Side 3 av 11 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 107
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Standard Sv: Kan man komme på Balderklinikken uden henvisning fra sin læge?

Tusind tak for de helt nye informationer, det vil jeg straks undersøge. Er du selv blevet bedre efter at du fik thyroid?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Jeg glemte at spørge om jeg kan få en henvisning fra min egen læge, eller om jeg skal finde en orthomolekylær læge selv? Uanset hvad er det virkelig en nyhed jeg kan bruge til noget - tak!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,359

Min fordøjelse har rettet sig fuldstændigt, og det er jo en vigtig forudsætning for meget andet. Desuden har jeg fået større lungekapacitet og flere kræfter end jeg har haft længe - var helt smadret af den ny Eltroxin og kunne ikke rejse mig ordetligt med Euthyrox. Har også fundet ud af, at det liv, jeg troede, var normalt for mig, nok kunne have været en hel del bedre, hvis jeg havde fået thyroid for længe siden. (Men da jeg i første omgang fik diagnosen, var jeg bare helt i knæ og var vildt taknemmelig for Eltroxinen, selvom jeg aldrig kom til at føle mig helt som mig selv igen. Man kan vel sige, ens forventninger kan sættes for lavt ... ) Også min psykiske energi er en helt anden med thyroid

Men jeg kan godt mærke, at det stiller nogle krav pludselig at blive mere stærk; kroppen kan blive i tvivl om, hvad den skal stille op ... Så jeg er meget træt om aftenen. Bliver dog i modsætning til tidligere til gengæld også søvnig , og det er en stor hjælp. Har ellers i årevis bare været stiv af træthed om aftenen - overtræt - og ikke følt, jeg har kunnet ændre noget. Lidt svært at beskrive. Men så har jeg længe haft den vane at styrte rundt lige inden, jeg skal sove - helt tosset - og lave alt muligt, jeg skulle have nået tidligere men ikke havde energi til. (Og komme alt for sent i seng)

Men det har ikke været sådan, at jeg har haft mere energi sidst på aftenen heller. Der kan jeg bare bedre presse mig selv Men det er jo selvfølgelig skruen uden ende.

Thyroiden gør det endnu vigtigere at være opmærksom på de her ting, som jeg føler og forstår det. Jeg er begyndt at tage 3 mg melatonin med timerelease - købt hos den orthomolekylære læge - om aftenen, inden jeg skal sove. Hader piller (især efter eltroxin-skandalen, der gjorde det klart, hvor galt det kan gå bare ved at æde nogle bestemte 'hjælpestoffer' ...) men det er altså vejen frem for mig at sørge for at sove NOK.

Og så lige en vigtig detalje: De læger, der vover at skrive thyroid ud, gør det i fortrolighed med patienten. Vedkommende løber en stor risiko for at blive ugleset af sine kolleger, selvom der ikke er noget som helst ulovligt i det. Så pas godt på den gode læge, du forhåbentlig finder.

Nielsigne.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Hej Nielsigne
    Jeg genkender rigtig mange af dine symptomer:Ufattelig træthed, der resulterer i en form for overtræthed, der gør at jeg ikke kan sove om natten - dårlig cirkel. Primært føler jeg mig energiforladt på grænsen til at føle mig syg, kvalme, omtåget og træt, træt. Det er svært at forklare, hvor gennemgribende sygdommen er, men jeg føler mig som en på firs år, kan ikke klare noget. Og en bytur på et par timer, kan ødelægge resten af dagen - i bedste fald. Så der skal ske noget, er også bange for at miste mit job, som jeg ellers er meget glad for.
    Jeg skiftede også fra ny eltroxin til euthyrox - det blev det ikke særlig meget bedre af og syntetisk T3 har jeg heller ikke hørt meget godt om, så nu skal det være. Jeg tror bestemt, at jeg vil følge dit råd, da jeg næsten ikke orker at tage kontakt til en endokrinolog.
    Lykke til og tak for dine ord og indblik i dit liv.
    PS. Gik du direkte fra euthyrox og over til naturlig thyroid - og er du i kombinationsbehandling?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,359

Jeg skiftede direkte over.

http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...8787#post88787
    jeg beskriver i #56 hvordan jeg gjorde den dag

Og så denne
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...verlege+Louise
    hvor du kan læse et svar fra en overlæge på OUS Aker om, hvordan tsh reagerer på thyroid medicin. Selv over for en alternativt tænkende læge kan den være guld værd, tror jeg

Lidt mere praktisk her - om hvordan man indtager medicinen:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=10413

Thyroiden fra Glostrup kan så vidt jeg ved ikke smeltes i munden. Det kræver mere avanceret teknologi, end de har der, siger apotekeren.

Jeg tror ikke, der er nogen, der har objektiv viden om, hvorvidt thyroid eller kombibehandling med thyroid eller rent t3 er det bedste. Men nogle forskellige overvejelser i denne tråd:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=10357

Læs endelig en masse af det, der handler om d-vitamin + binyrerne + immunforsvaret.
    at det ikke er let hele vejen kan du læse bl.a. her:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=10374

Og masser af praktisk her også:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ght=Jeanette78

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Men det har ikke været sådan, at jeg har haft mere energi sidst på aftenen heller. Der kan jeg bare bedre presse mig selv Men det er jo selvfølgelig skruen uden ende.
    Nielsigne Du kan ikke presse dig selv på dette (sene) tidspunkt på aftenen, uden samtidigt at presse binyrerne til aktivitet, hvor det ligger naturligt for binyrebarken, at hvile. At være træt om aftenen er et tegn på, at binyrerne "forsøger" at genvinde den normale døgnrytme og giver du efter for det, vil de kvittere med bedre energi dagen efter.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,359

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
    Jeg glemte at spørge om jeg kan få en henvisning fra min egen læge, eller om jeg skal finde en orthomolekylær læge selv? Uanset hvad er det virkelig en nyhed jeg kan bruge til noget - tak!
    Kære Anne
    Når det gælder thyroid medicin, må man finde alt selv ...

Især i Danmark.

Og når du så kommer til den private klinik, skal du til at tænke over, hvad du vil bruge penge på. Det føles mærkeligt, når man er vant til det offentlige, hvorman sparer, men er nødvendigt at tænke over, når man bevæger sig over i det private - hvor lægen egentlig ikke er interesseret i, at man sparer ...

Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,359

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Nielsigne Du kan ikke presse dig selv på dette (sene) tidspunkt på aftenen, uden samtidigt at presse binyrerne til aktivitet, hvor det ligger naturligt for binyrebarken, at hvile.
    Næ ... Men det er bare sådan, det har været. Det har været ond cirkel. Og den er ikke helt slut endnu, men jeg er blevet bedre til at gå i seng, fordi jeg kan blive søvnig og ikke kun træt nu pga. behandlingen med thyroid.

Det har jo været en kombination af dårlig medicin og alt for mange pligter, jeg ikke har / har haft kræfter til men som ikke desto mindre er nødvendige at få fra hånden.

Tør slet ikke tænke på, hvor jeg ville være endt henne uden dette forum med fx mange gode råd vedr. binyrerne

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Ja, man skal passe på sine penge, specielt midt i en økonomisk krise, men jeg har tænkt mig at gå direkte til sagen, når jeg ringer - ellers kunne det hurtigt blive en dyr affære at shoppe rundt hos diverse læger.
    Mange tak for alle de links du har sendt mig, det kan godt være ret uoverskueligt at finde den rette information, selvom jeg efterhånden har års træning, føler jeg mig ofte stadig som en novice i kroppens mysterier - det er jo en helt videnskab - he, he.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Standard Mine erfaringer med kombinationsbehandling

For nogle er det måske let, for mig var det et svært valg at vælge mellem syntetisk T3 eller ERFA. Som udgangspunkt har jeg dog valgt T3, da det er nemmere at få fat på og jeg samtidig har det danske sundhedssystem i ryggen. Dette betyder på ingen måde, at jeg har udelukket ERFA, hvis det viser sig, at T3 ikke kan give mig et fornuftigt helbred tilbage.
    Men jeg er som sagt begyndt på T3 i går og er umiddelbart positivt overrasket. Jeg kan godt mærke trætheden i kroppen, men den er ikke så gennemgribende og jeg føler faktisk overskud.
    Jeg er startet på 10 mikrogram dagligt og skal have lavet blodprøver om cirka 3 uger, derefter kan man så vurdere om jeg skal sættes yderligere op i dosis.
    I går (1. dag) havde jeg en smule bivirkninger - jeg følte mig lettere manisk uden at det var forbundet med indre uro på nogen måde, jeg var også lettere konfus, lidt svimmel og havde en smule hovedpine. I dag har jeg derimod ikke mærket til bivirkninger overhovedet, andet end at jeg havde en let smerte i forhovedet, da jeg vågende. Mærkelig nok forsvandt denne smerte så snart jeg havde taget min morgendosis.
    I starten vil jeg dog passe på med ikke at belaste binyrerne (bl.a. på baggrund af Anisas erfaringer/historie) ved at springe omkring som en på 20 år, men gør som jeg plejer, dog med langt mere overskud.
    Her til aften føler jeg mig så træt og afslappet og slet ikke stresset i kroppen. Ydermere skal det nævnes, at jeg ikke har sovet til middag i dag, hvilket er ret usædvanligt. Jeg plejer ellers at tage en lur midt på dagen, nogle gange flere timer alt efter energiniveauet

Side 3 av 11 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. Graves siden 2004
    Av jane i forumet Graves sykdom
    Svar: 42
    Siste melding: 06-05-10, 15:11
  2. Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
    Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 13
    Siste melding: 01-10-09, 12:18
  3. Fikk graves for 14 år siden
    Av millasin i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 31
    Siste melding: 29-04-09, 15:30
  4. Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
    Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 50
    Siste melding: 21-06-07, 23:34

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn