Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Standard Resept på naturlig thyroid

Nå har jeg "kjørt på" med kosttilskudd i "mega doser", også vit D3, jeg har tatt Ashwagandha som binyre-støtte, og forsøkt elimenere vanlige årsaker som kan forårsake lavt stoffskifte. Men jeg er ikke i mål, svært lave energinivåer, og bl.a sterke muskelsmerter. Legen min ville at jeg skulle forsøke levaxin, særlig for d siste.

Men utifra hva jeg har lest her, og ikke minst brukererfaringer, gjør at jeg ønsker å forsøke den naturlige varianten. Men hva er utgått, hva får man tak i osv, noen som har noen tips, evt som privat melding : )? Legen min er veldig ok, tror ikke det skal bli noe problem å be om resept fra ham, men hvilket preparat vil dere foreslå at jeg ber om resept på?

Vil det lønne seg å importere selv? Pris har betydning for meg, tar gjerne i mot tips : ) På forhånd takk : )

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Resept på naturlig thyroid

Nå er det vel kun ERFA Thyroid fra Canada det er mulig å få tak i i Norge. Se forsiden av forumet, der er det link videre til ERFAs hjemmeside. Legen må da skrive en resept på et såkalt uregistrert preparat. Den skal egentlig sendes inn til ett eller annet kontor, så papirmølla må få gå sin gang. Men om du tar med resepten på apoteket og sier at det er akutt, lar de deg få ERFA først. Så sender de inn papirene etterpå. Det gjorde jeg og det gikk helt greit. Apotek 1 ser ut til å ha lavest pris på ERFA. Du må kanskje regne med at Thyroiden må bestilles og at det tar litt tid.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    70
    Meldinger
    1,063

Det absolutt billigste er hvis du kjenner noen som skal til Thailand, og få dem til å kjøpe "THYROID-S". Da får du 1000 stk. for nkr. 250,00!!!(1 GRAIN=60mg).
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    47
    Meldinger
    418

Hei usikker!
    Jeg anbefaler "Thyroid" fra produsenten ERFA canada inc.
    Her er registreringsfritak-skjemaet som legen din må fylle ut:

http://www.legemiddelsiden.no/skjema...ingsskjema.htm

Etter at legen din har fylt ut skjemaet, kan du ta det med på apoteket å bestille medisinen din. Sannsynligvis får du medisinen ganske raskt, iallefall hvis den ligger på lageret i Oslo. Jeg betalte ca 1100,- kr for 500 tabletter (60 mg styrke) på apotek 1 for en uke siden.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

1600 kr for 125 mg på Apotek 1. De kan sikkert deles, da blir det rimeligere enn å kjøpe 60 mg
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    1600 kr for 125 mg på Apotek 1. De kan sikkert deles, da blir det rimeligere enn å kjøpe 60 mg
    Tusen takk for gode tips og råd alle sammen

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Brumunddal
    Meldinger
    37

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Det absolutt billigste er hvis du kjenner noen som skal til Thailand, og få dem til å kjøpe "THYROID-S". Da får du 1000 stk. for nkr. 250,00!!!(1 GRAIN=60mg).
    Betyr det at jeg kan be min datter som er i Thailand kjøpe med seg Thyroid til meg, og at hun ikke vil få noen problemer med å ta dem inn i landet?
    ~ Scarlett ~
    Under opplæring

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    70
    Meldinger
    1,063

Scarlett...
    JA!!!
    Det er noen der også som ikke kjenner til annet enn syntetisk tyroksin, men jeg fikk iallfall(via kjente), og ble ikke sjekka her hjemme!!
    Mener det er flere inne her som har fått sendt med kjente "THYROID-S" hjem etter ferietur dit!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Det er lov å ta med medisiner for 3mnd. bruk inn i landet.
    Det er jo litt vanskelig å si hvor mye et dagsbehov er, men 500Grain skulle være innenfor, kanskje 1000Grain også.
    Så har jeg lest her at noen skrev at man måtte gå veien om en Thailandsk lege for å få kjøpt det der, men det var visst uproblematisk.

Thyroid-S er USP.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Det er lov å ta med medisiner for 3mnd. bruk inn i landet.
    Det er jo litt vanskelig å si hvor mye et dagsbehov er, men 500Grain skulle være innenfor, kanskje 1000Grain også.
    Så har jeg lest her at noen skrev at man måtte gå veien om en Thailandsk lege for å få kjøpt det der, men det var visst uproblematisk.

Thyroid-S er USP.
    Det siste du skriver, kunne du være snill og gi en liten forklaring på hva det betyr ?

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Naturlig thyroxin er planlagt i fremtiden, trenger hjelp....
    Av Anne Ma i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 18
    Siste melding: 21-12-15, 00:30
  2. Thyroid på blå resept.
    Av Hansen i forumet HELFO medisinutgifter på blå resept
    Svar: 72
    Siste melding: 11-09-14, 02:57
  3. Resept på Armour
    Av LD Tromsø i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 4
    Siste melding: 16-02-09, 12:39
  4. Hva gjør jeg hvis jeg vil prøve naturlig thyroxin?
    Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 02-02-09, 17:59
  5. Resept på Amour
    Av cathrin i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 2
    Siste melding: 13-05-06, 21:41

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder