Side 2 av 6 Først 1234 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 53
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    54
    Meldinger
    409

Standard Sv: På arbejde med lavt stofskifte

Kjære Anisa!

Dette blir omtrent som jeg skulle ha skrevet det selv,
    merkelig tilfeldig også akkurat det med skatt etc.
    Trodde faktisk at jeg var litt enestående om å være så uheldig.

for å være helt ærlig er det vel mange slike tilfeller i Norge også og egentlig burde man gått til et masse søksmål om erstatning.

hvor mange liv er egentlig blitt ødelagt?
    Egentlig er det mange som burde fått svi for den urettferdighet så mange blir utsatt for
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    179

Takk for at du delte, Anisa.
    Trist og urettferdig alt dette. Både på grunn av og på tross av er du ein ressursperson for mange andre.

Stor klem til deg!!

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    50
    Meldinger
    225

Kjære Anisa

Jeg blir så sint på dine vegne, det er en gal, gal verden vi lever i...

Ønsker deg det beste

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: På arbejde med lavt stofskifte

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Vi burde ha samlet mange slike historier og utgitt dem i en bok!
    Det er en rigtig god idè!

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Jeg er ikke like modig som deg og kommer derfor ikke til å skrive like mye
    .... og denne er rigtig synd, Lillepus Hvem skal så være modige for os, hvis ikke os selv? Andre mennesker? De samme mennesker, der har så mange gode idiotforklaringer på hypothyreose, de får lov til at sprede uimodsagt fordi vi ikke er modige til at banke dem i hovedet med sandheden?

Hvis man flytter vægten fra det helt private over på hypothyreosens tydelige spor i tilværelsen på de hovedpunkter, der er fælles for alle mennesker, bliver pointerne meget tydelige uden at være så individuelt intime, at det blotlægger hele ens privatliv for alle øjne der læser.

Vores liv er selvfølgelig meget andet end hypothyreose, men der hvor vi deler alt det, hvor alle har fælles forventninger til tilværelsen - ville beskrivelsen af sygdommens reel indflydelse på netop det alle mennesker har tilfælles kunne forklare, selv de mest uvidende og træge, hvad det er denne sygdom gør ved et liv og ved alle vi omgås.

Ville vi overhovedet kende Kåre Birkeland Professor dr.med. Avdelingsleder Endokrinologisk avdeling på Aker Universitetssygehus, hvis han havde fået sygdommen hypothyreose i sine unge år? Jeg tvivler. Kåre Birkeland ville kun findes omtalt i lægejournaler som enten funktionelt syg hypokonder, eller på anden måde, måske hos NAV som modtager af uføretrygd eller andre ydelser, da han ikke ville kunne forsørge sig selv, hvis han var bare halv så syg som mange er på dette forum! Havde han været overladt til den slags læger, der i dag er hans kolleger eller også ham selv.... ja, så ville verden aldrig har hørt om Kåre Birkeland og han ville få lov til at hensygne i lorte liv uden støtte og uden effektiv behandling, fordi ægte Thyroid-mediciner "er noget dritt"

Eller..... Jens Stoltenberg? Havde han fået hypothyreose som ung mand og ikke responderede godt nok på behandling med Levaxin, og blev så overladt til forfald fordi lægerne mente at "Armour er noget dritt", da havde han nok aldrig blevet cand.oecon (sosialøkonom) fra Universitetet i Oslo i 1987 og gift med sin Ingrid. Hans børn ville nok aldrig var blevet født.... Og da slet ikke var han blevet statsminister.... Han ville sidde nu som en halvgammel mand og se tilbage på et spildt liv og ikke kunne forstå at selv den højeste Mensa-IQ forslår som skrædder i helvede når hans skjoldbruskkirtel IKKE fungerer og den behandling han fik tilbudt var USSEL, trods muligheden for meget bedre.

Så jeg spørger bare! Hvordan skal Kåre Birkeland, Jens Stoltenberg og alle medicinske og politiske medløbere, der altid stimler om "eksperterne" og "magtens mænd" overhovedet skaffe sig et begreb om, hvad der i virkeligheden foregår rundt om skjoldbruskkirtelsygdommen hypothyreose i dagens sundhedsvæsenet? Hvor mange spildte liv, hvor mange spildte arbejdshænder, hvor mange tabte skatteindtægter og hvor mange penge koster denne sygdom den enkelte borger og statskassen?

Hvem skal så være modig? Per Egil Hegge? Har denne mand ikke allerede været mere modig end vi alle tilsammen? Han er ikke en ung mand mere og når sandheden skal frem - ja, så har de thyreoidea-syge ikke fulgt op på hans anstrengelser - hverken som patientforeningerne eller som enkelte syge.... Han fik lov til at stå alene og det gør han fortsat, stort set.

Måske skulle vi prøve at fatte, at samfundets indstilling til sygdomme i thyreoidea bygger på hvad samfundet hører og læser. Når samfundet aldrig hører fra os, andet end små forkølede pip - ja, hvem skal så fortælle samfundet hvad der foregår? Nisser?

Respekt for Ruth Roland
    Sist endret av Anisa; 20-01-10 kl 17:10
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Hei igjen! Vært tomt for naturmedisinen jeg bruker, formen har vært deretter, så jeg har vært lite aktiv her inne i det siste....

Men sterk og trist lesing det du forteller! Det får meg også til å tenke at livet virkelig ikke alltid er rettferdig... : (

Du er så ressurssterk og kreativ, og har "vært ute en vinter-natt før" som vi sier i Norge, du "lander nok på føttene" denne gangen også!

Du er enormt kunnskapsrik når det gjelder stoffskiftesykdommer + +. Jeg har skjønt at dette er ett lekmannsforum, med de spesielle krav det stiller. Men hva om du som privatperson, helt adskillt fra forumet, starter opp som terapaut med stoffskifte som spesialitet? Terapaut er neppe en beskyttet tittel. Jeg har nevt det før også, jeg hadde gjerne gått hos en med din kunnskap og også livserfaring, du er generellt svært flink til å gi gode råd!

Kanskje du kunne annonsere på nett, via alternativ sider, aviser el, jeg er ikke i tvil om at du kunne ytet svært god hjelp, det er d mange eksempler på her på forumet også : )! Igjen, forslagene er ment utenfor forumet. Men ofte er man flinkest til noe av det man er mest interessert i, noe man kan begynne "nøste" i hvis omskolering kanskje blir aktuellt.

Skjønner at du ønsker være selvstendig/ikke være til bry osv, men sønnen din vil neppe sitte og se på at du f.eks blir husløs, jeg håper og tror at dere finner en løsning : )!

En ting som er annerledes nå, i forhold til de problemene som har vært tidligere, er at nå har du funnet frem til gode behandlinger selv for stoffskifte sykdommen, det vil gi deg ett bedre overskudd til å takle denne store utfordringen også...

Hell og lykke

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av usikker Vis post
    En ting som er annerledes nå, i forhold til de problemene som har vært tidligere, er at nå har du funnet frem til gode behandlinger selv for stoffskifte sykdommen, det vil gi deg ett bedre overskudd til å takle denne store utfordringen også...
    Det håber jeg også, kære Usikker

Mange tak for alle hilsner. De er i hvert fald mange flere end jeg får i the real life. Mange venner er faldet af i svinget gennem årene med sygdommen og nu er endnu flere væk. Da jeg har rundsendt lidt info om, i kun få ord og uden tårevædede - øh-øv-synd-for-mig-øv osv. - har jeg ikke fået et eneste svar. Det betyder, at der bliver i fremtiden mange, mange kopper kaffe der bliver sparet væk.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Dette er en så sterk og hjerteskjærende historie. Det verste er at den ikke er unik, det gjelder mange av oss i mer eller mindre grad.

- Og så bruker du all denne tiden på å hjelpe oss når du er i denne situasjonen! Ikke glem å ta vare på deg selv! Jeg ønsker deg alt godt! Har alltid ment at "Good things happen to good people" det tror skjer denne gangen også!

Men vi har en viktig sak å kjempe for!

Klem fra meg!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard På arbejde med lavt stofskifte

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Mange tak for alle hilsner. De er i hvert fald mange flere end jeg får i the real life. Mange venner er faldet af i svinget gennem årene med sygdommen og nu er endnu flere væk. Da jeg har rundsendt lidt info om, i kun få ord og uden tårevædede - øh-øv-synd-for-mig-øv osv. - har jeg ikke fået et eneste svar. Det betyder, at der bliver i fremtiden mange, mange kopper kaffe der bliver sparet væk.
    "Vennerne" er fortsat borte og der er fortsat intet lys for enden af tunnelen... Jeg lever nu på anden måned af en "skattefri pengegave" fra min søn, der har spænderet dkr. 58.000 på sin mor og hvis det ikke lykkes at komme i arbejde inden disse penge slipper op - ja, så ved jeg, at jeg allermest har lyst til at køre ud på isen og få fred.

Nej! Jeg er IKKE deprimeret!

