Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
-
02-03-10, 23:32 #1
Resept på naturlig thyroid
Nå har jeg "kjørt på" med kosttilskudd i "mega doser", også vit D3, jeg har tatt Ashwagandha som binyre-støtte, og forsøkt elimenere vanlige årsaker som kan forårsake lavt stoffskifte. Men jeg er ikke i mål, svært lave energinivåer, og bl.a sterke muskelsmerter. Legen min ville at jeg skulle forsøke levaxin, særlig for d siste.
Men utifra hva jeg har lest her, og ikke minst brukererfaringer, gjør at jeg ønsker å forsøke den naturlige varianten. Men hva er utgått, hva får man tak i osv, noen som har noen tips, evt som privat melding : )? Legen min er veldig ok, tror ikke det skal bli noe problem å be om resept fra ham, men hvilket preparat vil dere foreslå at jeg ber om resept på?
Vil det lønne seg å importere selv? Pris har betydning for meg, tar gjerne i mot tips : ) På forhånd takk : )
-
03-03-10, 06:25 #2
Sv: Resept på naturlig thyroid
Nå er det vel kun ERFA Thyroid fra Canada det er mulig å få tak i i Norge. Se forsiden av forumet, der er det link videre til ERFAs hjemmeside. Legen må da skrive en resept på et såkalt uregistrert preparat. Den skal egentlig sendes inn til ett eller annet kontor, så papirmølla må få gå sin gang. Men om du tar med resepten på apoteket og sier at det er akutt, lar de deg få ERFA først. Så sender de inn papirene etterpå. Det gjorde jeg og det gikk helt greit. Apotek 1 ser ut til å ha lavest pris på ERFA. Du må kanskje regne med at Thyroiden må bestilles og at det tar litt tid.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-03-10, 12:01 #3
Det absolutt billigste er hvis du kjenner noen som skal til Thailand, og få dem til å kjøpe "THYROID-S". Da får du 1000 stk. for nkr. 250,00!!!(1 GRAIN=60mg).
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
03-03-10, 13:13 #4
Hei usikker!
Jeg anbefaler "Thyroid" fra produsenten ERFA canada inc.
Her er registreringsfritak-skjemaet som legen din må fylle ut:
http://www.legemiddelsiden.no/skjema...ingsskjema.htm
Etter at legen din har fylt ut skjemaet, kan du ta det med på apoteket å bestille medisinen din. Sannsynligvis får du medisinen ganske raskt, iallefall hvis den ligger på lageret i Oslo. Jeg betalte ca 1100,- kr for 500 tabletter (60 mg styrke) på apotek 1 for en uke siden.Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
03-03-10, 14:34 #5
1600 kr for 125 mg på Apotek 1. De kan sikkert deles, da blir det rimeligere enn å kjøpe 60 mg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-03-10, 21:46 #6
-
03-03-10, 22:18 #7
-
04-03-10, 12:48 #8
Scarlett...
JA!!!
Det er noen der også som ikke kjenner til annet enn syntetisk tyroksin, men jeg fikk iallfall(via kjente), og ble ikke sjekka her hjemme!!
Mener det er flere inne her som har fått sendt med kjente "THYROID-S" hjem etter ferietur dit!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
04-03-10, 12:50 #9
Det er lov å ta med medisiner for 3mnd. bruk inn i landet.
Det er jo litt vanskelig å si hvor mye et dagsbehov er, men 500Grain skulle være innenfor, kanskje 1000Grain også.
Så har jeg lest her at noen skrev at man måtte gå veien om en Thailandsk lege for å få kjøpt det der, men det var visst uproblematisk.
Thyroid-S er USP.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-03-10, 16:31 #10
Lignende tråder
-
Naturlig thyroxin er planlagt i fremtiden, trenger hjelp....
Av Anne Ma i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 18Siste melding: 21-12-15, 00:30 -
Thyroid på blå resept.
Av Hansen i forumet HELFO medisinutgifter på blå reseptSvar: 72Siste melding: 11-09-14, 02:57 -
Resept på Armour
Av LD Tromsø i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 4Siste melding: 16-02-09, 12:39 -
Hva gjør jeg hvis jeg vil prøve naturlig thyroxin?
Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 02-02-09, 17:59 -
Resept på Amour
Av cathrin i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 2Siste melding: 13-05-06, 21:41
Bokmerker