Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Førde
    Alder
    56
    Meldinger
    6

Smile Nybegynner....

Hei
    Jeg prøver meg her for første gang. Jeg er 47 år gammel og fikk Greves sykdom etter at jeg fødte min datter for 19 år siden. Jeg ble behandlet med radioaktivt jod. Behandlingen førte til lavt stoffskifte. Jeg går på 50 mikrogram Levaxine daglig. Sykdommen har vært rimelig regulert selv om jeg forsåvidt har alle symptomene og må forsøke å leve reglemessig.

I den senere tid har jeg blitt dårligere og dårligere. Legen sier at alt er som det skal, men jeg er utbrendt på grunn av stress i jobb og har høyt blodtrykk. Jeg er sykemeldt og er henvist til psykolog. Jeg er usikker på hva som er riktig, men jeg følger legens råd inntil videre.

Grunnen til at jeg meldte meg inn her er at jeg har funnet ut at jeg må sette meg mer inn i hva denne sykdommen er for noe selv og ikke bare stole på legen. Og det virker som om her er mange i "samme båt".

Hilsen Toneno

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    54
    Meldinger
    3,363

Standard Sv: Nybegynner....

Hej og velkommen
    Hvis du har gået på samme dosis i 19 år, er der vel ikke noget at sige til, hvis kroppen på et tidspunkt råber, den vil ha noget mere, tænker jeg. Jeg har selv fået justeret min dosis mange gange og har helt klart fået det bedre af at få mere medicin med tiden.

Som tiden går, stiller kroppen flere / andre krav. Fx når man nærmer sig tiden op til overgangsalderen, kan man få ekstra behov.

Stress er gift, især for os med lavt stofskifte.
    Og det er ilde med en læge, der bare nøjes med at konstatere, du er stresset og så sender dig til psykolog. Det kan meget vel være stofskiftehormon, du mangler - eller i hvert fald kan det være sådan, at du ikke kommer nogen vej før du får mere stofskiftehormon også. Mange her været eller er i en situation, hvor lægen prøver at snakke alting hen i psykiske problemer. Men lavt stofskifte giver altså i sig selv en hel del symptomer i den boldgade, så man skal ikke bare springe i, der hvor man får det anvist, men sætte sig ind i sine symptomer.

Jeg håber, den psykolog, du kommer til, ved lidt om tingene og kan støtte dig i dette. Du kan finde meget til støtte her på forummet, ikke mindst om dette emne.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    57
    Meldinger
    3,120

Hei
    En ting jeg har lært meg etterhvert; ikke stol på at legens forklaring om at alle blodprøver er fine, spesielt ikke hvis du ikke føler deg bra.
    Har du sett blodprøvesvarene selv, eller er det legen som sier alt er ok?
    Å gå på samme dose medisin i så mange år høres veldig merkelig ut....
    Jeg ble faktisk først sykemeldt med depresjon / utbrent, og var sykemeldt en måned før de kom på og sjekke stoffskiftet.
    Depresjon / følelse av utbrenthet er helt vanlige symptomer ved lavt stoffskifte... Håper ting ordner seg!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Jeg går på 50 mikrogram Levaxine daglig
    50 mcg er veldig lav dose. Du bør be om å få alle blodprøvesvar fra legen, både gamle, og nye etterhvert. Da kan du selv etterhvert få litt kontroll over sykdommen. Det høres ut som om du trenger å teste ut om det er tid for å øke medisindosen.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Enda et nybegynner spørsmål... Gunnda
    Av gunnda i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 190
    Siste melding: 11-07-16, 19:43
  2. Nybegynner
    Av Elly i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 09-12-15, 21:35
  3. Hjelp til nybegynner? Subklinisk hypotyreose
    Av Lillepia i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 10
    Siste melding: 04-08-09, 12:13
  4. Nybegynner... og skjønner ingenting...
    Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 02-03-09, 11:43
  5. Nybegynner spm... ;)
    Av Grace i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 29-10-08, 14:41

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg