Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Trenger tips om amour og Hydrocortisone

Hei Hassan

Går du fortsatt på Balderklinikken? I tilfellet vil nok legen gi deg tips om overgang. Slik du beskriver planen din skal du være uten levaxin en uke før du begynner med 30 mg Thyroid/Armour. Når du er på 150 mcg levaxin høres det ut som om du kan få (enda mer) thyroixnmangel ved en slik overgang.

Jeg trappet ned levaxin samtidig som jeg økt gradvis med thyroid. Min tabbe var at jeg ikke øke fort nok med thyroid for å kompensere for det jeg hadde redusert levaxin med. Jeg visste at levaxin har lang halveringstid og trodde at jeg hadde det i kroppen lenger enn hva som var tilfellet. Jeg ble veldig syk og fikk svært mange symptomer tilbake. Jeg kan ikke gi deg en eksakt oppskrift for hvordan du skal gjøre overgangen, men mener at dersom du skal være uten levaxin så lenge bør du starte høyere enn 30 mg, ellers kan du få ubehagelige symptomer!

1 grain thyroid inneholder 38 mcg t4 og 9 mcg t3. t3 er 4 ganger mer potent enn t4, så 1 grain tilsvarer ca 74 mcg t4.

Jeg trapper gradivs opp dosen. Har blitt merkbart bedre, men ikke frisk ennå, må øke dosen mer, tenker jeg.

Godt tips fra Vigdis: Skriv dagbok over symptomer, dosering etc - veldig nyttig.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Hei...vi er nesten i samme startgrop- iallfall når det gjelder naturlig tyroksin(samme brand også!).
    Jeg har tatt de nye tablettene kun i 4 dager, men merker allerede at jeg får for lite.
    Jeg hadde omtrent samme Levaxindose som deg. Jeg gikk ned til 100µg/dgl i en uke. Så har jeg tatt 75µg +1Grain, men det kjennes allerede for lite ut.
    Hvis det er mulig da??
    Nå var jeg nok mulig "undermedisinert" fra før, men lå over ref.området på fT4, så følte det ikke var så mye mere å hente der).
    Jeg går på binyrestøtte-har gjort det i over 2 år.
    Det er fornuftig å begynne med de 2,5mg du sier...bl.a. Persa har hele opptrappingsplanen...jfr. "STTM".
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Det er fornuftig å begynne med de 2,5mg du sier...bl.a. Persa har hele opptrappingsplanen...jfr. "STTM".
    Tråden Hydrokortison indlæg nr. 22
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    125

Hei og takk til alle sammen. Jeg har begynt med Hydrocortisone i dag bare 2.5 mg, og jeg skal følger denne tabellene nedenfor skrevet av Anisa for en stund siden. Jeg håper at det skall går bra. Videre jeg vil si at informasjonen, støtten og tipsene som finnes har på forumet har gitt meg styrken for å kommer så langt. Jeg har vært i Blader klinikk 5 ganger nå, og har spurt, bedt og tryglet om å får amour og Hydrocortisone uten å lykkes. Men nå jeg bare ser fremover og jeg skal nokk skriver mer om hvordan det går med meg, selv om jeg er ikke så flink med formulering av detaljene.

Day 1-3: 2.5 mg first thing in the AM (2.5 mg total)
    Day 4-6: 2.5 mg first thing, 2.5 mg in four hours (5 mg total)
    Day 7-9: 2.5 mg first thing; 2.5 mg in four hours; 2.5 mg in four hours (7 1/2 mg total)
    Day 10-12: 5 mg first thing; 2.5 mg in four hours; 2.5 mg in four hours (10 mg total)
    Day 13-16: 5 mg first thing; 5 mg in four hours; 2.5 mg in four hours; 2.5 mg bedtime (15 mg total)
    Day 17-20: 10 mg first thing; 5 mg in four hours; 2.5 mg in four hours; Bedtime 2.5 mg (20 mg total)

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Jeg gikk ned til 100µg/dgl i en uke. Så har jeg tatt 75µg +1Grain, men det kjennes allerede for lite ut.
    Hvis det er mulig da??
    Hei

Ja, jeg tror det der mulig, ja. Min erfaring er at du fort merker det dersom du har dosert deg ned.
    For det har du jo.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Mer slankemas... trenger virkelig tips!
    Av jane i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 8
    Siste melding: 26-10-07, 20:37
  2. Trenger tips til videre utredning
    Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 04-08-07, 10:17
  3. pleace trenger tips for å holde vekta
    Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 3
    Siste melding: 26-01-07, 09:59
  4. Resept på Amour