Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    29

Standard Sv: Tunge øyenlokk.....

Ja, grunnen til at jeg betalte selv var;
    Ble henvist fra fastlege, med beskjed om at dette ville bli dekket.
    Kom til en overlegen - en blei av en spesialist som brukte toppen 2 minutter på å se på øynene mine og deretter bestemme at han ville innkalle meg på nytt om ett år for å "se på utviklingen".. Snakker vi utvidelse av legens medisinske kunnskap eller hjelp til pasienten ??
    Jeg var ikke særlig interr i å vente ett år og fikk som "trussel" at jeg uansett måtte gjøre dette på nytt om noen år for 1. operasjon ble sjelden bra.
    HØRT FOR SPRØYT !!!!! Jeg takket høflig for timen og gikk. 10 minutter etter hadde jeg bestilt ny time hos Nobel i Oslo. Og 14 dager etter det hadde jeg nye øyelokk - ett våkent blikk og en garanti på at dette "jo - tunge øyelokk som er skårt bort kommer ikke ruslende tilbake av seg selv.." Levaxin har gjort meg våken i kroppen og glad til sinns igjen - det ytre kan jeg takke kirurgen for... he he

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Så kan man jo skryte så mye man vil av helsevesenet.......
    Mange som gjør det baserer skrytet på at sykepleierene er hyggelige og flyr bena av seg.
    Men det som du beretter her er jo det viktigste da !

Vi skulle hatt ei svarteliste !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,042

Post Sv: Tunge øyenlokk.....

Sitat Opprinnelig skrevet av sammy Vis post
    desverre Ninamor!
    du må nok betale det hele selv hvis du velger å gå til private klinikker.
    Kun henvisning via fastlegen, (slik var det ikke før) kan gi "statlig operasjon",
    slik jeg forstår systemet.
    Ei venninne av meg som er kranfører betalte selv, men fikk etter søknad dekket sine utlegg
    (ca 35.000,- for et par år siden.. hvis jeg ikke husker feil).

Så sant de ikke har endret reglene, så koster det jo ingenting å søke om å få det dekket.

Hun fikk det visstnok dekket pga den jobben hun har, den krever jo presisjon
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Jeg betalte "bare" kr 5 000,- for 3 år siden hos privatpraktiserende øyelege.

Etter 3 år er jeg fortsatt bra mht slørete blikk. SÅ glad for at jeg fikk gjort det! Jeg har ikke vært flink nok med øyedråper eller øyesalve. Rett og slett fordi jeg ikke føler behov for de.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Symptom: Brennende, tørr og sår tunge
    Av hansel i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinner
    Svar: 13
    Siste melding: 04-01-16, 01:40
  2. Brun tunge og nummen i leppe/tunge
    Av 1751 i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinner
    Svar: 2
    Siste melding: 12-08-08, 13:40
  3. Tunge, munn problemer?