Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    2

Unhappy Diabetes/lavt stoffskifte/hukommelse/temperament

Hei - sitter her og fryser på jobben - får ikke gjort noe - tåkete i hodet. Jobber som ingeniør - men skjønner at jeg må kalle meg "ingentinggjør" istedenfor. Svært sliten - fortvilet - venter veldig på at resepten på Levaxin skal komme i posten (legen har lovet meg det) - og lurer på om dette raskt vil hjelpe på hvordan jeg føler meg?

Jeg er 43 år og har diabetes 1 (har hatt det siden 1968). Har fått høre at lavt stoffskifte gjerne har en sammenheng med diabetes. Noen som har erfaringer å dele med meg? Sliter mye med dårlig hukommelse, konsentrasjon, fryser hele tiden, har tunnel carpal syndrom, SVÆRT svingende humør (farlig kort lunte og et voldsomt temperament) - og blir utslitt etter en utblåsning. Jeg har det ikke så godt og føler meg....svimete...

"Svima"
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    55
    Meldinger
    409

Standard Sv: Diabetes/lavt stoffskifte/hukommelse/temperament

Velkommen til oss og vår verden!

Høres ut som du sklir rett inn her, her er vi mange med slik hverdag,
    god yrkestittel forøvrig, den kunne vi tatt til oss veldig mange her,

Joda, diabetes og stoffskifte kan passe sammen,
    jeg har riktignok bare hatt det når jeg har vært grav men det ligger og vipper hele tiden så det er noe legen min sjekker til stadighet,

Bommulshue og senilitet er vi også godt kjent med, det er noen av de tingene som gjør at vi fungerer dårligst,
    temperamenthar vi også i rikt monn, nå må jeg innrømme at det var værre før når jeg var høy, da var jeg konstant en udetonert bombe, men jeg går fremdeles for å være en krutt tønne.

Surf rundt på forumet og gå innom de forskjellige emnene så vil du finne mange erfaringer du sikkert kan gjøre deg nytte av.
    Når det er sagt så skal du ikke forvente at Levaxin er noen vidunder medisin, doseringen skal bygges opp over en drøy periode(uker/måneder) det tar ca 3 uker før kroppen nyttiggjør seg Levaxinen, ikke for å ta motet fra deg for det er ikke hensikten, dette kan fungere bra og du kan merke stor forbedring, det skjer bare ikke over natten,
    noen ganger som du også sikkert vil oppleve å lese her så virker ikke bestandig Levaxin som forventet heller, derfor ser man til stadighet noen som bruker andre alternativer,
    obs timene går veldig fort når man først logger seg inn her, masse masse å lese og lære!

Velkommen og lykke til!!!
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    2

Tusen takk for raskt svar!

Etter å ha lest en del på forumet, høres det ut for meg som om det er vrient å finne frem til riktig dose medisin som fører til et normalt liv igjen? Håper jeg tar feil - eller er dette en tilstand jeg bare må venne meg til og leve med? Det må da kunne gå an å leve godt - og normalt - med lavt stoffskifte, eller......?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Noen blir helt bra av behandlingen, så det er håp.
    Man kan ikke si på forhånd hvor bra du blir, så du får bare prøve.
    I det siste har de øverste fagmiljøene funnet å tilnærme seg det vi lenge har sagt på dette forumet - at dosen nok skal være høyere enn den i mange år anbefalte.

Jeg mener at man kan få litt hjelp av legene og deres metoder i starten, så til å finne nogen lunde dose.
    Mange klarer seg på denne, men hvis du ikke gjør det, er erfaringen dessverre at du må klare deg selv. Legen kan/vil ikke hjelpe deg videre.

Så en liten utdannelse i egen skjebne er bra......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Hukommelse
    Av Hsn i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 19
    Siste melding: 09-05-10, 20:23
  2. Hørsel, syn, luktesans og læring/hukommelse
    Av ninus i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 15
    Siste melding: 09-04-07, 15:00
  3. hukommelse
    Av sofus i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 2
    Siste melding: 25-01-07, 19:51
  4. Diabetes og stoffskifte
    Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte og diabetes
    Svar: 4
    Siste melding: 02-09-06, 16:52
  5. Lavt stoffskifte/diabetes?
    Av atle i forumet Lavt stoffskifte og diabetes
    Svar: 8
    Siste melding: 18-05-06, 15:56

Søkeord for denne tråden

Bokmerker