Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    58

Standard Hvordan blir dere behandlet på jobben?

Jeg regner med at en del av dere jobber, og lurer bare på hvordan dere blir behandlet på arbeidsplassen?
    Har de forståelse for hva dere sliter med?

Jeg har hatt store problemer med ledelsen siden jeg ble syk. Det forbauser meg ikke, siden en av standardkommentarerene deres har vært "vi liker ikke syke folk her"... riktig nok etterfulgt av en liten latter, men det er ikke noe tvil om hva de mener.

Jeg ble forsøkt oppsagt etter 3 mnd sykemelding, men hadde heldigvis satt meg inn i arbeidsmiljøloven. Etterpå ble jeg nærmest pressa til å si opp selv... men jeg er syk, ikke dum. Så de får slite med meg enda en stund.

Det er utrolig vanskelig å prøve å bli frisk når man får sånn behandling. All energi som man skal bruke på seg selv, den går med til å engste seg over jobben. Det er tydelig at jeg er ren arbeidskraft for dem, og ikke et menneske.

Nå er jeg tibake i full jobb, men siden formen er dårligere enn på lenge så frykter jeg ny sykemelding... og da regner jeg nesten med at jeg får oppsigelsen i hånda
    Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 10-12 år siden. Jeg følte meg ikke syk på den tiden, bare litt trøtt, og prøveresultatene var helt greie etter at jeg ble medisinert.
    For 3 år siden kom smellen...

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Hvordan blir dere behandlet på jobben?

Hva kan jeg si. Er i forhandlinger etter oppsigelse, fordi jeg er syk.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    47
    Meldinger
    270

Vel, de færreste av oss blir vel møtt med forståelse med mindre vi er veldig heldige. Det er jo sånn med usynlige sykdommer. Er bra at du står på og ikke gir deg, det er ekstra vanskelig når du er stoffskiftesyk, vi er jo ikke så flinke mht stress og konfrontasjoner. Hvis du blir sykmeldt igjen, nyt det frem til du må på NAV, hehe.

Jeg har aldri hatt fast jobb, bl a, og det skyldes nok hypothereose, sånn kort fortalt. Pluss at arbeidsmarkedet generelt gjør at det er vanskeligere å få fast jobb da. Arbeiderrettigheter er dårligere enn de har vært på mange tiår. Stå på kravene og kom deg til behandling i mellomtiden, gå på Balder/Heggelig helheltsmedisinske hvis du kan og få Erfa hvis du ikke bruker det, behandling for sekundærtilstander osv. Gjør det mens du ennå er i jobb og har råd til det...

Jeg var KJEMPEdårlig frem til for fire år siden før jeg gikk til Heggeli og fikk Armour og behandling for sekundærtilstandene mine. Jeg ble helt frisk på noen mnd (etter flere tiår med stadig flere plager), men tror ikke jeg hadde greid det så bra om jeg ikke hadde vært arbeidsledig og hadde muligheten til å konsentrere meg fullt ut om det jeg trengte å gjøre - lage riktig mat, ta alle kosttilskudd til riktig tid osv.

Det er ingen katastrofe om du mister jobben, men det ER en katastrofe om du ikke finner hjelp og blir frisk.

Lykke til!

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Er du organisert? I tilfellet: Om det er tilltisvalgt på ditt arbeidssted, ta kontakt med vedkommende, eller kontakt organisasjonen din.

Vet hva du snakker om. Ble forsøkt presset til å si opp. Klorte meg fast, men byttet arbeidssted (innen samme "organisasjon") og har nå en super sjef som sier jeg kan slappe helt av, jobben beholder jeg uansett. Så stoler på det

Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    58

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Det er ingen katastrofe om du mister jobben, men det ER en katastrofe om du ikke finner hjelp og blir frisk.

Lykke til!
    Veldig sant

Jeg tror jeg trenger å minne meg selv på de ordene av og til. Jobben er noe jeg har her og nå, helsa skal jeg ha resten av livet mitt.

Nå blir hovedfokuset mitt på å finne en brukbar lege som vil hjelpe meg, og så får det gå som det går med eventuell ny sykemelding og sure sjefer som truer med oppsigelse.
    Og blir jeg sykemeldt igjen, så skal jeg ihvertfall ikke la meg presse tilbake i jobb før jeg er klar for det. (Selv om jeg har veldig lett for å gjøre akkurat det, for jeg takler ikke ufred og konfrontasjoner lenger.)
    Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 10-12 år siden. Jeg følte meg ikke syk på den tiden, bare litt trøtt, og prøveresultatene var helt greie etter at jeg ble medisinert.

Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    58

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Er du organisert? I tilfellet: Om det er tilltisvalgt på ditt arbeidssted, ta kontakt med vedkommende, eller kontakt organisasjonen din.

Vet hva du snakker om. Ble forsøkt presset til å si opp. Klorte meg fast, men byttet arbeidssted (innen samme "organisasjon") og har nå en super sjef som sier jeg kan slappe helt av, jobben beholder jeg uansett. Så stoler på det
    Tillitsvalgt her på arbeidsplassen er NULL verd. Han er veldig forståelsesfull og på min side når det bare er oss to, men når sjefene kommer inn i bildet så bytter han side.
    Men jeg organsierte meg i fjor da det stormet som verst, så jeg håper på hjelp derifra hvis det blir tøft.

Jeg skjønner jo nå at det ikke bare er jeg som sliter med dette. Det er jammen mye man skal bli plaget med, tenk å bli (forsøkt) oppsagt fordi man er syk! Skammelig er det! :evil:

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    54
    Meldinger
    409

Bare for å ha en ting klart,
    det er ingen som har mulighet til å si dere opp pga sykdom, da skal Dere ha sammenhengende sykemelding i over ett år hvis dere har vært ansatt i mer enn tre år og etter 6 mnd sykemelding hvis dere har vært ansatt ett år.

Det er ikke mange som tør bevege seg ut på dette for man skal i utgangspunktet da kunne bevise at man okkupere en stilling det er vanskelig å få vikar til og en stilling som er enestående og ikke kan funke uten deg eller en annen som har den.
    Det hviler en bevisbyrde på det.
    Det er ikke ofte verneombudene har bein nok i nesa men henvend dere da direkte til forbundskontoret.
    er dere ikke organisert, gjør det umiddelbart.
    Fungere ikke verneombud og dere ikke er organisert kan dere hyre inn andre til mekling, i enkelte yrker er det ikke vanlig å organisere seg.
    Dette er noe arbeidsgiver da bør dekke, det er også greit å få denne personen til å åpne dialogen.
    Ingen skal føle seg presset til å si opp dermed basta men de fleste arbeidstakere er fremdeles litt ydmyke.
    Vet det er utrolig mye av dette, samt dårlig stemning på arbeidplassen, personalkonflikter etc.
    Jeg har ihvertfall dagene fulle fått nå i det siste.
    Søk hjelp der dere kan få det.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Jeg er fagorganisert, og har advokaten derfra inne. Men jeg er anbefalt å ta oppsigelsen og en kompensasjon fra arbeidsgiver. Nå skal jeg over på attføring også. Så jeg har heldigvis mine rettigheter inntakt.

Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    58

Er det noen som vet om den 12 mnd "verneperioden" gjelder hvis man på nytt blir sykemeldt?

Jeg måtte jo ut i jobb etter 12 mnd, da jeg ikke kan overleve økonomisk hvis jeg skal gå på rehabilitering. Jeg har nå jobbet 4 mnd, og formen er stadig nedadgående.
    Hvis jeg blir sykemeldt på nytt om 2 mnd, får jeg da en ny 12 mnd verneperiode? Eller er jeg fritt vilt når det gjelder oppsigelse?

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte og arbeid? Hvordan takler dere jobben?
    Av i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 37
    Siste melding: 01-12-09, 20:44
  2. TSH-grenser for å bli behandlet
    Av rikke i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 8
    Siste melding: 04-03-07, 22:10
  3. Blir litt skremt av dere...
    Av liten i forumet Presentasjoner
    Svar: 7
    Siste melding: 29-09-05, 20:29
  4. Blir noen av dere verre i urolig vær??
    Av Kirsten i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 29-09-05, 10:56

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn