Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    35

Standard Var hos legen igjen i dag med de vonde øynene mine.

Beskrev hvordan øynene mine var. Trykk bak begge øyne, vondt i øynene, og at jeg har fått nedsatt syn de siste 6 mnd. Avstander jeg kunne lese lett for 6 mnd siden er tåkete og blurete nå. Når jeg tenker meg om begynte det ene øyelokket også å 'henge' for ca 2 år siden. Kan dette ha noe med TED å gjøre?

Legen skrev henvisnining til både øyelege og til endokrionologisk poliklinikk. Håper jeg kommer raskt inn på Ahus da. Øyelegen måtte jeg finne selv. Er det noen som vet om en god øyelege i Oslo eller Akershus?

Legen målte også trykket i øynene mine med et lite instrument han hadde (så litt eldgammelt ut). Hadde 30 på venstre og 15 på høyre. Han sa at 15 var normalt. Har vondt i bege øynene? Har også fått mer merkant hodepine de siste 6 mnd. Har trodd at dette har vært pga stress, men det skyldes kanskje TED det også?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Var hos legen igjen i dag med de vonde øynene mine.

Sitat Opprinnelig skrevet av Oslofia Vis post
    Legen skrev henvisnining til både øyelege og til endokrionologisk poliklinikk. Håper jeg kommer raskt inn på Ahus da. Øyelegen måtte jeg finne selv. Er det noen som vet om en god øyelege i Oslo eller Akershus?
    Du må hellere - Oslofia - hurtigts muligt bede den endokrinologiske poliklinik om anbefaling af en øjenlæge. Det skal være en øjenlæge med kundskab og viden om thyreoidea-betingede øjensygdomme. De fleste øjenlæger aner ikke en pind om det. Det ville være spild af tid og du ville alligevel ikke få den rette hjælp.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    35

Takk Anisa

Fant en øyelege på nettet, men tror jeg kontakter sykehuset i morgen for å få en anbefaling.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Hej
    Det er jo skidt med dine øjne, jeg føler med dig. Men det kan vel godt være en bivirkning af medicin. I hvert fald oplevede jeg selv på den nye Eltroxin, hvordan mit syn blev forringet. Jeg troede, jeg skulle have briller, men da jeg fik anden medicin, viste det forringede syn sig at være en del af de mange reaktioner, jeg havde på medicinen.
    God bedring
    Bedste hilsner
    Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Det er jo skidt med dine øjne, jeg føler med dig. Men det kan vel godt være en bivirkning af medicin.
    Hej Nielsigne

Oslofia får ingen medicin endnu, selv om hun burde være i behandling et stykke tid allerede. Hun er syg, har høje antistoffer og kæmper for overhovedet at komme til speciallæge, da hun (oven i alt det andet), efter alt at dømme har TED (Thyroid Eye Disease). Læs mere her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=9730
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Undskyld, det var jeg selvfølgelig ikke klar over. Godt med dit råd omen bisidder hos lægen. (Jeg kunne også godt selv bruge en)

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    35

Hei

Var hos øyelege i dag og han fant ikke noe spesielt med øynene mine. Skulle starte med lesebriller. Men, når jeg kommer inn til edokrionologisk poliklinikk (skrives det sånn?) skal dette med øynene utredes videre. Har et øye som 'henger' sansynligvis forårsaket av det høye stoffskiftet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Mangler bare en liten "n" så er det bra. Endo krino log.
    Altså læren om kjertler som tømmer sin last innover i kroppen.
    (ikke i fordøyelsen eller øre nese hals....)

Og lykke til hos endoen da
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    35

Takk n`Finn Endoen er nok mye lettere å huske...spesielt når man har teflon hjerne som meg

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Klart at du har noe stoffskiftegreier da...
    Men håper du finner ut av det.
    Teflonhjernen er nok mitt siste som ikke blir no' bedre ...
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Poser under øynene
    Av cathrin i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 21
    Siste melding: 11-04-12, 10:07
  2. Svar: 40
    Siste melding: 05-09-10, 10:44
  3. Øynene
    Av Vilde i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 7
    Siste melding: 15-04-08, 20:08