Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Lightbulb Insulinresistens: 265 kg - 170 kg = 95 kg

"Jeg er en jente på 28 år som har vært overvektig siden jeg var to år. Jeg la på meg jevnt og trutt, og fra 7-årsalderen la jeg på meg 10 kg i året. (...) Da jeg var 16 år, var jeg hos en spesialist i hormonsykdommer. En blodprøve viste at jeg hadde insulinresistens, men verken jeg eller mine foreldre ble orientert om dette. Det ble jeg først klar over da jeg fikk med meg noen papirer fra fastlegen som jeg skulle ha med meg til Oslo 16. mai 2006. Da hadde altså helsevesenet skjult dette for meg i 10 år og latt min fedme utvikle seg. (...)

Lillesøsteren min var også overvektig, men ikke så stor som meg. Jeg fikk henne til å gå på denne dietten, og hun har redusert vekten med ca. 60 kg, mens jeg altså har redusert vekten med 170 kg. Dette klarte vi ved å kutte ut stivelse og karbohydrater. Dette var min redning, og jeg er takknemlig for at jeg fant noe som virket. Hvis det er noen som vil spørre om råd og ha støtte..... "
    Les saken

Les mer: Kostreform.no
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Insulinresistens: 265 kg - 170 kg = 95 kg

Sitat Opprinnelig skrevet av ForumInfo Vis post
    [I]En blodprøve viste at jeg hadde insulinresistens, men verken jeg eller mine foreldre ble orientert om dette. Det ble jeg først klar over da jeg fikk med meg noen papirer fra fastlegen som jeg skulle ha med meg til Oslo 16. mai 2006. Da hadde altså helsevesenet skjult dette for meg i 10 år og latt min fedme utvikle seg
    Det er forferdelig å lese om leger som ikke gjør jobben sin! Hvorfor skulle ikke hun få vite at hun hadde insulinresistens? Og hvorfor gjorde ingen av legene noe?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Insulinresistens og stofskifte
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOs
    Svar: 35
    Siste melding: 13-01-11, 07:03
  2. Insulinresistens
    Av ung mor i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOs
    Svar: 34
    Siste melding: 14-10-10, 21:04
  3. Insulinresistens: 265 kg - 170 kg = 95 kg
    Av Mod i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 1