Side 3 av 11 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 102
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Tily ;)

Jeg har i mange år vært plaget av rennende øyne, spesielt det venstre, og spesielt ute i kald vind. De siste årene har det blitt så villt at det t.o.m. renner innendørs når det er kald vind ute. Når jeg begynte på Armour, så begynte det høyre øyet å renne - det holdt det på med i 2-4 uker - sprøtt? (Har ikke turd å fortelle om det før ;) )

Men Shanita er jo inne på noe interessant da. Jeg har nemlig også fått økte problemer med magen ved oppstart av Armour (om det ikke er et virus da). Og magen har jeg mange problemer i, hatt i mange år, bl.a. mye halsbrann - og det er vel økt mavesyre det?

Shanita - det er vel vanskelig å få testet om man har IBD eller Chron's eller Ulcerøs kolitt? Jeg har spurt om jeg hadde ja-nå-husker-jeg-ikke-hva-det-heter----gluten-allergi-eller-noe. Det ble tatt en enkel blodprøve som ikke viste noe, og da ville ikke legen gjøre mer. Presset heller ikke på, for jeg orker ikke tanken på slange verken den ene eller den andre veien
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

Standard

Shanita skrev:
    Har du en brennende følelse i magen/halsen? Man får gjerne halsbrann og kjenner noen ganger at det svir i magen når man har for mye magesyre. Dette er hvertfall årsaken til tungen min blir hvit og hakkete i kanten.
    Varmestråling fra halsen, ja; men det er liksom utenpå, og litt under huden. Ingen smerter eller brenning i svelg eller mage. Magen kan føles litt "sur" av for mye kaffe eller syrlige matvarer, men ellers er det ok.

Men det kan jo hende jeg har for mye magesyre; det følger vel gjerne med stress osv. Ubehaget i tunga er til å leve med; øynene plager meg faktiskt mer; jeg fremstår som en i overkant lettrørt person....

Forøvrig har jeg vært hos en privatprakt. endokrinolog idag, og skal utredes for ditt og datt, så får jeg se hva som kommer ut av det.

Takk for innspill !

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

Standard Hjertearytmi, press i halsen, får ikke nok luft

Jeg har stadig merket ekstra hjerteslag, puls som stiger og synker osv.
    I sommer var det faktisk bra, men for ca 4 uker siden tok det plutselig av:
    hjertet turner i brystet, lange serier med ekstraslag, føles helt oppe i halsen, sammen med press der. Prøver jeg å puste dypt og rolig blir det nesten bare verre. Etter en slik periode, som kan vare over en time, blir pulsen rolig og svak, nesten umerkelig, og da føler jeg meg sliten, men avslappet.
    Etter ei stund er det på'n igjen.

Jeg har vært stressa av forskjellige årsaker i det siste, men det får da være måte på. ..

Flere som opplever sånt ?

Jeg føler meg lissom helt "tettpakka" i brystet og halsen, det er ikke nok plass til luft .. Dette er vel noe som plassert som stress hvis en tar det opp med legen, men jeg må jo bare gjøre det hvis dette ikke roer seg..
    ....
    Huff, det er slitsomt å være hypokonder ...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    59
    Meldinger
    61

Standard

Hei

Jeg ville prøvd magnesium om du ikke bruker det..Det pleier å roe ned hjertet. Dvs. at det virker avslappende på musklatur. De aller fleste av oss har magnesiummangel...Dessuten så høynet den min T4.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

er kjertelen din hoven?
    om den er det så er det faktisk slik at halsen er litt tett og det å ikke få inn nok luft kan føles ganske ekkelt.

er du sikker på at du ikke har høyt stoffskifte?
    hjertegalopp er da vanligvis et tegn på høyt...

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

Standard

TSH er nå 2, og ft3 og 4 ligger lavt i ref.området.
    Jeg hadde ikke magnesiummangel i fjor høst da det ble målt, da hadde jeg også arytmi.

Kjertelen er normal, viser alle undersøkelser ...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Symptomer er veldig forskjellige hos forskjellige mennesker.
    Jeg får arytmier bare ved for høy dose. Det er faktisk det symptomet alene som begrenser dosen min.

Arytmi er ikke bank, det er utytmiske slag og noen dobbeltslag. Det kan opptre på hvilepuls og på høyere belstning. Er du kar om å telle feks hvilepulsen er den ikke høyere enn normalt. Den er bare urytmisk.

Hjertebank er dunking og kan opptre på både forhøyet og for lav hvilepuls. Stoffskiftet er da henholdsvis høyt og lavt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Heia Tily

Beklager min dårlige hukommelse... Vet at jeg burde huske, men jeg gjør ikke...

Snille deg, har du fått bekreftet lavt stoffskifte? Hashimotos?

Jeg synes nemlig noe av det du forteller kan minne om høyt stoffskifte, evt en kjertel som produserer ujevt. Og/eller sliten binyrebark.

(Skifter du f.eks. mellom forstoppelse og diare, sove godt og sove dårlig? Har du kraftigere symptomer visse perioder av måneden?)

Magnesium er også et godt råd, fra snille og kloke Sussi ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

Standard

Takker for svar

Det er ikke høy hvilepuls jeg har, snarere litt lav, og arytmi, som n'Finn beskriver. Jeg har ikke fått bekreftet hash. eller lavt stoffskifte. "Fine" prøvesvar, sier man jeg har.

Det jeg har fått konstatert etter to besøk hos endo. og div nye prøver er at jeg har for høyt prolaktin og LH (hva nå det er), samt litt høyt blodsukker.
    (Disse prøvene var normale i fjor høst.)

Jeg skal ta MR av hypofysen, for å finne ut om stor prod. av prolaktin skyldes evnt. svulst der. (Har lest meg til at probl. med hypofysen kan påvirke TSH.) Så skal jeg til endo igjen. Har oppsøkt en privat, da jeg ikke ble henvist av fastlegen.

Sypmtomene mine ellers varierer med syklus, ja. Fordøyelse og søvn svinger så det holder det, Stina. ...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hm.. Ja, da "husket" jeg litt riktig - gikk vel mest på instinkter.... eller autopilot....

Prolaktin - er det det som har med melkeproduksjonen å gjøre? Altså et kjønnshormon?

Og så LH.. Jeg tror jeg har LH og FSH laaaangt utenfor normalen. Hvis jeg husker riktig, så er dette også kjønnshormoner av noe slag. Og jeg har vel dette kanskje pga antistoffene mot eggestokkene.

Ja, jeg tror gjerne at problemer med hypofysen kan påvirke TSH - jeg tror nemlig at alle hormoner kan påvirke hverandre, eller i alle fall de fleste.

Så få undersøkt hypofysen du. Men kanskje du også burde undersøke eggestokkene?

Evt annet som jeg ikke har helt oversikt over her og nå? Ja, i alle fall kortisol-verdiene, helst på ulike tidspunkt i løpet av en måned - og selvsagt i løpet av døgnet.

At fordøyelse også svinger... hm.. interessant, men har ikke peiling på hva det kan være. Svingende søvn kan absolutt være svingende kortisol-verdier.

Det verste er i alle fall ikke å vite, så jeg håper at du snart finner svar.

De beste ønsker fra meg til deg ;)

Side 3 av 11 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 12-01-10, 09:50
  2. Fine blodprøver til tross for mange symptomer
    Av sisi i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 26-10-09, 15:27
  3. Mange symptomer over lengre tid, kan noen hjelpe?
    Av Kenneth&Lisa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 15-06-09, 07:08
  4. Normale prøver – men ikke frisk
    Av usansynelig i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 8
    Siste melding: 28-05-09, 12:18
  5. Svar: 11
    Siste melding: 06-08-07, 23:36

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder