Side 3 av 6 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 53
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    65
    Meldinger
    263

Standard Sv: På arbejde med lavt stofskifte

Kjæreste Anisa!

Jeg har ikke lest denne tråden før, men har nå sittet med tårer i øynene over din kamp. Ord blir fattige over en sånn situasjon.

Håper SKAT tar til fornuften slik at du kommer ovenpå igjen!

Varm fra meg!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Kjære Anisa
    Du har ikke levd et enkelt liv. Det du har oppnådd har du måttet kjempe for. En slik kamp kan gjøre folk egosentrisk og bitter. Det er det jeg beundrer hos deg: Du har greid å gjøre lærdom ut av dine vanskeligheter og i tillegg deler du den lærdommen med andre mennesker som er langt nede og virkelig trenger det. Jeg er en av de som alltid har nytte av din kunnskap. Tusen takk

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Kjære Anisa
    Jeg føler med deg, har erfart hva hypothyreosen gjør med arbeidsevnen, men så trenger man ikke alt det andre på toppen av det hele.

Det hender man hører historier her i landet også om ligningkontorene. Jeg får inntrykk av at det er forskjellig fra sted til sted. Men det hjelper jo ikke deg.

Freelance--her heter det vel at man har et enkeltmannsforetak, men det fins jo freelance også som begrep. Men uansett så er man jo avhengig av at man får lov å ha og bruke sitt organisasjonsnummer.

Jeg skal sende en bønn oppover til himmelen ang. deg.

Jeg selv har en jobb å gå til, bank i bordet, men vi har store problemer med vår gamle mor, hun har slått seg vrang kan man vel si og hun har jagd advokater på oss. Og det koster skorta, men det er jo meningen fra henne. Og alt pga ting hun innbiller seg. Nok om det.

Hilsen
    Nora

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    305

Kære Anisa

Det er umenneskeligt det du har gået igennem og det kræver en unik styrke og en stædighed der sjældent ses at holde modet oppe og ikke give op.
    Du besidder den styrke Anisa.
    Du er altid fantastisk til at yde støtte, henvise til saglig dokumentation og din formulering, når det er påkrævet med et kærligt spark bagi, er guld værd
    Jeg ønsker for dig at lykken vender og vil skinne ned over dig - det fortjener du.

KRAM
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: På arbejde med lavt stofskifte

Cirkeline, Blondie, Akas Ubeskriveligt, hvor meget jeg sætter pris på jeres tilbagemeldinger. Tak.
    Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Jeg skal sende en bønn oppover til himmelen ang. deg.
    Tak, tak og atter tak, Nora Håber du orker sende bønnen oppover en måneds tid endnu.

Regner med at sagen skal løses inden april, ellers går den ny kontrakt tabt. Tænk, at man skal kæmpe om at få lov til at forsørge sig selv, og dette i disse tider, hvor staterne bliver ved med at skære ned og den konservative public opinon hele tiden peger fingre af "samfundsnassere" dvs. alle os som af vanvare er kommet til at miste helbred eller jobbet...

Jeg har nu udarbejdet et skriftligt og smukt "tilbud" til SKAT, hvor jeg beskriver hvad jeg rimeligvis kan leve op til og indenfor en tidsramme, der ligger indenfor en rimelig synsvidde dvs. afvikling af skatterestance vil ske i et tempo, selv en bank ville stille sig tilfreds med. Så når det er acceptabelt for et pengeinstitut bør det også være acceptabelt for SKAT - forudsat at jeg kan beholde mit cvr-nummer og dermed indtjeningen. Jeg har lagt et slagplan!

Jeg har udbedt mig et hurtigt skriftligt og bindende svar inden 14 dage, og i tilfælde af afvisning - skal lovhjemmel for afvisningen anføres i SKAT's svar. Dernæst vil jeg enten søge om fri process eller søge efter sponsorer til et søgsmål mod staten, hvor jeg vil kræve erstatning for årelang tørt og svie, samt for tabt arbejdsfortjeneste for alle årene frem til pensionsalderen. Det bliver en præcedens-sag der vil give genlyd over det ganske land, da omkring hundrede tusinder danske freelancere er udsat for samme unuancerede skatte-vilkår som jeg, hvor enkeltpersoner behandles som de var store virksomheder. I givet fald får jeg også god tid til at forfølge sagen.... Denne gang slår jeg mig ikke stiltiende til ro - hypothyreose eller ej!

Det er utroligt, at man skal kæmpe for at forsørge sig selv... fordi SKAT hellere bruger ressourcer på enkeltpersoner, samtidigt med at 3 ud af 4 danske virksomheder betaler ikke selskabsskat og over 400 hovedrige velhavere, er afsløret i at have ført milliardbeløb ud af landet og til skattely i udlandet. Det er helt OK og SKAT accepterer det. Men en beskeden hypothyreot som jeg skal derimod forfølges med alle midler SKAT har til rådighed og for et latterligt lille beløb, jeg selv er parat til at betale ved at tjene pengene først. Hvis jeg får lov...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Kjære Anisa

Jeg blir ganske forferdet over hvordan dette systemet fungerer. Ønsker deg all lykke til!!! Har tenkt på deg flere ganger og lurt på hvordan det har gått med jobbsituasjonen din. Godt at du orker å ta opp kampen. Har du vurdert å gå til media? En belastning å gjøre det, men med trykk fra media vil kanskje beslutningstagerne bli påvirket?

Klem fra meg

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    305

Vil give Rufus ret i at medierne plejer at blive hørt når menigmand bliver overset og ignoreret. Det er et vanvittigt system du er havnet i Anisa og jeg ville gribe fat i alt hvad jeg kunne.
    Det var dejligt at læse at du har taget kampen op - du er stor inspiration

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    65
    Meldinger
    263

Hei Anisa!

Jeg har tenkt så mye på deg etter at jeg leste din historie. Hvordan går det? Har du fått en avklaring med skattemyndigheten?

Ville bare gi deg en klem mens du venter på at april skal komme!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: På arbejde med lavt stofskifte

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Jeg blir ganske forferdet over hvordan dette systemet fungerer. Ønsker deg all lykke til!!! Har tenkt på deg flere ganger og lurt på hvordan det har gått med jobbsituasjonen din. Godt at du orker å ta opp kampen. Har du vurdert å gå til media? En belastning å gjøre det, men med trykk fra media vil kanskje beslutningstagerne bli påvirket?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Vil give Rufus ret i at medierne plejer at blive hørt når menigmand bliver overset og ignoreret. Det er et vanvittigt system du er havnet i Anisa og jeg ville gribe fat i alt hvad jeg kunne.
    Det var dejligt at læse at du har taget kampen op - du er stor inspiration
    Rufus og Cirkeline (og andre)

Siden ingen længere ved, hvem ejer bladhuse og der handles via en skov holdingsselskaber og fonde - blev vores frie presse ganske u-fri. Der er undtagelser, men stort set fravælger mange aviser de politisk ubekvemme emner, hvis det ikke passer i Bestyrelsernes politiske observans. Tillige debatklima i aviserne er blevet grov og så "svinehundsk", at jeg vil ikke udsætte mig for at blive "obduceret" i fuld offentlighed pga. denne sag. Jeg har gjort noget andet indledende: der er blevet stillet i Folketingssalen et §20 (tror jeg det hedder) spørgsmål til (skatte)minister om sagen principielt. Han er forpligtet med at svare og jeg bare ved at han vil sno sig, men det håber jeg næsten at han gør, idet i så fald skal der ryddes op politisk, så den danske SKAT-myndighed ikke skaber flere sociale klienter ud af ganske selvhjulpne skatteborgere. At skåne statskassen for unødvendige udgifter burde være mindst lige så vigtigt som at hente penge til den, men sandheden er, at SKAT misbruger andre samfundets kasser til at fremme egne interesser - ikke som en samfundsbevidst skattemyndighed, men som en ganske almindelig institution/arbejdsplads med effektivitetsmålinger, budgetter osv. der vil vise hvor dygtige de er til sit job, uanset at regningen for det sendes til andre ministerier/kasser.

Sitat Opprinnelig skrevet av akas Vis post
    Jeg har tenkt så mye på deg etter at jeg leste din historie. Hvordan går det? Har du fått en avklaring med skattemyndigheten? Ville bare gi deg en klem mens du venter på at april skal komme!
    Her falder ethvert klem på et tørt sted. Takk Akas Nej, der er ikke kommet noget svar endnu, så jeg bare fortsætter som intet (skidt) kan hænde. Det koster noget at opretholde sindsroen, men derfor sidder jeg ikke bare og venter på nogen "nåde". Hvorfor skulle jeg også det? Jeg har i årevis gjort mit allerbedste og prisen var tårnhøj. Så høj, at jeg ikke længere vil affinde mig med det skidt mere... Jeg er derfor begyndt at søge efter sponsorer i lukkede erhvervsfolk-grupper, til at dække omkostninger ved en principiel sag jeg vil trække SKAT i retten for, såfremt SKAT's fremtidige handlinger medfører tab af forsørgelsesgrundlag og tabt arbejdsfortjeneste i årene fremover. Jeg tror selv, at SKAT er kommet til at fange sig selv i sine egne "interne" kutymer og nu ved de ikke, hvordan de skal slippe ud af det... uden vel at mærke at komme til at fremtræde som misbrugere af offentlige midler. Det bliver interessant at se, hvad der sker (hvis mine binyrer ikke sætter ud af at holde "stress-skansen" ).

Det er blevet en eeeenorm "off topic" i forhold til temaet "På arbejde med lavt stofskifte", men heldigvis kan jeg give mig selv lov til det, da det er min egen tråd.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    305

Kære Anisa tak fordi du har overskud til at give en tilbagemelding om status for dig
    Hvad blev der af den frie presse ......KORS HVOR ER JEG NAIV
    Den §20 til skatteministeren glæder jeg mig til at høre mere om Efterhånden kan min tiltro til velfærdsstaten ligge på et meget lille sted - det kan hurtigt blive en fælde for ærlige og retsbevidste borgere - det er virkelig noget skidt.
    Anisa hvis jeg havde haft penge til det, ville jeg med glæde dække dine udgifter - men sådan er min verden desværre ikke indrettet - har været sygemeldt for længe og fået fyresedlen. Men med det drive du har, er jeg mere end sikker på at du finder de rette mennesker, som kan se uretfærdigheden i din sag og som med glæde vil dække udgifterne.
    Jeg krydser fingre for dig og sender gode tanker til dig

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Side 3 av 6 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 22:27