Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Lightbulb Hypothyreose af "Alli"

I min virkelighed er slankning med fedtfattigt "hul i hovedet". Man bliver ikke overvægtig af kostfedt. Man bliver overvægtig af for stor andel af hurtigt omsættelige kulhydrater i den daglige kost.... sukker, stivelse etc. Men det er en anden historie....

Hvad de færreste ved er, at vi her på forummet i fremtiden vil hilse på mange nye syge med lavt stofskifte / hypothyreose, der har fået sygdommen af slankepillen Alli. Det er også overvældende realitet, at de allerede stofskiftesyge vil undres hvorfor deres medicinering ikke længere virker. Men de vil nok ikke forbinde problemet med, at de bruger slankepillen Alli - enhver nu kan købe uden recept på ethvert apotek i Norge og Danmark (ved ikke om den også er frigivet til håndkøb i Sverige).

4.4 Særlige advarsler og forsigtighedsregler vedrørende brugen

Der kan forekomme hypotyroidisme og/eller dårligere kontrol af hypotyroidisme, når orlistat og levothyroxin indtages samtidigt (se pkt. 4.5). Patienter, som tager levothyroxin, bør konsultere en læge inden behandling med alli, da det kan være nødvendigt at tage orlistat og levothyroxin på forskellige tidspunkter, og da der kan være behov for justering af levothyroxindosis.

4.5 Interaktion med andre lægemidler og andre former for interaktion

Levothyroxin

Der kan forekomme hypotyroidisme og/eller dårligere kontrol af hypotyroidisme, når orlistat og levothyroxin indtages samtidigt (se pkt. 4.4). Dette kan skyldes et fald i absorptionen af jodsalte og/eller levothyroxin
    Kilde: Alli, produktresumè offentliggjort af EUs European Medicines Agency på hjemmesiden ema.europa.eu.

Det betyder, at "Alli" forhindrer optagelsen af jodatomer fra syntetisk levothyroxin OG fra Thyroid-lægemidler. Thyroid-hormoner er jo bygget op om jod. Sikken vægtkontrol... bliv først slank af det samme, som senere netop vil gøre een syg og overvægtig.

Hverken Legemiddelverket eller Lægemiddelstyrelsen nævner noget om det. De nøjes med at advare mod bivirkninger som "hodepine, diaré og magesmerter". Jeah, right!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    171

Standard Sv: Hypothyreose af "Alli"

Ja, man bør virkelig tenke seg om hva man stapper i seg av piller.. og ikke minst mat. Takket være dere her inne har jeg forstått at det å telle kalorier er tull og tøys. Nå teller jeg karbohydrater og passer på at jeg får i meg nok fett. Og vet du hva? Ved og ha byttet ut mitt magre og sunne kosthold med fett og proteiner så har jeg gått ned 6 kg på 2 uker! Til og med alli gav meg ikke så gode resultater. (Jeg har ikke gått på alli, men jeg har prøvd xenial som dog har samme virkestoff som alli, bare at xenial er reseptbelagt og i sterkere doser..)
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    72

Jeg synes virkelig det er rart at et slikt produkt kan selges reseptfritt i dette landet. Dette er en veldig alvorlig bivirkning! Samtidig har de fjernet en rekke urter og naturprodukter fra helsekostbutikker.... fordi de virker for noe. Og dette produktet så jeg altså i salg i helsekostbutikk.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Hej
    Det er medicinalfirmaet GlaxoSmithKline, der fremstiller Alli. Hvis de både fremstiller en pille, der ødelægger stofskiftet og en pille, der angiveligt kan erstatte det hormon, man kommer til at mangle ved at bruge slankepillen, så .... ja, så ligner det noget svineri. Meget.

Jeg er ny her. Har for lavt stofskifte og har haft problemer med NY Eltroxin som jeg for ca en måned siden skiftede ud med Euthyrox. Det er til det bedre, men alligevel stiler jeg efter naturligt stofskiftehormon. Men det tager jeg tid at arbejde sig frem til det ... og NY Eltroxin kunne jeg bare ikke klare. Brugte et helt år på det skidt og er meget gal over alle de lidelser, dette medicinalfirma har bragt så mange mennesker. Med hvilken RET går de ind og ændrer folks medicin? Hvis jeg skifter min nabos medicin eller vitaminpiller ud med et andet præparat - uden at min nabo ved det - så står jeg da til fængselsstraf, men disse mennesker ... eller hvad man skal kalde dem, opfører sig ganske uhæmmet.
    Bedste hilsner
    Nielsigne
    Sist endret av Nielsigne; 06-02-10 kl 16:43 Begrunnelse: rettelse

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Selvfølgelig blir man overvektig av å spise fett, hvis man spiser mer enn kroppen klarer å forbrenne. Og fett er jo så kaloririkt så det skal ikke så mye til. Hvis man da i tillegg til mye fett spiser raske karbohydrater bærer det riktig galt av sted, siden den økte insulinproduksjonen fører til dårlig fettforbrenning. Men piller for å bli tynn er nok som regel et tvilsomt prosjekt. Bedre å spise sunt og mindre, og/eller øke medisindosen hvis man forbrenner lite

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Lightbulb Sv: Hypothyreose af "Alli"

Sitat Opprinnelig skrevet av minnie Vis post
    Selvfølgelig blir man overvektig av å spise fett, hvis man spiser mer enn kroppen klarer å forbrenne. Og fett er jo så kaloririkt så det skal ikke så mye til.
    Man bliver overvægtig af insulin-reaktion på den mad vi spiser. Kostfedt er insulin-neutralt dvs. uanset hvor mange kalorier i fedt man spiser (uden at "overspise") bliver kroppens fedtdepoter ikke fyldt.

Der har været gennemført en del forsøg med udelukkende langsomme kulhydrater samt fedt- og proteinkost, almindelig daglig bevægelsesmønster osv. uden at der er registreret vægtøgning.

Derimod forsøg ved samme parametre med kost sammensat af fedt, protein og almindelige nemme kulhydrater har resulteret i vægtøgning. Man havde målt en stejl rejsning af insulinet endnu før testmåltiderne var spist op og i den gruppe, der skulle bevæge sig mindst - var vægtøgningen størst.

Det eneste man opnår ved fedtfattig kost og slankepillen "Alli" er underernæring i fedtopløselige mikronutrienter, hormonforstyrelser samt stigning af kolesterol, stigning af crp-lipidtallet og deponering af organ-fedt inde i kroppen, uanset ellers "slank" udseende.

Slankepillen "Alli" er på sigt en rigtig "sygdoms-pille" og kommer til at hævne sig senere i livet.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    47
    Meldinger
    270

Du, jeg beklager minnie, men det du sier er overhodet ikke fundert på empiri.

Du snakker om kalorier. Vet du hvordan de finner ut hvor mange kalorier som finnes i mat? Det tar et gram av den aktuelle matvaren og setter fyr på den!!! Og så måler de hvor lang tid det tar før den er fullstendig karbonisert, dvs bare aske igjen. Jo lenger tid, jo flere kalorier......Så selvsagt har fett etter denne idiotmodellen mye kalorier, det inneholder for det meste vann og tar en evighet å brenne opp. MEN MENNESKEKROPPEN ER INGEN FORBRENNINGSMOTOR! Menneskekroppen er en kjemisk-elektrisk motor og vi reagerer kjemisk (dvs hormonelt og med magesyrene) på maten vi spiser.

Det er nok av empiriske data samt substansiell forskning som viser at dersom man spiser masse fett (litt ut fra samme prinsipp som hvis du har vann i kroppen og er hoven, da hjelper det å drikke mer vann. har du mye fett i kroppen hjelper det å spise mer fett), mye proteiner, ren mat, mye grønnsaker og kutter ut sukker, gluten og melk så blir alle blodverdier bedre og man går ned i vekt uten å måtte telle en eneste kalori.

Kroppen reagerer bedre kjemisk/hormonelt på Fedon/Atkins-lignende mat enn på tradisjonell norsk kost.

Det er riktig at en del (men ikke alle og særlig ikke stoffskiftepasienter) går ned i vekt på tradisjonell kost. Men de blir ofte feite inni, altså at det legger seg fett og plakk på innsiden av blodårene. Man kan ha opptil 70% blokkasje i årene før man merker symptomer. Det vil også legge seg mye fett rundt de indre organer slik at de fungerer dårligere. Slikt kosthold vil etterhvert endre hvordan kroppen reagerer kjemisk og hvordan kjertlene fungerer. Det er en grunn til at hjerte-karsykdommer er økende og har vært det siden 50-tallet da de fant på at man ikke skulle spise fett. Og dette er nok grunnen...
    Sist endret av Lillepus88; 07-02-10 kl 18:06

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Det er en grunn til at hjerte-karsykdommer er økende og har vært det siden 50-tallet da de fant på at man ikke skulle spise fett. Og dette er nok grunnen...
    Lillepus, du/I har hørt om de, efterhånden mange "gådefulde" dødsfald blandt sportsfolk, hvor de falder døde af hjertstop eller blodpropper midt i fodboldbanen eller andre steder de træner deres sportsdisciplin?

De er veltrænede, de har "hjerter som kirkeklokker" (siger man), de spiser fanatisk efter forskrifterne og når de dør pludselig, 25 år gamle, 30 år gamle, 34 år gamle.... forstår ingen, hvordan det kunne gå til, indtil.... de bliver obduceret.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Man mistenker bla. at plutselig død blandt idrettsfolk kan stamme fra cox2-hemmere.
    Det er avslørt nokså ukritisk omgang med disse medikamenter. Voltaren, Piroxicam o.l. har ligget åpnet på trenerpulten og man har bare kunnet forsyne seg hvis man hadde litt vondt.

De hindrer inflamasjon etter trening og restitusjonstiden blir da kortere.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Dette er enkelt:
    Mat får blodsukkeret til å stige. Når blodsukkeret stiger produserer bukspyttkjertelen insulin. Insulin får blodsukkeret ned.

Karbohydrater gir mest økning av blodsukkeret. Fett gir ingen økning av blodsukkeret.
    Jo mer stigning i blodsukkeret, jo mer insulin produseres.
    Insulin ble ofte kalt "det fettlagrende hormonet".

Altså: insulin lagrer fett i kroppen. Hvis man ikke spiser mat som får blodsukkeret til å stige mye, trenger heller ikke kroppen å produsere så mye insulin.
    Glem kalorier. Tenk kun insulinproduksjon.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hypothyreose i 10 år. TRAS
    Av Fanteri i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 30
    Siste melding: 26-01-15, 09:09
  2. Hypothyreose og vegetarianisme
    Av Magnuna i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 25
    Siste melding: 21-03-09, 14:22
  3. Har jeg hypothyreose?
    Av snowbird i forumet Lavt stoffskifte