Jeg er bare den eneste person i hele verden, der ved præcis alt om, hvor mange krumspring og hvor mange ofre jeg har måttet bære for overhovedet kunne forblive på arbejdsmarkedet i alle disse år, med hypothyreose i bagagen....

Derfor ved jeg med 100% sikkerhed, at systemet vil alligevel tage livet af mig, hvis jeg kommer med på "samlebåndet" hvor jeg bliver afkrævet at kunne leve op til alle de krav, som raske "system-ofre" skal adlyde.... før de får lov til at beholde almisserne. I Danmark er det ikke længere støtte. I Danmark er det almisser man nu kan bede om, uagtet at man forinden og i årevis har betalt verdens højeste skat, som de folkevalgte havde formøblet på alt andet end egne borgere.

Hvis jeg mister min bil (og det gør jeg, fordi når man har en bil er man ikke i nød, siger reglerne). Uden bilen kan jeg ikke bevæge mig længere end 2 km på gåben, før jeg skal sidde ned og vente på at kramperne løsner op. Jeg kan ikke tage bus eller tog, da jeg skal kunne finde et toilet med kun et par minutters varsel, medmindre jeg faster omkring 8-10 timer før afgangen. Så enten skal jeg sulte eller skal jeg ikke med tog eller bus. Jeg kan heller ikke cykle.... da jeg end ikke kan bringe cyklen til standsning når kramperne i benet sætter ind. Det har jeg nemlig prøvet og var en fingerbredde fra et kraniebrud sidste forår. Man kan ikke bremse en cykel med kun et ben. Jeg kan end ikke bruge en lille "ben-cykel" ved sofaen til at træne lægmusklerne på, da spasmerne sætter omgående ind.... 5-10 minutter når jeg er heldig. Flere timer, hvis jeg er nogenlunde heldig.... eller til næste dag hvis jeg er rigtig uheldig.

"Undskyld kære chef/sagsbehandler, men jeg kunne ikke møde op til tiden, fordi jeg sad 2 timer i en vandpyt på cykelstien, mens jeg ventede på at min krampe gik over" (Dårlig undskyldning = dagpengestop!).

Så hvordan skal jeg kunne komme hjemmefra og til tvangsmøderne på jobcenter eller hos "samarbejdende virksomheder", hvor man arbejder gratis for sin socialhjælp? Og når jeg endeligt er tilbage, er jeg så frisk nok til at bruge tiden til at finde et "rigtigt" job? Og hvor skal jeg lede, når jeg ikke har bil til at køre efter jobbet og her i området er der ingen jobs at finde, da alle jobs er optaget af "arbejdsløse på gratis tvangsarbejde", som her i Danmark hedder "straksaktivering".

Så nej! Jeg er IKKE deprimeret!

Men jeg kan ikke se, hvordan jeg skal kunne klare den overgang, når jeg ellers i årevis praktisk har minitiøst tilpasset alt der kunne tilpasses, for at jeg overhovedet kunne fortsætte med at arbejde, med hypothyreose og op ad bakke hele tiden.

Det står jo ikke beskrevet nogen steder.... Der er ikke nogen journaloptegnelser på hele dette forløb og hvis der var nogen optegnelser.... ja, så ville det være alt andet end hypothyreose, som skulle være årsag til alle disse besværligheder... Fordi hypothyreose er jo bare en let sygdom, der behandles med en lille pille om dagen og ellers kan man leve som før man blev syg.

Det betyder, at hvis jeg skal ind på systemets præmisser, vil jeg aldrig nogensinde få fred igen. Det er sikkert som amen i kirken.

Kun et nyt job kan løse det hele, men med kun 7.000 jobs til deling mellem 130.000 jobsøgere (januar-tal) har det lange udsigter og i mellemtiden smelter isen.
    Telefonen ringede nogle dage efter og lægen lød voldsomt optaget af mit stofskifte: "du har for højt stofskifte" råbte han i røret. I dag ved jeg, at der ingen antistoffer var og det eneste der var "galt" var mit TSH-tal "u-målbart". "Jeg vidste, der måtte være noget galt, som du er energisk og kvik hver gang jeg ser dig", tilføjede lægen. "Du skal udredes videre på hospitalet! Højt stofskifte er livsfarligt" sagde han og jeg skulle straks møde op på hospitalets ambulatorium, hvor han allerede har ringet og bestilte mødetid til mig.

Når man er en ung mor - det sidste man vil er at skulle udsætte sit barn for en syg mor, som så måske ikke bliver i stand til at tage vare på ham, når denne frygtelige sygdom skader ens krop. Jeg fik at vide, at jeg ville blive dødsyg, med ødelagt hjerte og andre organer, hvis det høje, høje stofskifte ikke bliver bragt ned. Det var bare lidt svært for mig at forstå.... jeg havde det jo vidunderligt. Ingen problemer med psyke. Ingen problemer med helbred overhovedet. Ingen hovedpiner, ingen ødemer, ingen fordøjelsesproblemer, smukt hår, rent hud, flotte negler.... ingenting overhovedet. Jeg trivedes, stortrivedes... måske endda mere end jeg nogensinde gjorde før, men lige meget var det. Lægen insisterede på at jeg var dødsyg og at behandlingen skulle iværksættes "omgående".

Det måtte jeg bøje mig for da jeg jo havde pligt til at være rask for mit barn. Det var det vigtigste. Vigtigste af alt. Det blev så først til radiojod og da jeg fortsat var "for kvik" efterfølgende - endte jeg på operationsbordet.

Da sluttede mit liv!
    Gid den f-u-c-k-i-n-g telefon havde aldrig ringet!! Eller havde den f-u-c-k-i-n-g læge været kvalt ved fødslen!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,357

Kjære Anisa
    Jeg har lest historien din i dag, og jeg har bare lyst til å gråte. Det er en sterk historie, og du er modig som deler den med oss her. Den behandlingen du har fått finnes det etter min mening ikke ord for. Jeg har lyst til å gi deg enda en

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: På arbejde med lavt stofskifte

Med mange hjertelige tak for respons og tilbagemeldinger, vil jeg opdatere tråden og fortælle hvordan det er gået siden februar sidste år...

Der er sådan set intet nyt at tilføje indtil december 2010, bortset fra at det var lykkedes mig at finde et godt job på 3 timer dagligt i april 2010. Dette job har jeg passet siden, mens jeg måtte leve på en sten, trods den fortsatte hjælp fra min søn. Men da han altså ikke selv er millionær og selv om han ikke, på noget tidspunkt har sat tal på for hvor meget (eller lidt) jeg skulle leve for - har jeg altså, helt frivilligt, skåret alle udgifter "til benet" i en grad, at der var dage hvor jeg end ikke kunne spise et helt måltid mad (ja, ja, så meget eller lidt for "lavkarbo-sympatier" og rT3, Berit ). Men det var i en god sags tjeneste og det var lykkedes at holde mig fri for "systemets" fangarmer, der forlanger opgivelse af ethvert krav på (selv)respekt, for at opnå "retten" til hjælp fra samfundet, som tingene har udviklet sig i Danmark de sidste 10 år. Jeg er fortsat "uafhængig" og fortsat lever på en sten, selv om i december 2010 har jeg oplevet, hvad kun kan sammenlignes med at ramme den helt store gevinst i Lotto: jeg fik en kontrakt på en ny, fast opgave fra april 2011. Det er jo snart, så hvorfor er jeg fortsat ked af det? Det er jeg, fordi i tillæg til hypothyreose, skal jeg nu også kæmpe mod samfundet for at få lov til at brødføde mig selv.

I begyndelsen af 2009 da hele historien startede, havde jeg en restskat for 2008 jeg var nødt til at udskyde betalingen af... Ingen omsættelig formue samt ingen indtægt = ingen afbetalinger. Jeg havde planer om at afvikle min restskat efter at min indtægtsgrundlag er blevet (gen)opbygget til fuldtid, men det har SKAT ikke tid til at vente på og forsøger at presse mig med truslen om at fratage mig retten til at være freelance - dvs. jeg kan nu ikke være sikker på at jeg overhovedet kan arbejde fuldtids fra april i år fordi til det har jeg brug for mit CVR-nr. Kunden ønsker ekstern service og det er ikke til diskussion. Arbejdsløshed og firmakonkurser i Danmark er fortsat tårnhøje og nye arbejdsløse kommer til i hobetal hver dag. Så fra at være glad og forventningsfuld - venter jeg nu på at SKAT bestemmer sig for ikke at ødelægge mit levebrød. Som jeg skrev til en ven i dag:

Det er bare SÅ beklageligt, at jeg måtte vente med at svare på din sidste e-post SÅ længe. Godt nok har jeg postet lidt på forummet i den mellemliggende tid, men det var langt fra, hvad jeg selv havde lyst til, men måtte opgive af tidsnød og fordi "virkeligheden" i mit arbejdsliv har tvunget mig til at bruge omtanke og energi til andet end det lystbetonede.

Det er SKAT-myndigheder der gør mit liv surt for tiden og hvis det ikke lykkes mig at holde dem stangen - vil det betyde enden på min selvforsørgelse. Det er en større sag, hvor jeg er blevet flyttet til kategori "virksomheds-skatteligning", selv om jeg kun er en freelance med ganske almindelig mellem-indtægt som ikke er større end en almindelig lønmodtagers. Alligevel forsøger SKAT nu at presse flere penge ud af mig, end jeg kan tjene og dette under truslen af at tage mit "freelance-momsnummer" fra mig, hvilket vil betyde enden på mit levebrød, der jo direkte er indrettet efter begrænsninger hypothyreose dikterer.

Jeg har skrevet til alle, fra skatteministeren, beskæftigelsesministeren, erhvervsministeren, Folketingets skatteudvalg's medlemmer og ellers "gud-og-hver-mand" hos SKAT, at begrebet "samfundsnytte" er altså ikke kun et lovligt argument når politikere og SKAT skal skaffe sig velvilje fra samfundet, til støtte for egne tiltag/påfund til at skaffe flere penge i statskassen. "Samfundsnytte" bør gælde også den anden vej rundt - for at borgere som jeg kan få ro til at brødføde sig selv OG til at afvikle sine restskatter i det tempo det kan lade sig at gøre. Det kan ikke nytte, at SKAT med den ene hånd fylder statskassen op med penge, og med den anden hånd - tømmer den, når tusinder danske freelancere som jeg, bliver forsøgt sendt ud på offentlig forsørgelse når de ikke kan afvikle restskatter med den fart SKAT forlanger. Den er fuldstændig gal, når SKAT ligestiller enlige, uformuende freelancerne med store virksomheder med masser af aktiver, når skatten skal lignes og inddrives. Der er forskel på en person og et firma med mange ressourcer og mange ansatte til at skaffe disse ressourcer til veje.

Fra at være ellevild af glæde over den nye kontrakt - hænger jeg nu (igen) i limbo og venter på at SKAT besinder sig. Heldigvis er april lige om hjørnet så jeg ikke behøver frygte at skulle vente på ubestemt tid. Det er kun en måned til og på denne korte tid kan jeg umuligt nå at blive slidt op så meget, at der er fare for et nervesammenbrud. Jeg har suspenderet alle fremtidsplaner, skærer yderligere af benet for at pengene skal række længst muligt, og så tager jeg en dag ad gangen.... Jeg kan ikke engang sige at det bliver spændende hvad april vil bringe, fordi lige nu findes der ingen april. Kun en dag ad gangen og jeg smiler fortsat når jeg vågner og smiler igen når jeg sover.

Selv om det lyder skræmmende - skal alle "nybagte" syge af hypothyreose være klar over, at hellere blive skræmt endnu mens tid er, slå i bordet og kræve en effektiv behandling, end først at blive skræmt til ingen verdens nytte, når det er for sent!
    Det kan godt være, at en del af "nybegyndere" i "hypothyreose-branchen" mener, at jeg er stram og "hensynsløs" når jeg opfordrer til selvovervindelse og til at tænke langt - og ikke håbe på for meget andet, end det man selv kan læse og lære sig til.... men det gør jeg og bliver ved med netop fordi jeg ved af egen, bitter erfaring at hypothyreose-patienter, der endnu ikke er helt ødelagte af sygdommen - skal ikke tro og håbe på, at det nok skal gå af sig selv! Det vil det ikke! Den eneste vej frem mod ægte håb om bedring fører igennem udvikling af egen evne til selvovervindelse, opgivelse af gamle håb for at gøre plads til nye (håb), denne gang nye håb med udsigter til at blive opfyldt. Og da Gud, som bekendt - hjælper bedst dem der kan hjælpe dem selv - er der ingen tid at spilde. Man skal lære alt man kommer i nærheden af og hver gang der sniger sig et lille håb på at "lægerne vil os det bedste og de skal nok hjælpe os når det gælder" - bliver udsigten til bedring bombet tilbage til det "ingenting" de fleste af os ældre har været i, og kender til hudløshed.

Tag dig selv alvorligt hvis ingen andre gør. Tag dig selv alvorligt hvis lægen ikke gør. Tag selv kontrollen og brug tiden med omtanke, til at lære at bruge kontrollen til at redde fremtiden. Havde jeg selv gjort det i tide, havde jeg aldrig behøvet at poste denne tråd.

Side 2 av 6 Først 1234 ... Siste

Lignende tråder

1. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 22:27
  2. For lavt stofskifte??
    Av søløve i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 10-12-10, 14:16
  3. ca. 4 år med lavt stofskifte
    Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves