Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 34
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    49
    Meldinger
    387

Standard

Spennende møte du har vært på nora. Referatet var veldig bra !

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard Fluor

Med tårene trillende nedover kinnene satte jeg meg til PC'en for å prøve å finne ut av hvorfor jeg har hatt et par veldig dårlige dager. Har ikke vært så ille på et par måneder, og tenkte at dette må skyldes noe jeg har spist som har påvirket stoffskiftet på en eller annen måte. Fant ut at det kunne skyldes en av to ting, men dette visste jeg ikke noe om så det ble litt googling.
    To ting er aktuelle syndere: fluorskyllemiddel, urtete/Vitalte.

Kom over mye interessant om fluor. (Husker at det var en diskusjon på forumet her før krasjet, men da var jeg ikke særlig opptatt av den siden av saken).

Fluor ble brukt for å senke produksjonen av thyroxin hos hyperpasienter!

http://www.fluoridealert.org/health/thyroid/

Det blir ikke fluorskylling på en stund! Isingen får jeg jeg heller tåle.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    62
    Meldinger
    802

Standard

Hvis du drikker mye te generelt kan det tenkes at du får i deg mye fluor pga. det også.

Due to increased water, air, and soil pollution during the last several decades, the amount of fluoride in most teas today is staggering. A typical cup contains as much fluoride (1 mg) as an entire quart of artificially fluoridated water--with some samples of tea containing traces of DDT. One sample of Chinese green tea tested had a whopping 22 mg. of fluoride per tea bag!
    http://thyroid.about.com/od/bookssuppor ... erview.htm

Og du har sikkert funnet fram til denne også:

http://thyroid.about.com/od/drsrichkari ... de2006.htm

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Jeg var ikke klar over at noen mener at for mye fluorinntak kan skade stoffskiftet slik det er beskrevet i linkene. Antar at den tradisjonelle legestanden er uenig i påstandene, men det er jo et tankekors at dette var behandlingsmetode for hyperT. tidligere.

Jeg drikker lite te for tiden så der er det ingen helsegevinst å hente. Dette er vel noe å tenke på for dere som sliter med å få stoffskiftet opp. Kan i hvert fall ikke skade og undersøke fluorinntaket sitt og eventuelt redusere det for å se om man får effekt. De fleste tenker nok ikke på te som kilde til fluor.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    50
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Brits

Har du prøvd noe som heter universal - te? Jeg fikk et tips av ei venninne om den. Ble litt usikker nå på om jeg skal la det være så lenge.

Det virker som om jeg svinger utrolig raskt mellom hyper og hypo nå. Ellers er jeg bare hypertyreot og veldig utslitt samtidig.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Er det Stangelands universal-te, du mener? Stangeland er en kjent alternative behandler/urtemann i Stavanger. Teene hans ble solgt i helsekostbutikkene. Nå tror jeg det er datteren hans som har overtatt. Jeg har en av hans teer som heter Vital-te. Det var en kinesiolog som mente at denne var god for meg, men av en eller annen grunn så er jeg skeptisk. Prøvde den igjen i går. Hadde skikkelig hypersymptomer idag, var helt utafor hele dagen på jobb. Det trenger ikke ha noe verken med te'en eller fluorskyllingen (jeg svelgte dessverre litt), men bare denne evindelige svingningen i sykdommen.

(Var du på møtet i Thyrodeaforeningen sist uke?)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    50
    Meldinger
    2,689

Standard

Vet ikke om det var den teen du hadde hun mente. Du kunne kjøpe den på Apoteket også sa hun.. Kanskje den samm...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

baremei Gjest

Standard

Det er grønn te som vanligvis har høyt fluorinnhold. Og sjekk vannet der du bor, det varierer noe fra sted til sted.

_Jeg_ tror ikke fluorskylling kan påvirke stort.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    50
    Meldinger
    2,689

Standard

Altså: Er man Hypo så er det bra med grønn te, men er man Hyper så er det ikke bra for deg??

Jeg blir tussete!! Vet jo ikke hvilken av de jeg er.... Phuuuu!
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    62
    Meldinger
    802

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Insulinresistens
    Av ung mor i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOs