Side 8 av 8 Først ... 678
Viser søkeresultater 71 til 73 av 73
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    554

Standard Sv: Thyroid på blå resept.

Nå er jeg harm!

Har begynt prosessen med å søke om Armour på blå resept. Fastlegen søkte først. Så fikk vi avslag fra HELFO, som mente at jeg kunne greie meg med Levaxin, og at det dessuten måtte søkes av spesialist. Fastlegen syntes det var for galt og ville klage på avslaget. Han ringte og rådførte seg med endokrinolog på Ahus, som mente det burde være kurant. Søknad ble så sendt inn på nytt, med henvisning til svaret fra endoen. Avslag igjen.

Fortsatte så med å prøve og finne en spesialist som kunne søke for meg. Det finnes private, med en relativt stiv timepris. Ettersom jeg synes at dette skal være noe en kan få hjelp med i det offentlige helsevesenet, sjekket jeg med Fritt sykehusvalg på nett. Nærsykehuset, Ahus, har 43 ukers ventetid for å komme til spesialist på poliklinikken. Aker derimot, hadde 12, så jeg ba fastlegen om å sende en henvisning dit. Det gikk noen dager, så kom det avslag. Jeg skrev klage på avslaget, og ba om at de vurderte det på nytt.

I dag lå det nytt brev fra Aker i postkassa. Der fikk jeg lese at de opprettholder avslaget. De skriver:
    vi har ikke det tilbudet på vår poliklinikk at vi tar imot pasienter for å søke om godkjenning for Armour Thyroid på blå resept. Vi bruker dette preparatet i svært liten grad, da det ikke er vist å ha bedre effekt enn forhåndsgodkjent preparat som allerede finnes på blå resept, Liothyronin. Avslaget opprettholdes derfor fra vår side

. Jeg river meg i håret!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,071

Exclamation Sv: Thyroid på blå resept.

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
    Nå er jeg harm!

Har begynt prosessen med å søke om Armour på blå resept. Fastlegen søkte først. Så fikk vi avslag fra HELFO, som mente at jeg kunne greie meg med Levaxin, og at det dessuten måtte søkes av spesialist. Fastlegen syntes det var for galt og ville klage på avslaget. Han ringte og rådførte seg med endokrinolog på Ahus, som mente det burde være kurant. Søknad ble så sendt inn på nytt, med henvisning til svaret fra endoen. Avslag igjen.

Fortsatte så med å prøve og finne en spesialist som kunne søke for meg. Det finnes private, med en relativt stiv timepris. Ettersom jeg synes at dette skal være noe en kan få hjelp med i det offentlige helsevesenet, sjekket jeg med Fritt sykehusvalg på nett. Nærsykehuset, Ahus, har 43 ukers ventetid for å komme til spesialist på poliklinikken. Aker derimot, hadde 12, så jeg ba fastlegen om å sende en henvisning dit. Det gikk noen dager, så kom det avslag. Jeg skrev klage på avslaget, og ba om at de vurderte det på nytt.

I dag lå det nytt brev fra Aker i postkassa. Der fikk jeg lese at de opprettholder avslaget. De skriver:
    vi har ikke det tilbudet på vår poliklinikk at vi tar imot pasienter for å søke om godkjenning for Armour Thyroid på blå resept. Vi bruker dette preparatet i svært liten grad, da det ikke er vist å ha bedre effekt enn forhåndsgodkjent preparat som allerede finnes på blå resept, Liothyronin. Avslaget opprettholdes derfor fra vår side

. Jeg river meg i håret!
    Det må ikke være en endokrinolog (kanskje ¨heller tvert imot..).
    Selv var jeg hos [] poliklinikk på [] sykehus og spurte overlegen jeg var hos om han kunne søke for meg;
    Done & done

Så var jeg nok heldig med hvilken lege jeg kom til..., eller du var veldig uheldig (var det overlegne Hammerstad, kanskje!!!?),
    men kanskje du skulle få henvisningen på et annet grunnlag og så spørre NÅR du er hos en overlege og/eller spesialist. Ingenting så lett som og gi avslag i skriftlig form (se bare det FORKASTELIGE svaret de får seg til og skrive hos Aker).

Du vet jo at det går an, siden flere av medlemmene her inne har fått det innvilget; x'er fingrene for at du prøver igjen
    Sist endret av Mod; 11-09-14 kl 08:48 Begrunnelse: Navnene (klinikk og sykehus) anonymisert av moderator
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Thyroid på blå resept.

Slik jeg forstod det da jeg fikk det innvilget, så det i søknaden bekreftes at man ikke oppnår god nok bedring med Levaksin alene eller i kombinasjon med Lio, men at man får en bedre effekt av naturthyroid.
    Jeg betalte selv for naturthyroid i en prøveperiode på noen måneder etter å ha prøvd både Levaksin alene i flere år og også to forsøk med kombinasjonen Levaksin og Lio, FØR jeg ba legen på sykehuset søke for meg.
    Gikk gjennom på første forsøk.

Side 8 av 8 Først ... 678

Lignende tråder

1. Resept på naturlig thyroid
    Av usikker i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 14
    Siste melding: 04-03-10, 19:45
  2. Resept på Armour
    Av LD Tromsø i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 4
    Siste melding: 16-02-09, 12:39
  3. Resept på Amour