap på skulderen for ikke have glemt at han er et menneske, mere på godt end på ondt.

Noget andet gælder "journalisten" Stine Okkelbo, en ung, smuk, slank jente (billedet), der så gruelig meget fortjener at se lyset, før hun yderligere forværrer, hvad allerede er så ubærlig for så mange...

Jeg vil derfor omskrive lidt Fanteris signatur og efterlyse en "organtyv for å stjele Stine Okkelmos thyreoidea". Så kan vi snakkes ved - Stine Okkelmo og os, om nogle år, efter at hun er vågnet hver morgen med en boks Levaxin på natbordet! Hovmod står for fald når man allermindst venter det.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    50
    Meldinger
    3,076

Question Sv: Stine Okkelmo

Hva er det med feige folk?

Hvorfor befinner de seg så inderlig vel med å sparke nedover;
    enhver idiot / hakkekyllinghakker kan jo klare det.
    Og hvordan klarer de å stå oppreist?? De har jo ingen ryggrad

S.okk elmo - navnet skjemmer visst heller ikke

Good night - and good luck (for øvrig en film om oppsiktsvekkende GOD journalistikk!!)
    Sist endret av Kevlin; 10-01-10 kl 17:00 Begrunnelse: skrivefeil
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    895

Standard Sv: Stine Okkelmo

Jeg har forlengst sluttet å lese kommentarer til slike artikler. Det står ofte så mye dritt i dem, mobbing og trakassering florerer. Jeg blir bare trist av å lese slikt. Det er sjelden jeg deltar i slike "debatter" også. Jeg gjorde det før, men ble så lei av alle besserwisserne som rakket ned på meg, selv om jeg på saklig vis forsøkte å forklare dem at det er flere årsaker til overvekt enn kun kosthold og feil livsstil. Hvor mange ganger jeg har blitt kalt for løgner når jeg forteller om hvor mye jeg trener og hvor sunt jeg spiser, har jeg ikke tall på. Men det er mange. Jeg har også opplevd å bli kalt for løgner når jeg har stått frem med hvem jeg er og at jeg jobber som instruktør i vannaerobic for overvektige, og faktisk kan vise til at det er mange overvektige som trener og lever sunt. Men for slike bedrevitende fjols er det lettere å kalle meg for løgner, enn å innse sannheten - nemlig at de slett ikke vet noe om hvordan det er å være overvektig og årsaker til overvekt.

Jeg har også flere ganger forsøkt å få avisene til å kutte ut kommentarfelt under slike artikler da de bare utarter til mobbing og drtittslenging, men oftest til ingen nytte.

Jeg klaget sågar VGs debattforum inn for PFU for et par år siden, fordi de tillot mobbing og trakasserende innlegg om overvektige på sine sider. Men jeg tapte saken under henvisning til at "det skulle være takhøyde i debatten". Kan det virkelig kalles "takhøyde" når folk blir tråkket på og rakket ned på i slike debatter?
    Jeg fikk full støtte av en av Norges ledende spesialister på overvekt, Grethe Støa Birketvedt. Men det hjalp heller ikke.

I oktober i fjor ble jeg intervjuet av vår minste lokalavis, Askeravisen - bla frem til side 4 i pdf-versjonen her:
    http://www.askeravisen.com/AskerAvisen_281009.pdf

Det er virkelig synd at vi i vår tid ikke har kommet lengre enn dette. Vi vet nå (eller i det minste burde vite) så mye om kroppen og hvordan den fungerer, at slik stigmatisering ikke burde forekomme. Men det gjør det altså. Selv fra de som virkelig burde vite - ekspertisen. Jeg har flere kunder som har lavt stoffskifte, og som i årevis i likhet med meg ikke har kunnet fatte hvorfor de har lagt på seg.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn