Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Sør-Norge
    Alder
    45
    Meldinger
    29

Standard Tunge øyenlokk.....

Sitter her i sofaen og er sååå trøtt, klarer nesten ikke og holde øynene åpen! Og de store, tunge, oppblåste øyelokkene mine hjelper meg ikke akkurat med å føle meg våken. Jeg har jo klaget til legen min flere ganger om dette.

Nå har jeg jo ingenting jobb akkurat nå, men før jul jobbet jeg. Og når du våkner med de værste øyenlokkene, de er ikke like ille vær dag, men til tider er de så ille at jeg nesten ikke får åpnet øynene, så er det ikke akkurat gøy å dra på jobb. Og jeg er æreskjær, så jeg føler jeg må på jobb, kan ikke være hjemme pga at øyenlokkene er opphovnet.

For andre så ser det vel ut som om jeg har vært å hadd en veldig "morsom" fest, eller at jeg har grått hele natten. så jeg føler jo at jeg må forklare meg. Dette er vel det som gjorde at det ble oppdaget at jeg hadde lavt stoffskifte.

Legen sa den gang at jeg måtte spise mindre salt, så ble det bedre. men jeg kan ikke si at jeg spiser mere salt enn andre.... Jeg har jo hørt at folk har fått operert øyenlokk, pga div. Men når jeg nevnte det til legen så sa han at man ikke fikk det på "statens regning" før jeg hadde problemer og ikke så. Og han sjekket øyenlokket, og sa at "ja, det er sant det, det er mye her ja" når han så på de. Men så har jeg hørt om 2 stk, gjennom andre som har fått oprasjoner på "statens regning".

Den ene hadde rett og slett bare tunge øyenlokk pga arv fra familie, og hun hadde ikke problemer med synet. Og hun andre hadde fått tunge øyenlokk av for mye soling tidligere i livet, begge på samme alder som meg. Da føler jeg at det blir urettferdig. Disse øyenlokkene har jeg fått over tid, pga sykdom, også skal jeg rett og slett miste synet først før de kan gjøre noe! Og når man med denne sykdommen føler seg så sliten og "dradd" fra før, og ser seg i speilet så er det ikke akkurat oppløftende. Man ser jo sliten og dradd ut å. Og pga at jeg må løfte de tunge øyenlokkene, så får jeg mere markerte linjer i pannen å, fordi at jeg løfter øyenbrynene.

Jeg viste bilder, og fortalte at dette plaget meg til den "nye" legen og, men hun mente at det måtte være allergi. Og spurte om jeg hadde det. Ikke det jeg vet, sa jeg. Og nå har jeg fått svar på allergi prøver, og ingen allergi.

Er det noen som leser denne bloggen som har blitt operert, noen med erfaring i forhold til dette, vil jeg gjerne høre.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard Sv: Tunge øyenlokk.....

Hei Ninamor Jeg har skrevet min historie om øyelokkoperasjon her:

http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=4986

Det går fortsatt bra med meg etter 3 år.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    10

Heisan! jeg tok øyelokksoperasjon på "statens regning" for 4 år siden..
    Jeg er veldig allergisk og gikk til hudlege (faktisk) da øyelokkene var som værst. Jeg hadde da mye hodepine og store rynker i pannen etter mange år med "jobbing" for å holde alt oppe ... Jeg visste ikke dengang at jeg også hadde hypo. Min gamle far tok faktisk samme operasjon to år etter. da også på statens rengning med legens begunnelse i svekket syn og behov for mye lys inn på øyet. Så det burde ikke være så vanskelig å få legene til å skrive en henvisning, det er sykehuset som avgjør hvor regninga skal plasseres uansett - ikke legen.
    Ellers var operajonen helt grei og ukomplisert. Noe hevelse og smerte i ukene etterpå, men med isposer på og sofa i nærheten gikk det greit.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Sør-Norge
    Alder
    45
    Meldinger
    29

Den nye legen sa at, du må ta zyrtec en mnd, se om du blir bedre. Så sier jeg at du tok jo allergitest? Og jeg hadde ingen allergier. Da sa hun at joda, jeg kunne ha allergier forde om det ikke gjorde utslag på prøven. For de hadde ikke prøver som målte alt!
    Ja, ja.... får prøve med zyrtec da.

Kjenner jeg blir litt fortvilt.

Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    10

korrekt nok - de har ikke prøver som måler alt, ....men det handler jo også om estetikk her og det å føle seg vel!! Jeg gikk alltid med solbriller, forsøkte å skjule det hele ...
    Min gamle far hadde forøvrig ikke allergi, ei heller stoffskifteproblemer, men
    operasjonen ble dekket og han var 80 år!!!
    Nei stå på, få legen din til å skrive henvisning, så får sykehuset avgjøre.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Sør-Norge
    Alder
    45
    Meldinger
    29

Enn hvis jeg tar kontakt med øyenlege selv? Og han skjønner problemet?
    Vil det ikke bli rett da? Må det betales selv da?

Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    10

desverre Ninamor!
    du må nok betale det hele selv hvis du velger å gå til private klinikker.
    Kun henvisning via fastlegen, (slik var det ikke før) kan gi "statlig operasjon",
    slik jeg forstår systemet.

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    12

hej ninamor jeg er 58 år og fra danmark jeg har fået opereret mine øjenlåg for 4 år siden.Nu ved jeg ikke med norge her i landet er det øjenlægerne der laver det og uden henvisning fra lægen.Men hvis jeg skulle gøre det igen ville jeg uden tvivl selv betale for det ,øjenlægerne tager et øjenlåg af gangen og plastikkirugerne begge på en gang så det bliver ens, held og lykke med det
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    29

Utålmodige typen jeg...
    Jeg betalte for øyelokkoperasjon selv og er strålende fornøyd. Våken med Levaxin og nye øyne

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

jojo - men det er nok avhengig av at øyelegen kjenner til hva hypothyreose kan skape i dennes fagfelt.
    Og der er det jo noget broget.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Symptom: Brennende, tørr og sår tunge
    Av hansel i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinner
    Svar: 13
    Siste melding: 04-01-16, 01:40
  2. Brun tunge og nummen i leppe/tunge
    Av 1751 i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinner
    Svar: 2
    Siste melding: 12-08-08, 13:40
  3. Tunge, munn problemer?
    Av Godis i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinner