Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    6

Standard kvantemedisinske apparater

Hva er kvantemedisin ?

Kvantemedisin er læren om kroppens cellekommunikasjon,og metoder for å bruke kroppens informasjonssysrem til og lese av og gjøre korreksjon ved hjelp av datastyrt apparatur.
    Kroppen vår er som kjent verdens fineste maskineri. Det foregår ekstremt mange prosser i kroppen til en hver tid. Med kvantemedisinske apperater kan man lese av signalene som går i kroppens ulike informasjonssystem, og man kan på virke disse og behandle ubalanser og problemer på et tidlig stadium.

Med revolusjonerende nye apparater innen kvantemedisin, kan man sende elektromagnetiske frekvenser og informasjon til kroppen som trigger de selvregulerende og selvhelbredende mekanismene direkte.dette gir muligheter for å behandle helt uten bivirkninger, og mrd eksremt gode resultater. Flere millioner kvantemedisnske behandlinger verden over har vist at man kan hjelpe kroppen med både hverdagsplager, akutte betennelser, kroniske problemer, og en del alvorlige problemer.

vis dere vil vite mer, kan dere prøve bjojorundonline.no
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: kvantemedisinske apparater

Det mener du vel ikke at du kan belegge faglig Tommy ?
    Jeg har lest gjennom dette og mener at dette er metoder som slett ikke kan vise til noe som logisk for meg.
    Bare ett eksempel :
    Man sender ikke frekvenser.......
    De har jo ikke engang sin egen terminologi, og må lånta etablerte strengt definerte faglige ord og uttrykk.
    Nope Tommy - hvis noen skulle bite på slikt mener jeg det er et skritt tilbake.
    Nå vet behandlermiljøet svært lite, et skritt mot dette er at man ikke vet noe, men tror på en svada av masse usubstansierte feilaktig brukte faguttrykk.

Vi prøver nok å finne en vei for oss her på forumet. En vei som ikke er opptråkket i det bestående helsevesen.
    Men etter min mening er iallfall veien som her skisseres ikke farbar.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Hei, jeg har vært til kvantemedisin.
    Det virker til en viss grad mener jeg.

Men man kan ikke drive og forklare det logisk eller medisinsk.

Annet enn at det inneholder en del andre alternative metoder, blant annet rife. (det er mange som har drept borrelia med rife og det virker, men det kan ikke reklameres med at sånne apparater virker. leger kan miste linsensen i USA hvis de anbefaler noen å ta rife eller for den slags skyld kvantemedisin)

Det var en blogger som skrev at hennes bror ble frisk av ME av noen kvantemedsin-behandlinger.

Her i Norge så har vi faktisk en forskningsinstitusjon som forsker på alternative metoder, og alle eksepsjonelle eller uventede resultater skal meldes til dem, også negative, på universitetet i Tromsø.
    Andre land har tilsvarende prosjekter på gang. Nafkam

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    44
    Meldinger
    418

Hei!
    Dette har jeg aldri hørt om, men det høres utrolig interessant ut.... Fikk ikke opp noe på denne adressen: bjojorundonline.no. Har du prøvd kvantemedisin Tommy? Flere enn nora som har prøvd?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Post Sv: kvantemedisinske apparater

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Hei, jeg har vært til kvantemedisin.
    Det virker til en viss grad mener jeg.

Men man kan ikke drive og forklare det logisk eller medisinsk.

Annet enn at det inneholder en del andre alternative metoder, blant annet rife.
    (det er mange som har drept borrelia med rife og det virker,
    men det kan ikke reklameres med at sånne apparater virker. leger kan miste linsensen i USA
    hvis de anbefaler noen å ta rife eller for den slags skyld kvantemedisin)
    Dette er interresant lesning: http://www.rettsnorge.no/artikler/20...ghet.htm#_ftn1

utdrag:
    "Royal Raymond Rife er en mann hvis navn, oppfinnelser og forskning dere bør bite dere merke i.
    Han ble først hyllet, for deretter å bli slaktet og ødelagt.
    Dette har likevel ikke stoppet en rekke medisinere i å titte inn i hans ideer,
    noe som har resultert i en artikkel som langt på vei anerkjenner Rifes forskning på kreft.
    Som en innledning til nyheten kan dere begynne å lese her:"
    http://www.rense.com/general31/rife.htm

Et par utdrag fra linken:
    "Royal Raymond Rife was a brilliant scientist born in 1888 and died in 1971. After studying at Johns Hopkins, Rife developed technology which is still commonly used today in the fields of optics, electronics, radiochemistry, biochemistry, ballistics, and aviation. It is a fair statement that Rife practically developed bioelectric medicine himself."

"One day, the name of Royal Raymond Rife may ascend to its rightful place as the giant of modern medical science. Until that time, his fabulous technology remains available only to the people who have the interest to seek it out.

While perfectly legal for veterinarians to use to save the lives of animals, Rife's brilliant frequency therapy remains taboo to orthodox mainstream medicine because of the continuing threat it poses to the international pharmaceutical medical monopoly that controls the lives - and deaths - of the vast majority of the people on this planet."

Ref siste utheving:
    Ikke ulikt hunder som får problemer med stoffskifte; de får behandling fordi symptomene viser det - les her:

Sitat Opprinnelig skrevet av PEH Vis post
    Kapittel 3: 1986: EN UTBREDT FEILOPPFATNING

.. dette ligner da på de plager som en venninne av meg har, og hun har bare fått høre at hun trenger en hobby, bør ta seg sammen, trenger mer innhold i livet, at det er noe hun innbiller seg, og at hun bør begynne å mosjonere.

En hadde til og med fått høre at hun fikk komme seg en tur på byen og få seg mannfolk. Og alle hadde fått høre at de var friske, egentlig. For det viste jo resultatene av blodprøvene.

En kvinne som da arbeidet i skolen, var blitt så glemsom at hun avsluttet hver undervisningstime med å skrive ned hva hun hadde gjennomgått med klassen. Når hun kom frem til lærerværelset, hadde hun glemt det. Hun var fortvilt, både over en tilstand som stadig ble verre, og over at legen blankt avviste henne når hun forsøkte å forklare at noe var galt.

For tallverdiene fra prøvene, tallverdiene, var jo normale.
    Etter hvert støtte jeg på mange slike tilfeller. En kollega i den norske medieverden hadde lagt opp en ganske finurlig strategi: Hun hadde lest seg frem til sin egen diagnose, og funnet ut at hypothyreose er svært utbredt hos hunder.

Også hennes hund var rammet, og hos veterinæren var det ingen problemer med å få tyroksin til bikkja. Symptomene er lette å se: Hunden blir slapp, søvnig og giddalaus, må trekkes med på tur, den får forstoppelse, og den røyter avsindig.

Naturen har innrettet tingene så fornuftig at en hypothyreot hund av normal størrelse daglig skal ha 6-8 menneskedoser av tyroksin, så her er det muligheter for å snylte på Passopp. Og det gjorde hun. Hun følte seg godt til pass og var svært fornøyd både med at hun hadde frisknet til,
    og med at hun hadde tatt innersvingen på en ikke altfor sympatisk lege. Men i utgangspunktet, og i svært mange tilfeller, er dette ingen ideell fremgangsmåte for håndtering av lavt stoffskifte. Dessuten bør kvinner stort sett behandles omtrent like bra som hunder.
    Sist endret av Kevlin; 11-03-12 kl 14:26
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Thumbs up Sv: kvantemedisinske apparater

Sitat Opprinnelig skrevet av tommy Vis post
    Hva er kvantemedisin ? Kvantemedisin er læren om kroppens cellekommunikasjon,og metoder for å bruke kroppens informasjonssysrem til og lese av og gjøre korreksjon ved hjelp av datastyrt apparatur. Kroppen vår er som kjent verdens fineste maskineri. Det foregår ekstremt mange prosser i kroppen til en hver tid. Med kvantemedisinske apperater kan man lese av signalene som går i kroppens ulike informasjonssystem, og man kan på virke disse og behandle ubalanser og problemer på et tidlig stadium.
    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Det mener du vel ikke at du kan belegge faglig Tommy ?
    Jeg har lest gjennom dette og mener at dette er metoder som slett ikke kan vise til noe som logisk for meg.
    Bare ett eksempel :
    Man sender ikke frekvenser.......
    De har jo ikke engang sin egen terminologi, og må lånta etablerte strengt definerte faglige ord og uttrykk.
    Nope Tommy - hvis noen skulle bite på slikt mener jeg det er et skritt tilbake.
    Nå vet behandlermiljøet svært lite, et skritt mot dette er at man ikke vet noe, men tror på en svada av masse usubstansierte feilaktig brukte faguttrykk.
    Selv om Tommy ikke kan "ordlægge" sig så overbevisende som n`Finn - er det Tommy der har ret, mens n`Finn har uret. Havde n`Finn i virkeligheden "lest gjennom dette", ville han ikke kunne undgå at finde ud af at Tommy havde ret.

Problemet består mest i, at disse teknikker navngives så forskelligt, og lidet troværdigt. Det fanger heller ikke min interesse når noget kaldes for "kvantemedisin" eller "frekvensbehandling"... Hvorfor ikke kalde det i stedet for det, det er i virkeligheden?

Biofeedback!

Det handler om biofeedback, og biofeedback er der ikke noget mystisk ved. Intet mystisk. Tværtimod. Det er teknikker, der næsten er lige så gamle som kendskabet til elektricitet (lidt overdrevet for at fremme forståelsen).

Hvad er biofeedback?

Biofeedback er en teknik, der træner folk til at kunne kontrollere visse autonome fysiologiske processer, der normalt forløber "automatisk" dvs. udenom den bevidste kontrol. Det er noget, kroppen normalt selv styrer, såsom puls, blodtryk, muskelspændinger, og hudtemperatur.

Biofeedback-træning gennemføres ved at fæstne elektroder til personens krop, hvor disse elektroder registrerer enten elektriske impulser for blodtryk, muskelspændinger, puls eller f.eks. hjernebølger, eller også registrerer "termisk-feedback-apparater" hudtemperaturens ændringer, der følger med forskellige "udløsere". F.eks. kan hudtemperatur stige/falde som følge af en negativ/positiv sindsbevægelse. Vi kender alle til at f.eks. at "det løber os koldt ned ad ryggen" ved frygt/angst, mens vi bliver "varme" af vrede og aggressivitet? Jeg gør i hvert fald.

Ved at følge angstens fysiologiske kulde-reaktion på skærmen, og træne sig mentalt i at "føle sig mindre koldt", kan man kan man udvikle en betinget refleks der "slukker" for angsten, så man kan betragte "årsagen" konstruktivt og kan bearbejde problemerne, i stedet for at være "lammet af angst".

Ved at følge aggressivitetens/vredens fysiologiske varme-reaktion, og træne sig i at "føle sig mindre varm", kan man udvikle en betinget refleks der "slukker" for aggressiviteten/vreden, så man kan betragte "årsagen" konstruktivt og kan bearbejde problemerne, i stedet for at være "blind af raseri".

Det er så eksemplerne på effekten af biofeedback på de mentale "mekanismer", men teknikken er virksom på alle områder af den menneskelig kroppens funktioner, såsom "uønsket" niveau af blodtryk, uønskede muskelreaktioner, spændinger i nakken, hjertebank, høj puls og alt andet, der ellers normalt ses som forløbende autonomt og udenom (selv)bevidsthedens kontrol. Altså 100% somatiske reaktioner på også somatiske udløsere, ikke "kun" psykiske.

Der er ikke nogen hokus-pokus ved biofeedback. Alle kan trænes op i teknikken, hvor træningens forløb tilrettes patientens individuelle, særlige mentalt eller somatisk problem. Højtuddannede, lavtuddannede, analfabeter, børn, unge, gamle, mentalt handicappede, fysisk handicappede, uanset etnisk herkomst, uanset profession, uanset socialklasse, uanset-hvad-som-helst - alle kan trænes op i feedback-teknik.

Biofeedback kan ikke helbrede sygdomme, men kan anvendes til at fjerne eller mildne en række af deres fysiologiske eller mentale manifestationer - symptomer. Dog aktuelt anvendes biofeedback hovedsagelig til behandling af højt blodtryk, spændingshovedpine, migrænehovedpine, kronisk smerte, og urininkontinens. Af psykologer og psykiatere kan biofeedback anvendes til at optræne (selv)kontrol over fysiologiske manifestationer af depression, angst og voldsomme adfærdsforstyrrelser.

De tre mest almindeligt anvendte former for biofeedback terapi er:

• Elektromyografi (EMG), der måler muskel spænding
    • Termisk biofeedback, som måler hudtemperatur
    • Neurofeedback eller elektroencefalografi (EEG), der måler hjernebølger

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Vi prøver nok å finne en vei for oss her på forumet. En vei som ikke er opptråkket i det bestående helsevesen.
    Men etter min mening er iallfall veien som her skisseres ikke farbar.
    Det er ikke korrekt. Denne "vej" er i høj grad "farbar". Særlig her på forummet, hvor vi er ofre for alle de symptomer, der stammer fra alle kroppens væv/organer, hvor thyreoideahormon-mangel spiller en rolle. Vi får ikke mere hormon til rådighed af biofeedback, men den kan trække tænder ud på en hel del af symptomer, hvilket i vores situation altid er en stor gevinst. Det er jeg selv et levende bevis på, jeg har skrevet lidt om i mit svar til Sharon, i tråden Frekvensbehandling - nogle erfaringer? Jeg har brugt biofeedback i over 30 år nu, og kan tale med om den større effekt biofeedback havde, og fortsat har, på mit liv med hypothyreose.

Lidt læsestof:

Biofeedback
    Biofeedback
    Eksempler på div. elektronisk feedback-udstyr til træning af fysiske enkeltfunktioner.
    Hjernetræning – del 4: Hjernetræning med neurofeedback
    Hjernetræning – del 5: Neurofeedback med egen computer
    Autogen træning
    What is Biofeedback?
    Eksempler på Biofeedback Equipment
    Biofeedback/Neurofeedback Equipment
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn