Side 3 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 73
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Tyroid på blå resept.

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Sekretæren fortalte meg at dette var først egang i de åtte årene hun hadde jobbet der at hun hadde fått en slik henvendelse, men de har jaggu forberedt seg på den dagen pasienter kom til å ringe og stille spørsmål og lagt så mange hindringer i veien som det er mulig å legge.
    AAAARRRRGGGGHHHHH!!!!!!!!!!!!

Hun ba meg ringe privatpraktiserende endokrinologer (altså alle 101 på lista), mange av dem er det ingen kontaktinfo til i Gule sider og jeg må vel leie privatdetektiv for å finne tak i dem.

ALT for å forsøke å hindre oss i å få ut Thyroidpreparater på blå resept. Gud forby at folk skulle bli friske!
    Jaggu...! Er det mulig..... Lo litt av smileyene dine, de er jammen meg beskrivende.. Jammen bra at det fins folk som reagerer på helsvesenets mystikk og mysterier... Stå på, og lykke til
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    59
    Meldinger
    421

Standard Endo og naturlig tyroid

Kan en endo skaffe "armour" på registreringsfritak slik at det blir billigere?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Endo og naturlig tyroid

Bille, jeg lurer på om du blander sammen blå resept og registreringsfritak? Å få Armour eller Erfa eller annen thyroidmedisin på registreringsfritak gir ikke billigere medisin. Registreringsfritak er for medisner som ikke har betalt og blitt godkjent for å være med i felleskatalogen. De står utenfor. Den sannsynlige grunnen til at de ikke inngår i vanlig reseptordning tror jeg (jeg vet ikke, derfor skriver jeg tror) kommer av at de selger såpass lite i Norge at den summen de må betale for å komme innenfor ikke vil svare seg for dem.

MEN: Om du noen gang skulle slumpe til å få thyroid på blå resept, er det av en endo! En allmennpraktiker kan ikke gi deg blå resept på en medisin på registreringsfritak, det kan kun den som er spesialist. Akkurat dette vet jeg. Fordi min allmennlege søkte om at jeg skulle få Cortef hydrokortison på blå resept, og fikk til svar at det kunne bare en endo gi meg.

Men skal du til en endo, prøv å få thyroid på blå resept!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    59
    Meldinger
    421

Standard Sv: Tyroid på blå resept.

Hei Ruth
    Jo, jeg mente blå resept :-)

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Standard Erfa på blå resept

Endelig er det besluttet: Jeg fikk Erfa på blå resept
    En seierens dag for flere enn meg håper jeg

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    800

Standard Sv: Erfa på blå resept

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Endelig er det besluttet: Jeg fikk Erfa på blå resept
    En seierens dag for flere enn meg håper jeg
    Så aldeles fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En STOR happening for alle Erfa-brukere!!!

Hvordan fikk du det egentlig? Hadde ikke hatt noe i mot å fått det på blå resept selv.... Men vil noen endoer i Oslo området gi dette da??

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Jeg ba legen jeg går til på UNN om å søke for meg når jeg var der i april. Til min store overaskelse satte han seg bare ned å skrev søknaden. Vedtaket fra HELFO fikk jeg i posten i dag. Dette vedtaket tar jeg med meg på apoteket når jeg skal hente Erfa'en. Jeg har ikke spesielt dårlig økonomi, men finner det likevel urettfredig at jeg skulle betalt såpass mye mer enn de som velger(?) levaxin som behandlingsmåte.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg ba legen jeg går til på UNN om å søke for meg når jeg var der i april. Til min store overaskelse satte han seg bare ned å skrev søknaden. Vedtaket fra HELFO fikk jeg i posten i dag. Dette vedtaket tar jeg med meg på apoteket når jeg skal hente Erfa'en. Jeg har ikke spesielt dårlig økonomi, men finner det likevel urettfredig at jeg skulle betalt såpass mye mer enn de som velger(?) levaxin som behandlingsmåte.

Var det en endokrinolog som skrev det ut? Hvor mye billigere blir det? For meg er det også prinsippet som gjelder, en tusenlapp eller tre i året har man alltids råd til, men det er irriterende og urettferdig slik som det er nå.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Han er konstituert overlege på med avd. Jeg tror ikke (er ikke sikker) at han er endokrinolog, men han jobber med endokrinologi. Poenget er ikke om han er endo eller ikke poenget er at det søkes fra spesialisthelsetjenesten. Jeg er helt enig om at det er prinsippet. Du betaler 38% av prisen, men max 520kr. Så det er jo litt å spare da.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Question Sv: Thyroid på blå resept.

Min søknad til HELFO - fra en sykehuslege - ble avslått for noen måneder siden.
    Det er meningen at jeg skal opp på sykehuset igjen,
    så nå håper jeg at det kan sendes ny søknad da, men at en annen lege bør signere den...

Jeg mener å huske at jeg var på medisinsk poliklinikk - er det innenfor det som kalles spesialisthelsetjenesten.??

Jeg fikk begrunnelse for hvorfor jeg ikke fikk blå resept,
    fikk du noen begrunnelse for hvorfor du fikk..?
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 3 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Resept på naturlig thyroid
    Av usikker i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 14
    Siste melding: 04-03-10, 19:45
  2. Resept på Armour
    Av LD Tromsø i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 4
    Siste melding: 16-02-09, 12:39